کد خبر: ۵۲۶۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
نماینده مردم شیراز در مجلس:

باید معنای سوءاستفاده و اختلاس را از هم تفکیک کنیم/ دستگاه قضایی سریعتر به پرونده 12 میلیاردی رسیدگی کند

تاکنون حدود 540 میلیون از دارایی ایران را دادند و پشت سر آن توهین کردند که مردم گرسنه ایران با پولی که ما دادیم سبد کالا دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص سوء استفاده مالی 12 میلیارد تومانی در یکی از سازمان های استان فارس تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که به کار بردن برخی از کلمات نامناسب است چراکه اختلاس به معنی برداشتن پول بیت المال و به جیب خود گذاشتن بوده اما در این خصوص اختلاسی انجام نشده است. باید ادبیات خود را قوی کنیم و دزدی و سوءاستفاده و اختلاس را از هم تفکیک کنیم. اما اینکه بگویند فلان مبلغ اختلاس شده مردم فکر می‌کنند یک نفر دزدی کرده و این تصور خوبی نیست.

حسین ذوالانوار ادامه داد: جرم مديران و كاركنان دستگاه دولتي بازداشت شده در شيراز، اختلاس محسوب نمي‌شود، اختلاس يعني ثروتي را برده‌اند و ديگر غيرقابل برگشت است. طبق گزارشی که به ما ارائه شده طی چهار سال به هزار و 200 نفر در دو بخش به عنوان اضافه کاری و حق ماموریت، پولی پرداخت شده است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل قانونی باعث شده واقعیت ها با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، یادآور شد: طبق قانون هر کارمند بیش از 15روز در ماه حق ماموریت ندارد که این موضوع باعث بروز مشکلاتی در این سازمان شده است.

ذوالانوار افزود: سامانه این سازمان نتوانسته به خوبی ماموریت ها و اضافه کاری ها را مشخص کند و همین مشکل باعث بروز مشکلات بزرگ گردیده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه که از وی پرسید توصیه شما به مسئولین قضایی درخصوص این پرونده، گفت: مسئولین قضایی گروه‌های بررسی را بیشتر کنند که سریع‌تر مشخص شود اگر اشخاص چیزی را به عمد از بیت‌المال برداشته اند، باید آن را برگرداند ولی اگر مشکلات سامانه‌های اداری باعث این سوءاستفاده شده است، باید آن‌ها را اصلاح کرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: اختلاس حتي درمورد پرونده 3 هزار ميليارد توماني هم وارد نبود زيرا ميزان اموال توقيف شده از فرد متهم، بسيار بيشتر از 3 هزار ميليارد تومان بوده و از طرفي متهم با استفاده از روش‌هاي غيرقانوني، تسهيلات غيرقانوني را از بانك‌ها دريافت كرده و اين تسهيلات را براي فعاليت‌هاي صنعتي و ايجاد شركت‌هاي عمراني استفاده كرده است.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه بخشي از قرارداد خط آهن شيراز- بندرعباس با شركتي منعقد شده بود كه متعلق به متهم پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني بود، گفت: در 6 كارگاه مورد نظر در اين پروژه، فرد متهم دستگاه‌ها و ماشين‌آلات سنگين نو را خريداري و مستقر كرده بود كه حالا توقيف است.

وي حتي اتهام بابك زنجاني را هم سوءاستفاده دانست و گفت: بيان عنوان اختلاس از سوي رسانه‌ها در جامعه اينگونه تداعي مي‌كند كه چقدر فساد وجود دارد و اين تاثير بسيار نامطلوبي در افكار عمومي خواهد داشت.

ذوالانوار یکی از عیوب کار قوه قضاییه را طولانی بودن روند رسیدگی به پرونده‌ها اعلام و تاکید کرد: در مرحله اول همه باید به دنبال پیدا کردن خلاءهای قانونی و نقطه شکست وضعف نظارتی باشیم که در این خصوص به سران قوا نامه نوشتیم که منافذ سوء‌استفاده‌های اقتصادی را بررسی کنند و آن منافذ را ببندند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران در بحث فساد اداری در ایران رتبه بالایی ندارد، گفت: در بحث سلامت اداری کشور ایران رتبه 38 جهان را دارا است اما اگر یک عیب کوچک نیز پیدا شود، باید نسبت به آن رسیدگی شود و از طرفی قوانین را هم باید ساماندهی کنیم تا راه سوءاستفاده برای هیچکس وجود نداشته باشد.

ذوالانوار در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ارزش افزوده در استان فارس باید افزایش یابد، تصریح کرد: امروز 35 هزار میلیارد تومان استان تهران باید مالیات پرداخت کند. استان اصفهان نیز باید سه هزار و 500 میلیارد تومان مالیات بدهد و استان فارس نیز باید ‌هزار و 200 میلیارد تومان مالیات واریز کند که این رقم نشان از سطح درآمدی مردم استان ها است.

وی با اعلام اینکه اکنون پتروشیمی‌ها 3/ 1 میلیارد دلار مسدودی صندوق توسعه ملی دارند، ادامه داد: نبود ارزش افزوده و عدم توجه به این بخش مهم باعث گردیده سطح درآمدی استان فارس نسبت به دو استان دیگر کمتر باشد، در حالی که اگر کارخانه های فولاد و پتروشیمی ها در این استان به سرعت راه اندازی شده بود، امروز شاهد چنین گرفتاری هایی نبودیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: باید با راه اندازی کارخانجات و افزایش تولید به فکر افزایش ارزش افزوده در استان فارس باشیم که با توجه به وضعیت های این استان کار بسیار راحتی است.

ذوالانوار افزود: شهرداری و شورای شهر در بحث راه اندازی و تولید کارخانه ایران خودروی شیراز مشارکت و فعالیت قابل قبولی داشتند و درخواست ما از تمام سازمان ها و ارگان ها نیز حضور و مشارکت برای افزایش ارزش افزوده در استان فارس است.

نماینده مردم شیراز در مجلس در بخشی از سخنان خود با انتقاد از طولانی بودن زمان بررسی پرونده‌ها یکی از نمونه‌های آن را تشریح و اعلام کرد: پالایشگاه جدید اراک با تولید کننده‌ای در فارس برای ساخت چراغ‌های صنعتی قرارداد بست و مبلغی را پرداخت اما پس از آنکه این تولید کننده ساخت چراغ‌ها را آغاز کرد؛ مسئولین پالایشگاه در خط انحرافی افتادند و گفتند محصولات این تولیدکننده استاندارد نیست و از کشور ایتالیا جنس وارد کردند.

ذوالانوار ادامه داد: حدود سه سال است که سازمان بازرسی می‌خواهد بررسی کند که آیا جنس تولید کننده داخلی بر اساس استاندارد بوده است و آیا اجناس وارداتی ایتالیایی است یا چینی! و این در حالی است که مدیری که در مظان اتهام است آزادانه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به سوالی درخصوص مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه امتیازات داده شده خیلی بیشتر از امتیازات گرفته‌ شده‌ است، گفت: غربی ها چیزی به ما ندادند اما ما حاضر شدیم خیلی از فعالیت‌ها را به حالت رکود در بیاوریم؛ افراد موثر را از کار موثر باز داریم؛ مکان های حساس را به غربی ها عرضه کنیم که در قالب بازرس یا متخصص وارد ایران می‌شوند اما در حقیقت در قالب جالسوس همه اطلاعات مکان‌های هسته‌ای ما را می‌گیرند.

ذوالانوار با اشاره به ویژگی‌های منحصر بفرد فردو که هم به جهت طبیعی و هم به جهت عمقی به گونه‌ای است که هیچ موشکی نمی‌تواند به آن نفوذ کند، تصریح کرد: بازدید از آن باعث می‌شود که غربی‌ها هم از این کار الگو بگیرند.

وی افزود: معادن اورانیوم، مراکز زیرزمینی و همه مدارک را به آن‌ها عرضه کردیم اما این در حالی است که آن‌ها حتی یک نقطه از نقاط هسته ای خود را به ما نشان نداده و نخواهند داد.

ذوالانوار با بیان اینکه چیزهایی که به ایران می‌دهند مال خود ایران است و 4 و دو دهم میلیارد از دارایی‌های ایران را در طول 6 ماه پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 540 میلیون از دارایی ایران را دادند و پشت سر آن توهین کردند که مردم گرسنه ایران با پولی که ما دادیم سبد کالا دریافت کردند.

وی ادامه داد: اکنون هم پشت سر هم تهدید می کنند که 95 درصد تعلیق‌ها را نگه می داریم و فعالیت‌های هسته ای ایران به طور کامل باید تعطیل شود و همچنین بحث موشکی و حقوق بشر را مطرح می‌کنند. بنابراین معلوم می‌شود که مسئله هسته‌ای هم بهانه است و موضع‌گیری‌های آن‌ها نشان دهنده خوی استکباری آن‌هاست و می‌خواهند ایران مانند همسایگانش و سایر کشورها مطیع حرف و خواسته آن‌ها باشد.

ذوالانوار تاکید کرد: اینکه از ما می‌خواهند که تابع غرب باشیم یعنی اینکه باید بر روی استقلال در شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» باید خط بکشیم که نه رهبری و نه مسئولین قوای سه گانه و نه ملت ایران هیچ کدام به این راضی نیستند.

وی تصریح کرد: بخشی از مردم و مسئولین که فکر می‌کردند منشأ مشکلات اقتصادی تحریم هاست و هسته ای باعث شده مشکلات اقتصادی پیدا کنیم اما اکنون به فضل خدا با تدبر در اینکه چقدر امتیاز دادیم و آن‌ها چه امتیازاتی دادند و چه ادعایی می‌کنند؛ فهمیدند که قابل غربی‌ها اهل وفای به عهد نیستند و نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: اگر بخواهیم از دامی که در تحریم‌ها برای ما پهن کرده‌اند، خارج شویم راهی جز تکیه بر توان داخلی و افزایش تولید نداریم.

وی اغنا شدن و وحدت مردم را از برکات و نتایج مذاکرات هسته‌ای برشمرد و افزود: درست است که تحریم‌ها برای ما سختی و فشار دارد لکن در سختی‌ها است که موفقیت و پیشرفت به دست می‌آید. در سختی‌های تحریم، چشمه‌های علم و فناوری از گوشه‌های کشور جوشش پیدا کرده است که بتواند خلاءهای ناشی از تحریم را پر کند و آغاز راه پرافتخاری برای کشور باشد.

ذوالانوار با تاکید بر اینکه دولت یازدهم باید چشمش به لطف خدا و ظرفیت و توان داخل باشد، اظهار کرد: نگران دورنمای کشور نیستیم چراکه با همت و همدلی توان داخلی بالا خواهد رفت و رشد اقتصادی مثبت و سریع خواهد شد؛ باید فشارهای اقتصادی به فقرا را کاهش دهیم .

وی درخصوص نامه نمایندگان به آقای ظریف در خصوص درخواست شفاف سازی درباره جزییات توافقنامه ژنو نیز خاطرنشان کرد که این نامه درحال پیگیری است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
6
بیشتر از نظرات و تحلیل های جناب آقای ذوالانوار نماینده شایسته مردم شیراز استفاده فرمایید ممنون از تهیه و انتشار خبر
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
2
آيا دزدي م.خ از بيت المال مي شود سواستفاده؟ !!! انتخابات مجلس در پيش است و ما مردم مي دانيم و دروغگويان فساد دوست...
کامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
2
می گم جریان پاساژ توی تهرون جی هست>
فاتح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
0
مشکل از عدم شفافیت است وقتی همه اطلاعات روی سایتها قابل دسترسی باشد ان وقت میشود نظارت همگانی