کد خبر: ۵۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۳

قدیمی ترین معلم جهرم درگذشت

پیکر احمد فروغی یکی از قدیمی‌ترین معلم‌های جهرم ساعاتی مانده به سال تحویل بر دستان مردم این شهر تشییع شد.
به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، احمد فروغی معلم از قدیمی ترین معلمان شهر جهرم در سن 72 سالگی دار فانی را وداع گفت.پیکر این معلم از محل امامزاده اسماعیل (ع) تشییع و در آرامستان فردوس به خاک سپرده شد.

آقای حاج احمد فروغی جهرمی متولد 1305 جهرم بوده و دوره اول دبيرستان را در سال 1320 با شاگردی نزد معلمینی همچون شادروان جلال طوفان جهرمی (جهرم شناس) و دوره دو ساله دانشسرای مقدماتی را در سال 1325 در شيراز به پايان برده و سپس موفق به اخذ مدرک ليسانس حقوق قضائی از دانشکده حقوق دانشگاه تهران شده است.

ایشان  خدمت  فرهنگی خود را در سال  1325با آموزگاری و مدیری دبستان شش کلاسه جهرم شروع و بعد  با آموزگاری و دبيری کلاس شبانه اکابر کارگران شرکت نفت آبادان، دبيری علوم تربيتی دانشسرای مقدماتی جهرم، رياست دبيرستان اسلامی جهرم، رياست دبيرستان خواجه نصير جهرم و تدریس  ادامه و از مهرماه 1347 تا شهريور ماه 1358 در سمت معاون اداره آموزش و پرورش جهرم  بوده است.

وی در مهرماه 1358  بازنشسته شده است. فروغی از آذرماه 1363 تا مهرماه 1373 به دعوت دکتر اسدی لاری در سمت کارشناس مسؤل حقوقی در دفتر هماهنگی رسيدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش خدمت نموده است
نظرات بینندگان