کد خبر: ۵۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
رئیس بسیج رسانه استان فارس مطرح کرد

ضرورت ایجاد طرح جامع فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع)

رئیس مرکز بسیج رسانه استان فارس گفت: جوانان انقلابی که به صورت خودجوش به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند باید توسط مدیران فرهنگی حمایت شده و با ایجاد طرح جامع فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) این فقدان فرهنگی جبران شود.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، اسماعیل قزل سفلی اظهار کرد: نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری توجه همه را به اهمیت این دومقوله جلب می‌کند.

وی با بیان اینکه تأمل در نامگذاری سال‌های 1369 به بعد توسط مقام معظم رهبری دقت ایشان در راهبردی و استراتژیک بودن این نام‌ها را نشان می‌دهد، افزود: پیاده شدن عملی این شعارها و به منصه ظهور رسیدن آن به افکار عمومی حاکم در جامعه و مسئولان برمی‌گردد.

رئیس مرکز بسیج رسانه فارس خاطرنشان کرد: شعار امسال با توجه به فعل و انفعالاتی که در منطقه خاورمیانه و در جهان اتفاق افتاده توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده تا این دو مقوله فرهنگ و اقتصاد تبدیل به اسلحه‌هایی در دست دشمنان اسلام نشود.

قزل سفلی با اشاره به اینکه دشمنان ایران از ابتدای انقلاب تاکنون در حوزه‌های مختلف نظامی، علمی و غیره نتوانستند مانع پیشرفت ایران اسلامی شوند، تصریح کرد: ایران و ایرانی در زمینه‌های مختلف نظامی و علمی به خودکفایی رسیده و مردم گوشه گوشه جهان دستاوردهای ایرانیان را دیده و می‌دانند ایرانی در بسیاری از زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب به‌ویژه غربی‌ها وارد حوزه نرم شده‌اند، گفت: با به روی کار آمدن دولت جدید در ایران دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی فکر می‌کنند می‌توانند با استفاده از فشارهای اقتصادی مردم را به ستوه آورده و به اهداف شوم خود دست یابند.

رئیس مرکز بسیج رسانه استان فارس با اشاره به هوشمندی مردم در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: دشمنان انقلاب فشارهای اقتصادی بر ایران را اهرمی برای به پای میز مذاکره نشاندن ایران کرده و فکر می‌کنند مردم به نظام و دولت مردان فشار می‌آورند.

قزل سفلی با بیان اینکه مردم فهیم و هوشیار ایران اسلامی در سال گذشته دو حماسه بزرگ آفریدند، افزود: مردم ما همیشه در مسائل مختلف در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در میدان حضور داشته و در حال حاضر نیز شاهد فشارهای اقتصادی بیشتری از سوی کشورهای غربی از دوسال گذشته تاکنون هستند.

وی با بیان اینکه مردم ما در زمان‌های مختلف از آزمون‌های پیش رو موفق و سربلند بیرون آمده‌اند، خاطرنشان کرد: روی صحبت من با مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطوح مختلف از مدیران جزء تا رده‌های بالاتر بوده و انتظار برخورد عملی و پیاده سازی هرچه سریع‌تر و بهتر شعار امسال از ایشان می‌رود.

رئیس مرکز بسیج رسانه استان فارس ضمن درخواست از مسئولان برای روبه‌رو شدن جهادی و ملی گرایانه با مسائل مختلف در سطح جامعه، بیان کرد: متأسفانه در برخی موارد برخورد سلیقه‌ای، شخصی و انتفاعی مسئولان با مسائل مختلف مشاهده می‌شود.

قزل سفلی با اشاره به وظیفه سنگین و مهم رسانه‌های مختلف در فرهنگ‌سازی همدلی و تقویت عرق ملی بین مردم و مسئولان، تصریح کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس در ایران اسلامی جوانان پرشور ما با سلیقه‌های مختلف ولی همدل و همگام از کشور دفاع کردند.

وی با هشدار به مسئولان برای اجتناب از هرگونه جناح بندی سیاسی در کشور، گفت: هرچقدر ساختارهای درونی کشور قدرت‌مند و تقویت شود، دشمنان نمی‌توانند از بیرون از کشور با فشارهای مختلف در حوزه‌های مختلف به هدف خود برسند و کشور را تضعیف کنند.

رئیس مرکز بسیج رسانه استان فارس هدف کلی دشمنان ایران اسلامی را سرنگونی انقلاب و نظام جمهوری عنوان و اظهار کرد: مسئولان باید به این هدف دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا و اروپا توجه کرده و فقط به کمک اقتصادی به کشور و تولید ملی بپردازند.

قزل سفلی رقابت اقتصادی در عرصه‌های جهانی را بسیار قوی دانست و افزود: باید در زمینه‌های اقتصادی از لحاظ داخلی قدرتمند شده و بتوانیم این قدرت را به رخ جهانیان بکشیم.

وی با اشاره به گسترش پیام انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان با کمک رسانه‌های انقلابی خاطرنشان کرد: این پیام انقلاب توسط بسیاری از کشورهای جهان دریافت شده و تغییراتی که در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی منطقه شاهد هستیم برگرفته از پیام جهانی انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس مرکز بسیج رسانه تصریح کرد: همان‌طور که توانسته‌ایم در حوزه سیاسی خودمان را به جهان ثابت کنیم باید برای اثبات خودکفایی اقتصادی ایران نیز تلاش کرده و از دسته‌بندی‌های سیاسی پرهیز شده و به مسائل نگاه ملی و مدیریت جهادی داشته باشیم.

قزل سفلی با بیان اینکه مدیریت جهادی شاخصه‌های زیادی دارد گفت: از مهم ترین شاخصه های مدیریت جهادی برای تحقق اهداف شعار امسال مقام معظم رهبری، داشتن باور و اعتقاد قلبی به این مقوله و اخلاص در عمل و مسئولیت پذیر بودن مسئولان است.

وی با اشاره به سند راهبردی 20 ساله اظهار کرد: امید است با حرکت‌های خوبی که در تحقق بیانات راهبردی مقام معظم رهبری انجام گرفته در سال 1404 به افق‌های خودکفایی در تمامی عرصه‌های مختلف دست یابیم.

رئیس مرکز بسیج رسانه استان فارس با درخواست از مسئولان فرهنگی برای ابداع و نوآوری‌های ظریف در عرصه فرهنگ، افزود: تساهل و تسامح در زمینه فعالیت‌های سازنده فرهنگی کمک به فضای فرهنگی بد و منفی ایجاد شده توسط دشمنان و ایادی استکبار جهانی است.

قزل سفلی خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی که به صورت خودجوش به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند باید توسط مدیران فرهنگی حمایت شده و با ایجاد طرح جامع فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) این فقدان فرهنگی جبران شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌های مختلف در کشور باید بیانات مقام معظم رهبری را مبنای امور فرهنگی خود قرار دهند، تصریح کرد: بسیج رسانه استان فارس آمادگی خود را مبنی بر ایجاد بستر مناسب برای تحقق فرمایشات رهبر عزیز انقلاب برای به بار نشستن هرچه بهتر و سریع‌تر نامگذاری امسال اعلام می‌کند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان