کد خبر: ۵۲۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۲

امام جمعه و استاندار فارس از زحمات آیت الله سید مهدي دستغیب تقدیر و برای تولیت جدید شاهچراغ آرزوی توفیق کردند

طی مراسمی با حضور مسئولین کشوری و استانی سید علی اصغر دستغیب به عنوان تولیت جدید آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) معرفی و از زحمات سید محمد مهدی دستغیب قدردانی شد.
به گزارش سرویس سومین حرم شیرازه: نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم با اشاره به کرامات حضرت شاهچراغ(ع) گفت: اگر آن روز این بزرگ شیعیان را به درب خانه امام هشتم(ع) نبرده بودند شاید بعد از امام هشتم(ع) نیز وقفه‌ای برای شیعه ایجاد می‌شد همانطور که بعد از امام هفتم(ع) اتفاق افتاد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم تودیع و معارفه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) افزود: شاهچراغ(ع) نه تنها امروز چراغ است که در آن زمان نیز این چراغ را برای شیعه روشن کرد که ولی و امام ما کیست و باید از ولی امر اطاعت و تبعیت کرد؛ هرچند احمدبن موسی(ع) فرزند موسی‌بن جعفر(ع) است اما آن زمان که مسئله ولایت، امامت و رهبری است او آنچه دارد در طبق اخلاص می‌گذارد و تقدیم برادر می‌کند و بدون درنگ و لحظه‌ای تأمل، حکم ولی امر را پذیرا می‌شود و اطاعت از او را به‌عنوان امام برای خود لازم و فرض می‌داند.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: این امامزاده آن روز چراغ راه شیعیان بود و امروز نیز چراغ راه است و مسیر را به جامعه بشر نشان می‌دهد که به عشق امام(ع) راه می‌افتد و برای دفاع از امام(ع) مدینه را رها کرده و در کاروانی مسیر طولانی مدینه به سمت خراسان را آغاز می‌کند که سرانجام در شیراز به شهادت می‌رسد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: طبیعی است که وضعیت جهان در گذرا بودن آن شکل می‌گیرد یعنی تنها اصل ثابتی که بر جهان آفرینش حاکمیت دارد و غیر از این اصل، هیچ اصلی ثبات، دوام و بقا ندارد؛ اصل گذرا بودن، دگرگون شدن و تغییر و تحول است یعنی در نظام حاکم بر آفرینش جهان ماده، همه چیز متغیر است و این مسئله‌ای است که هر انسانی در دوران حیات آن را لمس می‌کند که جهان و آنچه هست ناپایدار است و تنها خداست که باید کارها را برای او انجام داد.

وی آستان شاهچراغ(ع) را چراغ راه امت اسلامی و استان‌های جنوبی، کشور، منطقه و جهان دانست و عنوان کرد: نظر مبارک رهبر معظم انقلاب بر این امر تعلق گرفت که فردی از سلاله زهرای اطهر(س) و از بیت شهید آیت‌الله دستغیب برای مدیریت مجموعه آستان شاهچراغ(ع) انتخاب شود.

آیت‌الله ایمانی افزود: این انتخاب را تبریک و تهنیت می‌گویم و امیدوارم که خدای متعال به آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب توفیق مضاعف عنایت کند که آنچه هست را گسترش دهد و آن خدماتی که تا به امروز انجام گرفته بیشتر توسعه پیدا کند و طبیعتاً باید از زحمات و تلاش‌هایی که در طول سالیان متمادی در کنار این حرم مطهر انجام گرفته، قدردانی کرد.

وی با قدردانی از زحمات آیت‌الله سیدمحمدمهدی دستغیب، تولیت پیشین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار کرد: از آن زمان که تاشی خاتون آستان شاهچراغ(ع) را بنا گذاشت و بقعه و بارگاهی برای حضرت احمدبن موسی(ع) برپا کرد تا به امروز خدمات شایسته‌ای انجام شده که امیدواریم پلکانی برای گام‌های بعدی قرار گیرد.


در توسعه فیزیکی حرم و مسائل فرهنگی تولیت آستان مقدس را تنها نخواهیم گذاشت

استاندار فارس هم در این مراسم گفت: تشکر ویژه مردم فارس را به محضر مقام معظم رهبری‌ عرضه می‌داریم به دلیل نامگذاری شایسته‌ای که فرمودند فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است.

سیدمحمد احمدی با تأکید بر اینکه این نامگذاری، مسئولیتی برای مردم فارس ایجاد می‌کند، افزود: نگهداری از ارزش‌ها و سومین حرم اهل بیت(ع) بودن برای این استان یک افتخار است و قطعاً همه امکانات فارس را در اختیار این حرم مطهر قرار خواهیم داد و همگام با روحانیت در اجرای فرامین مقام معظم رهبری قاطعانه همواره گوش به فرمان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه از برنامه‌های آیت‌الله دستغیب،‌ تولیت جدید آستان مقدس حمایت خواهیم کرد، گفت: در توسعه فیزیکی حرم و مسائل فرهنگی تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) را تنها نخواهیم گذاشت چراکه برنامه‌های فرهنگی رکن امور هستند و اکنون در معرض شبیخون فرهنگی دشمنان قرار داریم.

احمدی ابراز کرد: ‌مردم فارس افتخار دارند که میزبان امامزادگان لازم‌التکریم هستند ضمن اینکه ارادتمندی خود را به اهل بیت(ع) در طول تاریخ نشان داده‌اند.

استاندار فارس تأکید کرد: مسئولان استان فارس نیز این اطمینان را می‌دهند که یکپارچه، همدل و همراه با روحانیت و نماینده ایشان در استان با تمام وجود همه امکانات را در خدمت به انقلاب، اهل بیت(ع) و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای خون شهدا که انقلاب ما را بیمه کرده است، به کار می‌گیریم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
0
من آسید مهدی رو نمی بینم