کد خبر: ۵۴۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
آیت‌الله ایمانی:

اروپا به دنبال تقویت دگراندیشان ایران است/ از نظر دینی و اخلاقی انصراف از یارانه از سوی ثروت مندان ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: غربی‌ها به دنبال ترویج فرهنگ لا‌ابالی‌گری هستند و بنا دارند فضایی به وجود آورند که غرب‌گرایان فرصت رشد پیدا کنند.
به گزارش شیرازه؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار داشت: تحقق نامگذاری سال جدید در بعد فرهنگی به دو مولفه تقویت باورهای دینی و گسترش آموزه‌های قرآنی ممکن بستگی دارد.

وی افزود: فرهنگ اساسی‌ترین مسئله یک مملکت بوده و مانند هوا است که استنشاق نوع سالم آن سلامت جامعه را در پی دارد.

ایمانی ادامه داد: برای دستیابی به فرهنگ سالم، مقابله با هجمه‌های فرهنگی و آسیب‌های مترتب بر آن و تقویت باورهای دینی ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: اگر جامعه از نظر اعتقادی مصونیت یافته و بیمه شود هجمه دشمن در آن کارگر نخواهد افتاد و برای این منظور حوزه‌های علمیه، دانشگاه، آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر مراکز فرهنگی باید در تقویت بنیه دینی مردم تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: عامل اصلی تقویت بنیه دینی مردم، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: فریضتین ایمان به خدا را به دنبال دارد و به همین دلیل است که آن کسانی که فریضتین و تذکر لسانی را دنبال می‌کنند، باید مورد قدردانی قرار گیرند.

امام جمعه شیراز با اشاره به شهید امر به معروف و نهی از منکری که چندی قبل تشییع شد، بیان کرد: امثال این شهید که برای دفاع از ناموس جامعه جان خود را به خطر می‌اندازند انسان‌هایی هستند که باید به عنوان الگوی جامعه و جوانان معرفی شوند.

وی در ادامه ابراز داشت: مسئله آزادی مرزبانان اگر چه برای خانواده آنان و مردم مایه خوشحالی و مسرت بود با حاشیه‌هایی همراه شد که نیاز به بصیرت و هوشیاری دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: خمیرمایه این آزادی، عزت جمهوری اسلامی بود که آنان می‌دانستند اگر بخواهند حرکتی تند انجام دهند از قدرت قانون و دست‌های مقتدر نظام جمهوری اسلامی نمی‌توانند بگریزند.

وی ادامه داد: خارج‌نشینان و رسانه‌های بیگانه و بلندگوهای آنان در داخل به نام وحدت قومیت‌ها، بر اختلاف مذهبی دامن زدند و به همین عنوان، حاکمیت دوگانه را القا کردند تا شوکت و عزت نظام را زیر سوال ببرند.

به گفته وی، بصیرت و هوشیاری مردم با این توطئه‌ها برخورد خواهد کرد و آنان را ناکام می‌گذارد.

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها گفت: آنان که توان مالی دارند و بدون یارانه نیز راحت زندگی می‌کنند اجازه دهند این امکانات در اختیار مسئولان باقی بماند تا به وضع بهداشت و درمان، حمل و نقل و امنیت جامعه رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه امکانات دولت محدود است، تصریح کرد: اگر بنا باشد تمام امکانات به شکل یارانه پرداخت شود برای کارهای زیربنایی کشور مشکل ایجاد خواهد شد.

ایمانی با اشاره به اینکه در گذشته نیز برخی از خانواده‌های توانمند از دریافت یارانه انصراف دادند، گفت: از نظر دینی و اخلاقی این کار ضرورت دارد و آنچه مراجع گفتند نیز به همین گونه تفسیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر جامعه ما قرآنی شد باورهای دینی در آن استوار می‌ماند.

وی افزود: در این راستا ادارات باید کوشش کنند کارمندان و خانواده آنان با خواندن قرآن، ترتیل و درک مفاهیم خو بگیرند.

ایمانی ادامه داد: ادارات از اعتبارات پیش‌بینی شده برای ترویج قرآن استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم تربیت مربیان قرآن توسط حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی اگر هفته‌ای یک بار جلسه آموزش قرآن برگزار کنند اثرات وسیعی خواهد داشت.

امام جمعه شیراز بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز باید با دعوت از همسایگان مساجد، آموزش قرآن را در مساجد انجام دهند.

تاکید بر لزوم آموزش قرآن در مجموعه‌های وابسته به آموزش و پرورش و نیروهای مسلح دیگر مطلبی بود که ایمانی در همین زمینه به آن اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه پارلمان اروپا گفت: اروپائیان از زمان فتوای میرزای شیرازی قدرت مرجعیت، روحانیت و اسلام را دریافتند و در تضعیف آن کوشیدند.

ایمانی افزود: پرده‌دری و وقاحت بیانیه اخیر اروپا بدان سبب است که غرب می‌داند اگر مسئله هسته‌ای حل شود، آنچه آنها می‌خواهند باز حل نشده باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: آنان به دنبال ترویج فرهنگ لا‌ابالی‌گری هستند و بنا دارند فضایی به وجود آورند که غرب‌گرایان فرصت رشد پیدا کنند.

حمایت اروپا از عناصر فتنه و بهائیت در همین بستر مورد اشاره ایمانی قرار گرفت و وی سپس گفت: اگر غرب‌گرایان در داخل قدرت پیدا کنند کار اروپا به سامان می‌شود و به همین سبب است که آنان از فرصت مذاکرات هسته‌ای قدرت گرفتن دگراندیشان را انتظار دارند.

وی افزود: در همین راستا است که سران اروپا می‌خواهند هر بار به ایران می‌آیند با سران فتنه دیدار کنند و لازم است که مردم و دولت پاسخ آنان را قاطع بدهند.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: ما به اروپائیان می‌گوییم که آزموده را آزمودن خطا است و ملت ایران اجازه نمی‌دهد لانه جاسوسی دومی در کشور پا بگیرد.

سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی و روز همسران و مادران شهدا دیگر موردی بود که خطیب نماز جمعه شیراز در سخنان خود به آن اشاره کرد.

به گزارش فارس، در آیین نماز جمعه این هفته شیراز پیکر پاک یکی از جانبازان انقلاب بر دستان مردم تشییع شد.

نمازگزاران شیرازی پس از اقامه آیین سیاسی عبادی نماز جمعه، در راهپیمایی اعتراضی نسبت صدور قطعنامه ننگین پارلمان اتحادیه اروپا شرکت کرده و رفتار دولتمردان اروپایی را به شدت محکوم کردند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
0
من فردی هستم که از یارانه انصراف دادم چون که نیازی نداشتم و ندارم