کد خبر: ۵۴۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
«چشمه های لبیک»

گزارش های شیرازه از مجموعه های فرهنگی استان/ قسمت دوم: «رهپویـان وصـال»

شیرازه بر آن است تا با سلسله گزارش هایی به طور اجمالی به معرفی مراکز فرهنگی که فعالیت‌های اثرگذاری در اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در سطح استان فارس داشته‌اند بپردازد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیــرازه؛ نامگذاری امسال آزمونی است عملی برای مدیرانی که شعار مدیریت جهادی سر می‌دهند تا بایدها و نبایدهای عرصه فرهنگ و اقتصاد را به صورت عینی تحقق بخشند. رهبر معظم انقلاب در نخستین روز هر سال در بیاناتی مهم نقشه کلی راه اعتلای انقلاب اسلامی ایران را برای مردم و مسئولین تبیین می‌کنند که در سال جاری از مردم عزمی ملی و از مسئولین مدیریتی جهادگونه در عرصه اقتصاد و فرهنگ مطالبه نمودند. ایشان در بخشی از سخنان خود در جوار حرم مطهر رضوی(ع) فرمودند: «آنچه نقطه‌ی مهم‌تر عرض من است، خطاب به جوان هایی است که در سرتاسر کشور فعّالیّت های فرهنگی را به صورت خودجوش شروع کردند که بحمدالله خیلی هم وسیع شده است. من می خواهم بگویم آن جوان هایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استان های مختلف، در خود مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی می کنند، با اراده‌ی خودشان، با انگیزه‌ی خودشان ـ کارهای بسیار خوبی هم از آنها ناشی شده است که از بعضی از آنها ما بحمدالله اطّلاع پیدا کردیم ـ کار را هرچه می توانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوان های مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است.»

شیرازه بر آن است تا با سلسله گزارش هایی تحت عنوان «چشمه های لبیک» به طور اجمالی به معرفی مراکز فرهنگی که فعالیت‌های اثرگذاری در اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در سطح استان فارس داشته‌اند و همه همت خود را معطوف به لبیک گفتن به فرمان امام خامنه ای نموده اند، بپردازد. گرچه باید به این نکته عنایت داشت که در عملکرد این مجموعه ها در برخی موارد نواقص و اشکالاتی دیده می شود اما با محفوظ بودن این انتقادات، اصل کلی حمایت از مجموعه های فعال و پویای استان امری مورد تائید و پسندیده است.

با توجه به در پیش بودن ششمین سال‌روز شهادت برخی از اعضای کانون فرهنگی رهپویان وصال، دومین قسمت از این مطالب به این کانون اختصاص یافته است.

**************

کانون فرهنگي رهپويان وصال يکي از بزرگترين مجموعه هاي فرهنگي ـ مذهبي کشور مي باشد که با اهداف ذيل از سال 76 تاکنون در زمينه هاي مختلف فرهنگي، مذهبي، ديني و علمي فعاليت خود را آغاز نموده و به لطف خداوند با موفقيتهاي چشمگيري نيز روبرو بوده است؛ موفقیت‌هایی که البته با مخالفت‌هایی از جمله کارشکنی‌های معاندین نظام مواجه شده است. انفجار تروريستي 24 فروردين ماه سال 87 که در حسینه سیدالشهداء(ع) شيراز رخ داد و منجر به شهادت 14 نفر و مجروحيت 214 نفر از اعضای اين كانون شد، یکی از این عداوت‌ها نسبت به فعالیت‌‌های این کانون است.

سرور سایت رهپویان وصال هم که به مدت 8 سال در یکی از دیتا سنترهای به اصطلاح معتبر انگلیس مستقر بود، با یک حرکت ضداسلامی و ضد ایرانی در تاریخ 3 آذر 1389 توسط انگلیس از دسترس خارج شد و این دیتاسنتر در یک چشم بهم زدن حاصل 8 سال تلاش جمعی اعضای سایت رهپویان را مسدود کرد تا همگان بدانند که این سایت نیز به دلیل عقایدش، دشمن ستیزی و حمایت از سیاست های جمهوری اسلامی ایران، قربانی خباثت های قوم به ظاهر پیشرفته و حامی آزادی غرب شده است. این سایت البته با پشتکار و تلاش اعضای کانون از 16 آذر 1389 (اول محرم) مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.

1) اهداف

1- صيانت از هويت و فرهنگ اصيل اسلام ناب محمدي (ص)

2- تعميق معرفت ديني به مقتضاي نيازهاي روز جامعه

3- آموزش محوري و توسعه منابع انساني در همه ابعاد فرهنگي

4- تقويت و تحكيم قانونگرايي و نظام مندي در كليه بخشها و فعاليتهاي فرهنگي

5- تعميم فعاليتهاي فرهنگي به همه مخاطبين خاصه دانش آموزان ، دانشجويان و طلاب

6- ارتقاي مهارتهاي زندگي اجتماعي و زناشويي جوانان

2) چرخه سازماني

فعاليتهاي کانون فرهنگي رهپويان وصال حول 4 محور ذيل مي باشد؛

1- خودسازي

خودسازي امريست اجتناب ناپذير براي رشد فرهنگي و آماده سازي و سيراب نمودن خويشتن از آنچه بايد دانسته شود که به فرموده اميرالمؤمنين علي (ع): "من عرف نفسه فقد عرف ربه"

فعاليتهاي انجام شده توسط اين کانون فرهنگي در مقوله خودسازي:

1-1 ) برگزاري جلسات منظم هفتگي در شنبه شبها

شامل:‌ اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، قرائت قرآن كريم، ارائه سخنراني در موضوعات اخلاقي و قرآني، توسل و تمسك به درگاه الهي و اهل بيت (س) با توجه به مناسبتهاي موجود با استناد به حديث ثقلين پبامبر اكرم (ص) مبني بر توسل مستمر به قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت .

2-1 ) برگزاري مراسم اعياد و کليه مناسبتهاي مذهبي

3-1 ) برگزاري مراسم احياء نيمه شعبان در شب ميلاد حضرت ولي عصر (عج)

4-1 ) برگزاري مراسم احياء در 30 شب ماه مبارک رمضان

5-1 ) برگزاري احياء شب عيد فطر و همچنين اقامه نماز عيد سعيد فطر

6-1 ) برگزاري مراسم پر فيض دعاي عرفه

7-1 ) برگزاري مراسم سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در دهه اول محرم الحرام با مداحان برجسته کشور

8-1 ) برگزاري مراسم سوگواري پيامبراكرم (ص) و سبط اکبرشان و صبح شهادت امام رضا (ع) در دهه آخر ماه صفر با مداحان برجسته کشور

2- ديگرسازي

پس از خودسازي و بيدار شدن منِ دروني، ديگران را به سوي خدا سوق دادن در اهم فعاليتهاي اين کانون فرهنگي مي باشد که آنچه را آموخته ايم، به رفاقت بياموزيم.

1-2 ) برگزاري كاروانهاي زيارتي مشهد مقدس ويژه جوانان

2-2 ) برگزاري مراسم بزرگ معنوي ـ عبادي اعتكاف جوانان در ايام البيض تحت عنوان "‌ ضيافت عشق "

3-2 ) برگزاری سمینارها و همایش های مختلف متناسب با مسائل روز جامعه

3- جامعه سازي

پس از ايجاد گروههاي رسمي در پيمودن راه رشد معنوي، جامعه را بايد براي امن شدن در سلوک اسلامي و همرنگ شدن آن در راستاي خدايي شدن آماده ساخت .

1-3 ) تأسيس و راه اندازي مراکز آموزشي در مقاطع راهنمايي ، دبيرستان و پيش دانشگاهي دخترانه و پسرانه

2-3 ) تأسيس و راه اندازي مجتمع فناوري و اطلاعات شهداي رهپويان وصال

3-3 ) تأسيس و راه اندازي مجتمع پزشکي و طب سنتي ـ اسلامي شهداي رهپويان وصال

4-3 ) تأسيس و راه اندازي دفتر زيارتي شهداي رهپويان وصال

5-3 ) تأسيس و راه اندازي مؤسسه تبليغاتي شهداي رهپويان وصال

6-3 ) تأسيس و راه اندازي مؤسسه خيريه شهداي رهپويان وصال

7-3 ) برگزاري دوره هاي آموزشي بصورت هفتگي در محورهاي مديريت و برنامه ريزي فرهنگي ، اصول اعتقادات ، اصول فقه ، حقانيت شيعه ، روانشناسي ، مباحث سياسي روز، سير مطالعاتي شهيد مطهري و ...

4- جريان سازي

چون همه امور به سمت فراهم شدن پيش رود ، بر حسب نياز بايد براي جهت دادن به افکار بيدار شده جريان ايجاد کرد و آنها را به سمتي که شايسته است هدايت نمود . بنابراين بمنظور ايجاد يکپارچگي و همسويي هرچه بيشتر در بين نيروهاي پايبند به ارزشهاي انقلاب اسلامي و جهت دهي به مطالبات کلان فرهنگي ـ اجتماعي ايشان ، با تلاش و همت جمعي از بازماندگان دوران دفاع مقدس ، در صدد راه اندازي " تشکل عقيدتی ـ سياسی آحاد حزب الله " بر آمديم . تشکل آحاد حزب الله یکی از واحدهای زیرمجموعه کانون فرهنگی رهپویان وصال است که سعی در نشان دادن نوعی تفکر دارد که سعی در تخطئه سایرین ندارد و کار را ، اثباتی می‌داند نه تخریبی.

لذا بر آن شديم تا با ايجاد جبهه فرهنگي منسجمي از هيئات مذهبي و ارائه آموزشهاي صحيح در قالب موضوعات سياسي ، فرهنگي و عقيدتي علاوه بر افزايش آگاهي جوانان در محورهاي مختلف ، نسبت به ايجاد شبکه ارتباطي في ما بين در راستاي پرورش نيروهاي متعهد ، در جهت آينده انقلاب اسلامي گامي هرچند کوچک بر داريم .















http://rahpouyan.com/data/pictures/1391/09/ashpazkh/P9.jpg
http://rahpouyan.com/data/pictures/1391/07/01%20-%20Zendan/P2.jpg
http://rahpouyan.com/data/pictures/1391/01/25/P36.jpg
http://rahpouyan.com/data/pictures/1389/11/19/P15.jpg
http://rahpouyan.com/data/pictures/1389/11/20/P4.jpg

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
0
از سیرازه به خاطر این مجموعه گزارشات ممنونیم
حالا که کسی قدردان این زحمات نیست ما لا اقل به سهم خودمون از این فعالین فرهنگی تشکر میکنیم