کد خبر: ۵۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
شهردار شیراز:

انتصابات جدید در شهرداری شیراز/ «نه» گفتن مدیران شهرداری به مردم همراه با لبخند، شیرین‌تر خواهد بود

شهردار شیراز اولین تغییرات سال 93 در حوزه شهرداری را با تغییر یک معاون، رییس یک سازمان و معرفی 4 شهردار جدید در مناطق کلید زد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، شهردار شیراز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نخستین روز امسال گفت: ایشان بر توجه به نیروها و امکانات داخلی تاکید دارند و ما باید به مشارکت دادن مردم در انجام کارها بیش از پیش توجه کنیم چراکه اگر مردم در صحنه حضور یابند، مشکلات حل خواهد شد.

علیرضا پاک‌فطرت در جلسه تودیع و معارفه تعدادی از مدیران شهرداری با بیان اینکه تمام کارمندان شهرداری یک مدیر هستند و کارهای آن‌ها تاثیرگذار است، اظهار کرد: تمام کارها در چارچوب قانون و مقررات شدنی است و اگر انجام کاری هم امکان‌پذیر نباشد؛ «نه» گفتن مدیران شهرداری به مردم همراه با لبخند، شیرین‌تر خواهد بود.

وی با اذعان به اینکه مردم شیراز با فرهنگ و سخاوتمند و در عین حال هم حساس هستند، تاکید کرد: کارمندان و مدیران شهرداری بیشترین ارتباط را با مردم دارند که نحوه برخورد خوب با مردم می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد و مدیران شهرداری می‌توانند با اخلاق و رفتار مناسب با مردم، درآمد شهرداری را به دو برابر افزایش دهند.

مجموعه شهرداری هماهنگ نباشد، نمی‌توان ادعای مدیریت یکپارچه شهری داشت

پاک‌فطرت اصل اول مدیریت جهادی را هماهنگی و همدلی بین همه دستگاه‌های اجرایی از جمله مجموعه شهرداری، شورای شهر، یاوران شورا و سایر دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: اگر ما توانستیم در مجموعه شهرداری هماهنگی و همدلی به وجود آوریم، آنگاه می‌توانیم ادعای یکپارچگی در مدیریت شهری را داشته باشیم.

شهردار شیراز ضمن بیان اینکه اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم هستند، خاطرنشان کرد: اگر عضوی از شورای شهر درخواستی را مطرح کرد، باید آن را پذیرفت زیرا اعضای شورا بیشتر با مردم در ارتباطند و به مشکلات منطقه واقف‌تر هستند اما اگر انجام درخواست امکان‌پذیر نبود، باید گزارشی همراه با دلیل و مدرک به شورا فرستاده شود.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در مناطق باید جدی گرفته شود، گفت: امیدوارم شهرداران مناطق تحرکی را در سرمایه‌گذاری به وجود آورند تا سرمایه‌گذاری از شعار خارج و عملیاتی شود.

شهردار شیراز ضمن اظهار امیدواری از اینکه شهرداری الکترونیک در شش ماهه اول سال جاری عملیاتی شود، این اقدام را یک اصل در برون سپاری کارها برشمرد.

پاک فطرت با بیان اینکه انسان محوری در توسعه شهری باید مدنظر قرار گیرد، گفت: شهر را برای انسان‌ها می سازیم بنابراین باید در فضاسازی شهری، المان‌سازی و پیاده‌روها به انسان‌ها توجه کرد و فضاهایی در شهر ایجاد شود که تعاملات انسانی در آن‌ها افزایش یابد.

وی بر توجه به مهندسی ارزش در پروژه‌ها به منظور افزایش کیفیت تاکید کرد و با اشاره به مشکلات منطقه یک شهرداری گفت: متاسفانه 50درصد بودجه شهرداری در منطقه یک است؛ یکی از پروژه‌های این منطقه، پروژه کوهسار مهدی(عج) است که باید بتوان حداقل فاز یک آن را امسال به بهره‌برداری رساند.

مقام ارشد شهرداری شیراز بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها درخصوص احیای بافت فرسوده را به دلیل عدم ارائه تعریف درست و جامع از «بافت فرسوده»، کمبود امکانات و اعتبارات و عدم همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

شهرداری شیراز، یک شرکت سهامی بزرگ با یک ونیم میلیون سهامدار است

معاون مالی اداری شهرداری شیراز هم در این مراسم گفت: شهرداری شیراز مانند شرکت سهامی بزرگی است که یک و نیم میلیون نفر سهامدار دارد و سهم کسی که جنوب شهر زندگی می‌کند با شخصی که بالاشهر زندگی می‌کند یکسان است.

محمدحسن اسدی ضمن بیان اینکه هیچ سرمایه‌ای در یک دستگاه اجرایی بالاتر از نیروی انسانی نیست، بر بکارگیری نیروی انسانی سالم و پرتوان در مجموعه شهرداری تاکید کرد.

وی تشکیل کمیته انتصابات در شهرداری را یک کار اصولی عنوان و اظهار کرد: مدیرانی که امروز معرفی می‌شوند خروجی جلسات این کمیته هستند.

این مقام مسئول از مدیران مناطق شهرداری شیراز خواستار شد که بحث برون‌سپاری را جدی گرفته و در راستای ایجاد شهرداری الکترونیک حرکت کنند.

انتصابات جدید در شهرداری شیراز؛ تغییر یک معاون، رییس یک سازمان و معرفی 4 شهردار جدید در مناطق

شهردار شیراز اولین تغییرات سال 93 را در حوزه معاونت و شهرداری‌های مناطق کلید زد. بنابر این گزارش، فرزاد رئیس زاده، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شیراز و مشاور عمرانی شهردار به عنوان شهردار منطقه چهار؛ غلامرضا شهریاری، شهردار سابق منطقه 6 به عنوان شهردار منطقه یک انتخاب شدند.

شهردار شیراز همچنین اسماعیل صالحی، شهردار سابق منطقه چهار را به عنوان شهردار منطقه 6 و حمیدرضا اسماعیلی، معاون فرماندار سابق را به عنوان شهردار منطقه 10 شیراز انتخاب کرد. منطقه10 شهرداری شیراز اخیراً به مناطق شیراز پیوسته است.

پاک فطرت در ادامه این جابجایی ها و تغییرات، آرش فرج زاده، شهردار منطقه یک را به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز و مسعود زارعی را به عنوان مدیر امور اداری شهرداری انتخاب کرد.

همچنین از خدمات فیضاوی، رییس سابق سازمان بافت‌های فرسوده قدردانی و وی به عنوان مشاور شهردار منصوب شد؛ از این پس سکان هدایت این سازمان به دست بهادری سپرده شده که پیش از این در سمت مدیر شهرسازی شهرداری مشغول به خدمت بوده است.

نظرات بینندگان