کد خبر: ۵۳۹۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

«رانش زمین» در «فسا» مردم را وحشت‌زده کرد + فیلم

با ایجاد حفره ای به طول بیش از 200 وعمق 3 متر دراطراف روستای دیندارلو فسا این روستا در محاصره رانش زمین قرار گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از سایت فسایی، با ایجاد حفره ای به طول بیش از 200 وعمق 3 متر دراطراف روستای دیندارلو فسا این روستا در محاصره رانش زمین قرار گرفت.

روستای دیندارلو از توابع بخش ششده و قره بلاغ فسا با 505 خانوار و هزارو800 نفر جمیعت با بحران رانش زمین رو به رو شده است.

این حفره از طرف کوه های اطراف شروع وبه سمت روستا در حال حرکت است و به داخل روستا و خانه های اهالی رسیده و موجب ترس و وحشت مردم شده است .

اهالی روستا بارندگی های چند روز گذشته را علت این رانش می دانند.

 انصاری فرماندار فسا  در بازدید از این روستا گفت: برآورد اولیه این است که به واسطه استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی این حفره ایجاد شده است و برای بررسی بیشتر گروهی از زمین شناسان به منطقه اعزام می شوند.

طهمورث یوسفی مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور در گفتگو با نسیم افزود: سه سال پیش نیز در جاده فسا- داراب شاهد رانش زمین بودیم. در زمینه رانش روستای دیندارلوی فسا نیز کارشناسان این سازمان به محل مورد نظر اعزام شده تا کارشناسی لازم را انجام دهند.

دانلود


-رانش زمین پدیده‌ای معمولی است و بیشتر در بخش‌های کوهستانی استان از جمله سد درودزن و شهرستان سپیدان اتقاق می‌افتد و علت آن نیز رطوبت زیاد، جذب آب زیاد و دفع کم است که فشار روی آن باشد رانش اتفاق می‌افتد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
0
فسایی ها از این ها نمی ترسند....
م ز ا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
0
اما واقعا ترس اور است اميد واريم كه ديگر شاهد حوادث طبيعي نباشيم .
بيز كه چوخ قورختيك .