کد خبر: ۵۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
رئیس اورژانس فارس:

یکم و یازدهم فروردین تصادف فوتی نداشتیم/ تعداد مصدومین ناشی از گازگرفتگی دو برابر شد/ روزانه 825 ماموریت انجام دادیم

تلفنهای مرکز اورژانس شیراز در ایام نوروز 40 هزار تماس بوده که چهار هزار و 100تماس منجر به ماموریت شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، دکتر کامران فیروزی عصر جمعه در نشستی خبری از آمادگی کامل بیمارستانها در ایام نوروز خبرداد و افزود: در این ایام 25 ایستگاه سلامت و کمپ نوروزی در مبادی ورودی شهرهای بزرگ، تفرجگاه ها فعالیت داشت.

وی ادامه داد: طی این ایام بالگرد اورژانس و بیمارستان سیار نیز با آمادگی کامل به خدمات رسانی به مردم مشغول بودند همچنین کدهای آمبولانس VIP پیش بینی شد تا آمادگی کامل برای پوشش خدمات پزشکی وجود داشته باشد.

دکتر فیروزی گفت: از 26 اسفند تا امروز پانزدهم بیش از 15 هزار ماموریت در اورژانس فارس انجام شده که در مقایسه با سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: از این 15 هزار ماموریت دو هزار و 400 ماموریت مرتبط با حوادث ترافیکی بوده که می توان گفت 16 درصد ماموریتها مربوط به حوادث رانندگی بوده است.

مدیر مرکز اورژانس فارس افزود: میانگین ماموریت‌های اورژانس در هر روز 825 ماموریت بوده در حالیکه در سال قبل 700 ماموریت بود یعنی روزانه بیش از 100 ماموریت بیشتر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ماموریتهای اورژانس مربوط به نهم فروردین ماه بود، گفت: در مجموع در این ایام  چهار هزار و 400 به ایستگاه های سلامت و کمپهای نوروزی مراجعه مستقیم داشته که به صورت سرپایی درمان شده اند.

دکتر فیروزی اظهار داشت: نوروز امسال اول و یازدهم فروردین روزهای بدون تصادف فوتی در اورژانس بوده است.

وی در خصوص مسمومیت ناشی از گازمونوکسید کربن نیز گفت: موضوع مهمی که هر ساله قبل از نوروز اطلاع رسانی می شود بحث پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن بوده امسال به رغم تلاشهایی که از نظر اطلاع رسانی همه دستگاه ها صورت گرفت بی دقتی و بی توجهی به هشدارها باعث شد سه نفر فوتی در اثر مسمومیت با گاز داشته باشیم.

دکتر فیروزی گفت: کل مصدومین ناشی از گازمونوکسید کربن نوروز امسال  193 مورد بوده که نسبت به سال قبل 95 درصد رشد داشته که دو برابر شده از این تعداد 82 مورد به مراکز درمانی منتقل شده که درصد انتقال به مراکز درمانی نسبت به سال قبل 74 درصد رشد داشته و 108 نفر نیز به صورت سرپایی درمانی شده اند.

مدیر مرکز اورژانس فارس افزود: تلفنهای مرکز اورژانس شیراز در این ایام 40 هزار تماس بوده که چهار هزار و 100تماس منجر به ماموریت شده است.

دکتر فیروزی در خصوص  فعالیت نظارتی هم در حوزه بهداشت و هم درمان گفت: در این دو حوزه تیمهای نظارتی در سراسر استان تشکیل شده و تیمها به صورت مستمر فعالیت حوزه سلامت را نظارت می کردند.

رئیس مرکز اورژانس فارس اظهار داشت: در حوزه معاونت درمان مرکز پایش مراقبتهای درمانی معاونت درمان هم از طریق تیم‌های کارشناسی خودشان  و هم از طریق دوربین‌ها توانستند حدود هزار و 200 مورد بازرسی را در حوزه درمان انجام دهند و از طریق تیمهای کارشناسی نیز 400 مورد بازرسی انجام شده است.

دکتر فیروزی بیان کرد: در حوزه بهداشت محیط نیز حدود 850 مورد نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید شده و 95 مورد متخلف به دادگاه معرفی شده است.

دکتر فیروزی از 410 مورد کلر سنجی برای تایید وضعیت بهداشتی آب در سطح شهر شیراز خبرداد و گفت: در حوزه معاونت بهداشتی کل بازرسیهای مراکز تهیه و فروش مواد غذایی بالغ بر 25 هزار مورد بوده و 225 مورد به دادگاه معرفی شده اند.

نظرات بینندگان