کد خبر: ۵۳۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز:

چند منزل میراثی عامل جدایی دو حرم اصلی سومین حرم اهل بیت شده است/ در ایام نوروز مسجد عتیق بسته بود

در معابر اطراف مسجد عتیق مسافران از معتادان آدرس حرم سیدعلاءالدین حسین را می‌گرفتند که با نشانی طی طریق از کوچه‌های پر پیچ و خم مواجه می‌شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: منازل میراثی که هیچ‌گونه استفاده گردشگری ندارند، راه توسعه حرم‌های شیراز را بسته‌اند.

سید محسن معین در نخستین جلسه علنی سال جدید در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: در ایام نوروز ظرفیت بسیاری از پارکینگ‌های روباز و مسقف منطقه تاریخی، تکمیل بودند و پلیس خیل زائران را به چند کیلومتر آن‌سوتر هدایت می‌کرد و در آنجا موتورسیکلت‌سواران، زائرانی را که از زیارت نا‌امید نشده بودند به حرم می‌رساندند.

وی افزود: مسجد عتیق در ایام نوروز بسته بود و رکود و رخوت در آن موج می‌زد در حالی که این مسجد بخش بزرگی از تاریخ انقلاب را در خود جای داده است.

به گفته وی، در معابر اطراف مسجد عتیق مسافرانی از معتادان آدرس حرم سیدعلاءالدین حسین را می‌گرفتند که با نشانی طی طریق از کوچه‌های پر پیچ و خم مواجه می‌شدند.

معین خاطرنشان کرد: از سویی منازل میراثی نیز در آن منطقه به طور کامل تعطیل و به منزل گربه‌های ولگرد تبدیل شده بود و گویی رسالت آن‌ها جلوگیری از توسعه حرم‌های فرزندان رسول خدا است.

این عضو شورا بیان کرد: چند منزل میراثی عامل جدایی دو حرم اصلی سومین حرم اهل بیت شده و تنها امید ما این است که با انتصاب آیت ا... سید علی اصغر دستغیب به تولیت حرم احمد بن موسی(ع)، منازل میراثی تبدیل به احسن شده و صحن بزرگی بین دو حرم اصلی شیراز ساخته شود.

وی افزود: این آرزو از نظر قانونی در اختیار امثال شورای شهر و شهرداری نبوده و البته کار بزرگ را باید بزرگان سامان دهند و بی تردید بزرگان هم مسئولیت بیشتری به عهده دارند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
0
خوب میتوانند منازل میراثی را که حتما جاذبه تاریخی و فرهنگی دارد بازسازی و به صحن مورد اشاره ملحق کنند و هم میراث فرهنگی پا برجا باشد و هم دو حرم متصل شود .