کد خبر: ۵۲۵۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
شورای شهر شیراز؛ دوچرخه‌ای که زنجیر ندارد

وقتی «قال» بر «کار» غلبه می‌کند

دوشنبه پر تلاطم شورا در حالی به پایان رسید که تلاش‌ها برای رسانه‌ای نشدن اتفاقات جلسه، به تماس با مدیران روزنامه‌ها و رسانه‌ها کشید.
شیــرازه - سرویس سیاسی: شورای شهر یا همان پارلمان محلی، بالذات مرکز تصمیم گیری، قانونگذاری و نظارت بر امور شهری است و مباحث سیاسی احزاب و گروه ها و جریانات در دایره کاری این شورا جایی ندارد اما درگیری‌های سیاسی، فساد اقتصادی، باندبازی و جنگ و جدل برای هیچ همه آن چیزی بود که از ادوار سه‌گانه شورای شهر در ذهن مردم یادگار ماند، هرچند این امر در شهرهای مختلف از شدت و ضعف متفاوتی برخوردار بود.

امیدواری‌ها به شورای چهارم به سبب کسب تجربه‌های تلخ، بسیار بود و انتظار می‌رفت که این مجلس محلی٬ به بلوغ رسیده، حاشیه‌هایش را کم کرده و به وظایف ذانی خود بیشتر از پیش بپردازد.

شورای چهارم شیراز با پیروزی یک ائتلاف و چند نفر مستقل شکل گرفت و همگان بر این باور بودند که حاشیه های سیاسی به حاشیه خواهد رفت و شورا به میز خدمتی برای مردم تبدیل خواهد شد، ولی با تاسف، گویا برخی فرهیختگان شورانشین پس از گذشت 9 ماه هنوز از فضای انتخابات بیرون نیامدند. نکته برجسته‌ای که از عملکرد شورای شهر شیراز در این مدت چندین ماهه می‌توان دید، نطق‌های پیش از دستوری است که مخاطب آن بیشتر همکاران خود بوده و محتوای آن سیاسی است.

در شورای شهر شیراز کمتر دیده شده که بر سر منافع عموم مردم یا اقشار آسیب پذیر و محروم کسی داد بزند یا یقه بدراند. وقتی این گله پیش اعضای شورای شهر مطرح می‌شود برخی با ابراز تاسف آن را می‌پذیرند؛ می‌گویند که اعضای شورا بعضی مواقع حیا و متانت به خرج می‌دهند.

جلسه روز دوشنبه شورای شهر از کم فروغترین و در عین حال پرحاشیه ترین جلسات بود. بی‌نظمی در جلسه، مچ گیری از یکدیگر، پرخاش با هم، پیگیری نکردن یک طرح جامع، درست و مبنایی، عدم اشرافیت اعضا به موضوعات و عدم مدیریت قاطع کاری کرد که احساس شد همدلی فقط در حد شعار مانده است.

دوشنبه پرتلاطم شورا در حالی به پایان رسید که تلاش‌ها برای رسانه‌ای نشدن اتفاقات جلسه، به تماس با مدیران روزنامه‌ها و رسانه‌ها کشید.

شورای چهارم که باشعار ایجاد رابطه مطلوب و صمیمانه با رسانه ها شروع به کار کرد و انتقادات وارده به شورای سوم را قبول داشت اما اکنون به گونه دیگری عمل می‌کند و تفاوت چندانی با عملکرد شورای ادوار گذشته نداشته است.


حال سوال اینجاست، چه اتفاقی افتاده است که برخی اعضای شورای شهر قادر به مهار تیغ گفتار خود نیستند و چنین آتشین به این و آن می‌تازند؟ رئیس جلسه شورا چرا از اداره همکاران همفکر خویش در این شرایط عاجز مانده است؟ جایگاه رسانه ها و اطلاع رسانی شفاف کجاست؟

دوستان شورانشین! ای کاش بیشتر از آن که نگران طیف سیاسی خود باشید، برای رفع مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم که در کوران انتخابات وعده‌اش را داده بودید، سینه به تنور می‌چسباندید. ای کاش به جای ارائه کلیات و به زبان آوردن عبارات دهان پرکن، به زبان مردم سخن می‌ گفتید و از مصائب‌ آنها که در این کلانشهر کم هم نیستند، اظهار نگرانی می‌کردید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Spain
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
1
وقتي .....دور هم جمع شن جر نشه بايد تعجب كرد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
0
خلایق هر چه لایق!
شورای سوم که برنامه داشت، اونجوری کوبوندیدش...حالا حقتون همین آدمایی هستن که فقط شعار دادن بلدن!