کد خبر: ۵۴۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
سخنگوی دولت دهم در شیراز:

توافق‌نامه ژنو بدون تصویب مجلس اعتبار ندارد/آمریکایی‌ها به دنبال انتقام‌گیری هستند

احمدی‌نژاد به آنچه که باور داشت ورود پیدا می‌کرد و بدون ترس و با قدرت ادامه می‌داد، با تحویل دولت نیز نخستین اقدامات خود را در راستای انرژی هسته‌ای قرار داد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، سخنگوی دولت دهم گفت: در موضوع هسته‌ای هیچ راه بن‌بستی وجود ندارد و خوشحالیم که تشت دروغگویی غرب از بام باور سیاسیون ما فرو افتاد و واقعیت‌ها روشن شد.

غلامحسین الهام در همایش «دیپلماسی با عزت» که به مناسبت سالروز فناوری هسته‌ای در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰ فروردین ماه از سال ۸۵ به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای در تقویم ملی شناخته و ثبت شد؛ این روز مهم را تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی رسیدن به دستاورد ارزشمند هسته‌ای را تبریک گفت و درخصوص گفتن تسلیت توضیح داد: تسلیت دو معنا دارد یکی به معنای اظهار تاسف از تکرار یک تجربه شکست خورده از یک ناحیه که البته ملت ما در این قضیه بی‌تقصیر هستند و دیگری تسلیت به معنای تسلی خاطر و آرامش باطن چرا که با عمل به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب مسیر دستاوردهای ارزشمند هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست و این حرکت با اراده ملی و عزم جوانان دوباره احیا می‌شود و شتاب می‌گیرد.

الهام در ادامه سخنانش به بیان مهم‌ترین رویداد‌های سیاست خارجی دولت‌ها از ابتدای انقلاب پرداخت و با بیان اینکه برخی رویدادها ویژه یک دوره است و امکان مقایسه آن با سایر دولت‌ها وجود ندارد، گفت: حمیت ملی و انقلابی یک دولت را باید در همان تصمیم‌گیری حساس زمان خودش سنجید اما برخی امور مشابه را می‌توان در دولت‌ها با محک اصول و قواعد نظام اسلامی و منافع ملی مقایسه کرد.

سخنگوی دولت دهم با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله سیاست دولت شهید رجایی، تسخیر لانه جاسوسی و گروگان‌ها بود، خاطرنشان کرد: این مسئله در ‌‌نهایت به بیانیه الجزایر منتهی شد و مشکل از طریق دیوان بین‌المللی لاهه حل شد.

وی با اشاره به ضعف‌ها و اشتباهات بیانیه الجزایر که به وسیله برخی عناصر سیاسی صورت گرفت که امروز هم مخالف و منتقدان سیاست‌های اصولی انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: اصل تسخیر دستاورد مهمی بود اما خروجی آن به عنوان بیانیه الجزایر نتوانست منافع ما را تامین کند.

آمریکایی‌ها به دنبال انتقام‌گیری بخاطر رسوایی مک‌فارلین هستند

سخنگوی دولت دهم به جنگ به عنوان مهم‌ترین مسئله سیاست خارجی دولت موسوی که کل سیاست خارجی را تحت تاثیر قرار داد، اشاره کرد و گفت: موضوع کلیدی در دولت موسوی بحث جنگ و قضیه مک‌فارلین بود که با تدبیر امام خمینی(ره) به بهترین شیوه اداره و بحران به کاخ سفید منتقل شد و پایه و اساس آن را دچار مشکل کرد که ‌ آمریکایی‌ها هنوز هم از رسوایی «مک‌فارلین» عصبانی هستند و همچنان ‌به‌دنبال انتقام‌گیری برای آن موضوع هستند.

الهام در ادامه تبادل اسرا را مهم‌ترین مسئله و رویکرد سیاست خارجی در دولت هاشمی عنوان و اظهار کرد: این اتفاق خوب علاوه بر وجود تلاش دولت به دلیل اقتضائات و شرایط زمانی به‌ویژه حمله صدام به کویت انجام گرفت.

وی با اشاره به جنگ خلیج فارس و حمله به کویت خاطرنشان کرد: سیاست خارجی آن زمان با مدیریت مقام معظم رهبری، کشور را از برخی تصمیمات تهدیدآمیز تلخ و نسنجیده محافظت کرد و امنیت ملی ما تحت تاثیر این جنگ قرار نگرفت که با طراحی ارزشمند و ماندگار معظم له از آن شرایط عبور کردیم.

الهام مساله هسته‌ای را مهم‌ترین مساله مشترک در سیاست خارجی سه دولت اخیر دانست و گفت: مسائل هسته‌ای از دهه ۸۰ با خیانت مکرر منافقین وارد عرصه جدیدی شد زیرا با گزارش یک سازمان تروریستی مورد حمایت غرب و آمریکا مبنی بر اینکه ایران فعالیت هسته‌ای مخفیانه دارد حساسیت‌های بین‌المللی راجع به این مسئله برانگیخته شد.

سخنگوی دولت دهم اضافه کرد: هر چند مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران هیچ فعالیت مخفیانه‌ای نداشته اما گزارش منافقین برای مخالفان نظام فرصتی ایجاد کرد که از طریق موضوع هسته‌ای به ایران فشار آورند.

الهام با اشاره به آغاز گفتگوی دولت اصلاحات با غرب برای اعتمادسازی گفت: رفت و آمدهای سیاسی منجر به صدور بیانیه سعدآباد و پاریس شد؛ تعلیق هسته‌ای ازجمله مفاد این دو معاهده بود که با مخالفت جدی ملت روبه‌رو شد اما متاسفانه دولت اصلاحات برای جلب اعتماد و اطمینان غرب حاضر شد در همان آغاز راه فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کند.

معاهده ام.پی.تی حکایت از نظام نابرابر و ناعادلانه بین‌المللی دارد

وی با اشاره به مواد ام‌. پی‌. تی گفت: ام‌. پی‌. تی حکایت از یک نظام ناعادلانه و نابرابر بین‌المللی دارد در واقع موازنه بین داراها و ندارهاست چرا که در این معاهده آمده است کشورهایی که انرژی هسته‌ای دارند حق دادن این انرژی به دیگران را ندارند و کشورهایی که انرژی هسته‌ای ندارند نیز حق ندارند از کشورهای دیگر بگیرند، از دیگر مواد معاهده حمایت از کشورهای دارای انرژی هسته‌ای و مبارزه با سلاح هسته‌ای است که متاسفانه این مهم اتفاق نمی‌افتد.

سخنگوی دولت دهم یادآورد شد: ایران در سال 1348 به صورت زمانی محدود به مدت 25 سال به معاهده ام‌. پی‌. تی ملحق شد که در سال 1374 به پایان رسید اما دولت هاشمی این معاهده را به صورت نامحدود پذیرفت که البته تردید دارم به تصویب مجلس رسیده باشد چراکه بر اساس قانون اساسی معاهدات بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد.

الهام ضمن یادآوری اینکه آمریکا اولین کشوری بود که بمب هسته‌ای ساخت و استفاده کرد اما کسی در جهان حق ندارد بگوید این کشور خطرناک است، تصریح کرد: این یک سوال جدی است که چرا برای آژانس هسته‌ای کشوری چون اسرائیل با وجود داشتن کلاهک هسته‌ای خطرناک نیست اما ایران صرفا به دلیل داشتن انرژی هسته‌ای تهدید‌آمیز است؟

پذیرش الحاقیه به معنای ورود یک شبکه ناامن به کشور بود

سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه روند اعتمادسازی در دولت اصلاحات منجر به ناامنی مراکز هسته‌ای ایران شد، اظهار کرد: این ناامنی از جایی آغاز شد که با پذیرش داوطلبانه الحاقیه، بازرسان آژانس در هر زمانی از هر مکانی می‌توانستند بازدید کنند که این یعنی ورود یک شبکه ناامن به کشور و باز کردن همه اسرار کشور برای دشمنان نظام چراکه جاسوسان در قالب بازرسان آژانس گزارش فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به طور مخفیانه در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار می‌دادند.

وی تصریح کرد: عده‌ای از ابتدا با مذاکرات و تعلیق موافق نبودند و عده‌ای هم می‌گفتند تهدید‌های آمریکا جدی است و باید از کل دستاورد هسته‌ای چشم‌پوشی کرد؛ توجیه این گروه این بود که آن زمان آمریکا عراق را اشغال کرده بود و ما از ترس حمله آمریکا کل انرژی‌ هسته‌ای را جمع کنیم؛ عده‌ای هم می‌گفتند باید از ام‌. پی‌. تی خارج شد که این شاید خود به نوعی افراط و تفریط بود.

الهام در ادامه با اشاره به برگزاری همایشی بین‌المللی در ایران که دو سال قبل با موضوع «انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچکس» برگزار شد، گفت: سازمان‌های بین‌المللی معتقدند که خلع سلاح هسته‌ای شدنی نبوده و دنیا دو قطبی است، یک عده‌ حق فعالیت هسته‌ای دارند و سایرین ندارند اما هر کشوری که در شرایط ویژه باشد می‌تواند از ام‌. پی‌. تی خارج شود.

سخنگوی دولت دهم اضافه کرد: ما چون آزمایشات هسته‌ای پاکستان را داشتیم می‌توانستیم قانوناً با اشاره به این موضوع از ام‌. پی‌. تی خارج شویم ولی دولت ام‌. پی‌. تی را پذیرفت، علی‌ایحال این موضوع مورد بحث واقع شد و در نتیجه سیاست حاکم این بود که دولت فرصت پیدا کرده و دفع تهدید کند، به این خاطر گفتند وارد مذاکره می‌شویم و داوطلبانه معاهده الحاقی را می‌پذیریم.

وی با اشاره به بیانیه پاریس گفت: در بیانیه پاریس که با مذاکرات پرفراز و نشیبی جلو رفت یکسری مشوق‌هایی دادند که در ازای آن‌ها ما نه تنها در بحث هسته‌ای بلکه فرا‌تر از آن را باید متعهد می‌شدیم، بحث‌هایی از قبیل تروریسم و حقوق بشر، بیانیه پاریس‌‌ همان بود که آقای لاریجانی راجع به آن گفتند آبنبات دادند و لؤلؤ و مرجان گرفتند.

الهام با یادآوری اینکه فشار‌ها به تعلیق همه جانبه فعالیت‌های هسته‌ای ایران منجر شد اما هیچ کدام از تعهدات گروه مقابل انجام نشد و علاوه بر آن باب‌های جدیدی برای تغییر نظام باز شد، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا باب جدیدی را با عنوان گفت‌وگوی انتقادی با جمهوری اسلامی باز کرد و گفتگوهای حقوق بشری مطرح شد که نقدهای ساختاری به نظام اسلامی بود.

مسئولان دولت یازدهم انرژی هسته‌ای و ضرورت آن را باور ندارند

وی ضمن بررسی سیاست خارجی دولت‌های دهم و یازدهم تصریح کرد: تصور من این است که مسئولان دولت فعلی انرژی هسته‌ای و ضرورت و لزوم آن برای کشور را باور ندارند و دو دلیل برای آن دارم یکی مربوط به رفتارهای قبلی رجال دولتی است و دوم به دلیل خاطرات آقای روحانی است که در کتابشان این خاطرات را با نگرشی منفی از موضوع هسته‌ای آغاز می‌کنند و در سیاست هسته‌ای دولت هم قبل از هر چیزی شاهد تعلیق دوباره انرژی هسته‌ای بودیم.

سخنگوی دولت دهم با اشاره به اقدامات احمدی‌نژاد بیان کرد: احمدی‌نژاد به آنچه که باور داشت ورود پیدا می‌کرد و بدون ترس و با قدرت ادامه می‌داد، با تحویل دولت نیز نخستین اقدامات خود را در راستای انرژی هسته‌ای قرار داد.

الهام با بیان اینکه احمدی‌نژاد قبل از تنفیذ حکم ریاست جمهوری به نطنز سفر و از آن‌جا بازدید کرد، گفت: احمدی‌نژاد پس از تنفیذ به فاصله یک ماه به سازمان ملل رفت و در آنجا با داشتن ابتکار، باب جدیدی را باز و اعلام کرد که ایران آماده بحث سرمایه‌گذاری هسته‌ای خارجی است و این استدلالی محکم بود برای اثبات اینکه ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست زیرا اگر کسی بنای ساخت سلاح هسته‌ای داشته باشد این‌گونه از کشور‌ها برای سرمایه‌گذاری هسته‌ای دعوت نمی‌کند.

وی تمام مواضع بین‌المللی احمدی‌نژاد را مبتنی بر منطق معتدل و معقول عمومی همراه با ابتکار عنوان و اظهار کرد: مواضع بین‌المللی وی در عین حال که مقتدارنه و محکم بود قابل استماع و پذیرش نیز بود و در بسیاری موارد جامعه جهانی را منفعل می‌کرد.

کسانی که خودشان بمب اتم دارند صلاحیت نظارت بر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای هیچ کشوری را ندارند

الهام با تاکید بر اینکه سازمان‌های بین‌المللی باید به جایگاه حقیقی خودشان برگردند و کسانی که خودشان بمب اتم دارند صلاحیت نظارت بر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای هیچ کشوری را ندارند، تصریح کرد: حرکت علمی در آن زمان با نشاط آغاز شد؛ پشتیبانی و تائید مقام معظم رهبری نشانگر صلاحدید ایشان و تائید این اقدامات در راستای اهداف انقلاب بود چراکه احمدی‌نژاد بحث‌های حقوقی، سیاسی، علمی و فنی را به صورت ترکیبی جلو برد.

سخنگوی دولت دهم خاطرنشان کرد: در ۲۲ بهمن سال ۸۴ به نوعی رفراندومی ملی شکل گرفت و شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست نشانگر تائید و مورد پذیرش بودن اقدامات دولت بود.

وی گفت: در مدت شش ماه کار واحد تحقیقات و توسعه به غنی‌سازی 3 و نیم درصدی رسید، این در حالی بود که ما تا آن زمان سانتریفیوژ نداشتیم اما توانستیم حلقه‌های علمی را کامل کرده و به این پیروزی برسیم که به این مناسبت جشنی در مشهد برگزار شد و این روز را روز ملی فناوری هسته‌ای نامیدند.

سخنگوی دولت دهم یادآور شد: در این بین کسانی بودند که اعلام می‌کردند ما داریم با این اقدام کشور را با تهدید مواجه می‌کنیم، برای ما مهم این بود که به لحاظ علمی به این فناوری دست پیدا کنیم که دست پیدا کردیم و اکنون باید سایر فعالیت‌ها متوقف شود.

الهام خاطرنشان کرد: از طرفی عده‌ای دیگر شروع به سردادن شعار‌هایی کردند نظیر اینکه احمدی‌نژاد با این سیاست ما را به جنگ می‌کشاند؛ حتی یکی از رجال سیاسی گفت ما فلان تاریخ آمریکا به ما حمله می‌کند.

وی افزود: از طرفی تریبون‌دار‌ها مثل آقای هاشمی حتی در نماز جمعه جنگ روانی را به درون جامعه القاء کردند اما سیاست دولت این بود که با هر تهدیدی عقب نکشد چراکه اگر قرار باشد با این تهدیدات عقب بنشینیم تا آخر باید به عقب برویم و چیزی برای ما باقی نمی‌ماند.

سخنگوی دولت دهم با ارزشی خواندن فداکاری جوانان در دفاع مقدس تاکید کرد: اگر ایثار برای حفظ تمامیت ارضی و استقلال علمی و سیاسی کشور خطا باشد پس نخستین خطاکار فردوسی بود که گفت «چون ایران نباشد تن من مباد».

الهام گفت: احمدی‌نژاد به ارزش‌ها معتقد و پایبند بود و می‌گفت در برابر دستاوردهای هسته‌ای و حرکت ارزشمند علمی که اقتدار ملی را به منصه ظهور و ما را به قله‌های سرافرازی در جهان می‌رساند و تهدیدهای بالقوه و بالفعل را دفع می‌کند؛ این تحریم‌ها ورق‌پاره‌هایی بیش نیستند.

وی بیان کرد: اگر احمدی‌نژاد از این روحیه باور توانمندی‌های ملی برخوردار نبود و خود را یک مسلمان متوکل به خدا و مسئول در برابر پیشرفت کشور و متعهد به نظام انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نمی‌دانست قطعا این دستاورد بزرگ با این سرعت و شتاب حاصل نمی‌شد.

سخنگوی دولت دهم در ادامه سخنانش با بیان اینکه ماجرای هسته‌ای ادامه یافت تا به فردو رسید و گزارش فعالیت‌های این سایت نیز زود‌تر از موعد به آژانس تحویل داده شد، اظهار کرد: فضای گفتگوی انفعالی به گفتگوی فعال تبدیل شد و زمانی که نوبت به گفت‌وگوهای هسته‌ای شد احمدی‌نژاد گفت بحث هسته‌ای تمام شده، گفت‌وگو می‌کنیم ولی در حوزه‌های دیگر و کشورهای غیر متعهد عضو گروه «نم» برای نخستین‌بار از انرژی هسته‌ای ایران حمایت کردند؛ ایران هراسی خنثی شد و شاهد تحریم جدیدی تا سال ۹۰ نبودیم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در دوران احمدی‌نژاد گفت: آن‌ها خواستند اورانیوم 3و نیم درصد را بدهیم و ۲۰ درصد را به ما بدهند ولی ما چون در موضع قدرت قرار داشتیم حتی این پیشنهاد را هم نپذیرفتیم.

سخنگوی دولت دهم با اشاره به تحریم‌های هسته‌ای بیان کرد: هر تحریمی در نقطه اول خود شوک وارد می‌کند و شرایط سختی را به وجود می‌آورد اما این شوک را پشت سر گذاشتیم و از آن عبور کردیم.

الهام ضمن ابراز تاسف از وارد شدن دولت به مذاکرات از موضع ضعف اظهار کرد: متاسفانه دولت در سازمان ملل از تحریم‌ها نالید، این در حالی بود که کسی با دست خالی به مذاکره نمی‌رود. عده‌ای تا قبل از انتخابات می‌گفتند تحریم‌ها در مشکلات کشور تاثیری ندارد و مشکلات ناشی از بی‌تدبیری و سوءمدیریت است اما پس از انتخابات همان افراد گفتند مشکلات ناشی از تحریم‌هاست!

سخنگوی دولت دهم گفت: متاسفانه علی‌رغم اطلاع از خو و خصلت آمریکایی‌ها مبنی بر نابود کردن طرف ناتوانشان دولت از موضع ضعف وارد مذاکره شد و همه چیز را تعطیل و تعلیق کرد در حالی که طرف مقابل تحریم‌ها را آن هم فقط بخشی از تحریم‌های هسته‌ای را تعلیق کرد و نه تعطیل؛ پول نفت را هم مانند کاری که در عراق کردند در ازای غذا و دارو می‌دهند.

الهام افزود: با صدای فراوان از تحریم خارج شدن بوئینگ را فریاد می زنند در حالی‌که آن‌ها اجازه دادند که فقط برای 18 فروند بوئینگی که قبل از انقلاب به ما داده بودند قطعات وارد کنیم.

هرگونه توافق‌نامه بین‌المللی بدون تصویب مجلس اعتبار ندارد

وی با اشاره به اصول 77 و 175 قانون اساسی که بر اساس آن باید هرگونه معاهده و تعهد بین‌المللی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، اظهار کرد: توافق‌نامه ژنو از نظر حقوق داخلی ما کامل نیست و بر اساس قانون اساسی اعتبار ندارد بنابراین مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را طی بیانیه‌ای اعلام کند تا بعدا از نظر حقوقی برای کشور مشکلی ایجاد نشود و در این خصوص کسانی که بدون لحاظ مسائل حقوقی اقدام کرده‌اند، مسئول هستند و باید پاسخگوی این سوال باشند که چرا تعهداتی فراتر از قانون اساسی را پذیرفته‌اند و بدون تصویب مجلس، کشور را به آن متعهد کرده‌اند؟

الهام شفافیت در تعهدات را از اصول مذاکرات عنوان و اظهار کرد: مذاکرات می‌تواند محرمانه باشد اما تعهدات نه و باید جزییات معاهدات کاملا روشن و شفاف بیان شود.

سخنگوی دولت دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی می‌گویند به غنی‌سازی 20درصدی نیازی نداریم، ریخته شدن خون شهدای هسته‌ای برای این دستاورد را یادآوری و اظهار کرد: درخصوص ضرورت و فواید غنی‌سازی در علوم پزشکی، کشاورزی و انرژی بسیار سخن گفتیم اما جای تعجب است که اکنون می‌گوییم نیاز نداریم پس به دنبال آن به دانشکده فیزیک و شیمی و علم آن هم نیاز نداریم و یا مشکل برق و انرژی را چگونه حل کنیم؟

الهام با اشاره به تجربه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: هیچ کشوری با این تفکر که دیگران برای ما کار را انجام خواهند داد به استقلال در همه عرصه‌ها از جمله استقلال علمی و سیاسی دست پیدا نمی‌کند چراکه استفاده از علوم و فناوری به عنوان یکی از پایه‌های نظام است و ملت ایران از این دستاورد نمی‌گذرند و آن را با اشیاء لوکس عوض نمی‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص موضع مقام معظم رهبری تصریح کرد: بی‌سابقه بوده است که مقام معظم رهبری بنویسند «با فرض چنین مساله‌ای» و سخنان ایشان به معنای تایید نبوده است بلکه خود ایشان فرمودند که برای اینکه با قوت بیشتری به باور ملی برسید و دشمن را بشناسید مذاکره انجام دهید. به هر حال ما مواضع معظم له را منطبق بر واقعیات و مصالح کشور می‌دانیم.

سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه در دولت قبل مقابل قدرت ها ایستادیم و استقلال خود را حفظ کردیم، گفت: دولت باید بسیار مراقبت کند که منافع ملی کشور و دستاوردهای هسته‌ای که تلاش زیادی برای آن انجام شده به خطر انداخته نشود در حالی‌که امروز شاهدیم خیلی از خط قرمزها شکسته شد که مهمترین آن‌ها عدول از استقلال علمی کشور است.

برخی مسئولین غرب را بیش از توانمندی‌های داخلی باور دارند

سخنگوی دولت دهم در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه چرا دولت اراده‌ای برای اتخاذ موضع علیه اقدامات گستاخانه غرب ندارد، اظهار کرد: فکر می‌کنم برخی مسئولین، غرب را باور دارند بدین معنی که نگرش آن‌ها به غرب بیشتر از باوری است که به توانمندی‌های داخلی و مبانی ارزشی و فکری ملی دارند بنابراین در برابر غرب با انفعال برخورد می‌کنند که این مشکل کلیدی و ریشه‌ای است.

هدف از اجرای هدفمندی یارانه‌ها فقط کمک به اقشار کم‌درآمد نبود

الهام در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درخصوص هدفمندی یارانه‌ها با تاکید بر اینکه در موضوع هدفمندی هدف فقط کمک به طبقات درآمدی پایین جامعه نبود، یادآور شد: زمانی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برای حذف سوبسیدها و یارانه‌ها فشار می‌آوردند که حذف سوبسید سیاست درست و مورد قبول نظام نبود اما تعلق گرفتن یارانه و سوبسید به کالا هم ناعادلانه بود زیرا هرکس که امکان مصرف کالای بیشتری برایش فراهم بود از منابع ملی بیشتر بهره می‌برد بنابراین به منظور برقراری عدالت مقرر شد که منابع ملی را بین همه مردم توزیع و ضمن باور داشتن مردم، مدیریت خرج و مصرف آن را به مردم واگذار کنیم.

وی ضمن اشاره به همراهی مردم با رویکرد دولت دهم در هدفمندی یارانه‌ها و پذیرش شک قیمتی حامل‌های انرژی تاکید کرد: باید به تعهدی که به مردم دادیم، پایبند باشیم و با رویکرد توزیع عادلانه منابع ملی به بحث هدفمندی نگاه کنیم نه اینکه با تحقیر کردن جامعه بگوییم یارانه یک صدقه است و هرکس نیازمند است آن را مطالبه کند و بقیه این حق را ندارند.

در این مراسم بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص مذاکرات هسته‌ای و توافق‌نامه ژنو قرائت شد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسين
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
0
به عمل كار برآيد /به سخنراني نيست در تعجبم كه بعضي ها چه رويي دارند. هر كس جاي شما بود به اين زودي ها از لاك خود بيرون نمي آمد.راستي حال معجزه قرن چطور است.درپيشگاه خداوندچه حرفي براي گفتن داريد.جلوي رهبري كه ايستاديد‘كشوررا هم منزوي كرديد؛تحريم ها را كاغذ پاره نامديد .تورم را به بالاي چهل درصد رسانديد؛بزرگترين دزدي هاي قرن هم كه در دولت شما صورت گرفت بدعت را وارد دين كرديد .راستي كار ديگري هم مانده كه براي مردم انجام نداده باشيد.كاش مردم مي دانستندچه كساني از شما دعوت كردند.