کد خبر: ۵۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۲

طلبه ای که در آخرین روز از سال به شهادت رسید

طلبه شهيد عبدالصمد عباسي یکی از 200 لاله خونین شهرستان خرامه است که 29 اسفند سال 66 به واسطه تيري كه به سينه مباركش اصابت كرده بود به خيل عاشقان ثارالله پيوست.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، طلبه شهيد عبدالصمد عباسي در خانواده اي مذهبي متولد شد، بعد از گذراندن ايام طفوليت راهي مدرسه شد و تا پايان مقطع راهنمايي در خرامه درس خواند و به كار آزاد و شغل فني روي آورد، پس از مدتي كار در سال1362 با موافقت پدرش جهت تحصيل علوم و معارف اسلامي به حوزه علميه گويم رفت و پس از يكسال نيم تحصيل در گويم راهي شهر مقدس قم گرديد. پس از مدتي اقامت و تحصيل در قم با كسب اجازه از خانواده راهي جبهه شد و مدتي در جبهه به خدمت مشغول شد سپس به شيراز بازگشت و در حوزه علميه ابوصالح شيراز دروس طلبگي خود را ادامه داد و در همين مدت چندين مرحله به جبهه اعزام گرديد تا اينكه سرانجام در تاريخ 29/12/1366 در جبهه خرمال و عملیات والفجر 10 پس از مدتي مبارزه شربت شيرين شهادت را به واسطه تيري كه به سينه مباركش اصابت كرده بود نوشيد و به خيل عاشقان ثارالله پيوست.

این شهید بزرگوار در جواب كساني كه مي گفتند: « اگر شهدا به جبهه نمي رفتند، كشته نمي شدند» به نقل از قرآن مي گفت:« قرآن مي فرمايد اگر مي توانيد جلو مرگتان را بگيريد و بدانيد كه مرگ و تقديرات دست خداوند است.» و سرانجام ايشان بعد از 9 مرحله اعزام به جبهه به آرزوي خود، يعني شهادت رسيدند.

فرازي از وصيتنامه طلبه شهيد صمد عباسي که چهار روز قبل از شهادت نوشته بود:

هم اكنون كه اين كلام را مي نويسم، شايد آخرين  لحظات عمر را طي مي كنم به اميد قبول شدن شهادت و رضايت خدا كسب كردن، در مرحله اول از پدرم و مادرم و برادران و خواهران خيلي خيلي طلب بخشش مي كنم. اگر چنانچه شهادت نصيبم شد، ناراحت نباشيد و پدرم و مادرم اصلا ناراحتي به خود راه ندهند. بدانند كه مرگ و تقديرات دست خدا است آيات قرآني در دفترم هست بخوانيد كه عده اي مي گفتند اگر جنگ نمي رفتيد كشته نمي شديد، قرآن فرموده اگر راست مي گوييد، جلو مرگ خودتان را بگيريد . اگر مفقود شدم باز هم ناراحت نباشيد كه بانوي دو عالم، هنوز قبرش مفقود است و... اگر اسير شدم به ياد خدا باشيد كه خدا به همه صبر مي دهد و ما هم از صابرانيم ان شاءَ الله... از بيت المال استفاده نكنيد كه باعث ضايع   شدن اجر مي شود، اگر خواستي پول عروسي ام را خرج حسينيه كن كه خدا اجر شما مي دهد و دلتان را صابر مي كند.


نظرات بینندگان