کد خبر: ۵۴۵۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

بانکهای شیراز شناسنامه قبول نمی کنند!/ مردم شیراز سرگردان در بانکها

برخی از بانکهای شیراز شناسنامه را به عنوان یک سند سجلی و هویتی معتبر قبول ندارند و برخی امور بانکی صرفا کارت ملی را پذیرش می کنند و این امر موجب سرگردانی بسیاری از شهروندان شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، سالیان سال مردم ایران با داشتن شناسنامه تمامی کارهای روزمره خود را انجام دادند و هیچ مشکلی نیز در این راستا وجود نداشت تا اینکه بحث دریافت کارت ملی مطرح شد و از زمانیکه کارت ملی نیز در دستان مردم قرار گرفت مشکلات اداری آنها نیز آغاز شد.

طی سالهای اول توزیع کارت ملی، هر دستگاه و یا ارگانی طبق مقررات داخلی خود شناسنامه و یا کارت ملی را برای تشخیص هویت افراد معتبر اعلام می کرد و این آغاز مشکلات مردم در سازمانهای دولتی و به خصوص بانکها بود.

تا اینکه قانونی به تصوب رسید که طی آن اعلام شد شناسنامه به عنوان سند سه جلی معتبر در کشور همچنان باقی است و دارای اعتبار خاص خودش است.

اما طی چند ماه گذشته مردم شیراز در خصوص مراجعه به برخی از بانکها با مشکلاتی مواجه شده اند که در زمان پاس کردن چک و یا تعویض کارت و یا باز کردن حساب برخی از بانکها تنها کارت ملی را ملاک شناسایی هویتی قرار می دهند و شناسنامه را قبول ندارند.

شناسنامه ملاک اول تشخیص هویت است

اما در این خصوص مدیر کل ثبت احوال استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شناسنامه ام الاسناد فرد است، گفت: همچنان شناسنامه در کشور ما دارای اعتبار خاص خود و ملاک اول تشخیص هویت است.

محسن نعمتی افزود: شناسنامه به عنوان سند سجلی دارای اعتبار است و طبق قانون در تمامی دستگاه ها و ارگانهای دولتی و خصوصی کشور دارای اعتبار است.

وی تصریح کرد: قانون ملاک استفاده از کارت ملی و شناسنامه را به طور کامل مشخص کرده و هیچ ارگانی نمی تواند شناسنامه را فاقد اعتبار لازم اعلام کند.

 مدیر کل ثبت احوال استان فارس ادامه داد: کارت ملی و شناسنامه هرکدام دارای خصوصیت های خاص خود هستند اما هر دو آنها برای تشخیص هویت افراد معتبر و قانونی است.

انجام اکثر عملیات بانکی با شناسنامه ممکن است

اما مسئول اداره بازرسی بانک ملت استان فارس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: هیچگونه مشکلی برای انجام عملیات های مختلف بانکی با استفاده از شناسنامه وجود ندارد.

داریوش امیر احمدی تاکید کرد: پاس کردن چک که از جمله درخواست های مردم در طول روز است با استفاده از شناسنامه انجام می شود.

وی با بیان اینکه کارت ملی برای انجام برخی از عملیات های خاص بانکی درخواست می شود، تاکید کرد: باز کردن حساب و تعویض کارت های بانکی با داشتن کارت ملی ممکن است زیرا مسئولین بانک باید استعلام از ثبت احوال داشته باشند.

مسئول اداره بازرسی بانک ملت فارس تصریح کرد: کد مشخصی در کارت ملی وجود دارد که در زمان افتتاح حساب و یا تعویض کارت های بانکی با استفاده از آن می توانیم با ثبت احوال ارتباط برقرار کنیم و استعلامات لازم را دریافت کنیم به همین دلیل کارت ملی برای انجام اینگونه عملیات ها لازم است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
خوب چی میشه کارت ملی ببرن؟