کد خبر: ۵۴۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

سالاد مطبوعاتی دوشنبه 1 اردیبهشت؛ «گربه‌ کشی در شیراز»

بزرگداشت شیخ اجل پرتکرارترین مطلب در روزنامه های امروز است و تند و کند شدن شیب افزایش قیمت ها هم از دیدگاه های مختلف بررسی شده.
به گزارش شیرازه امروز سعدی یکه‌تاز روزنامه ها شده و تمام روزنامه ها به طور ویژه به این موضوع پرداخته اند. در بین آن‌ها اما «افسانه» دست از تمام مطالب خود شسته و تمام قد از سعدی گفته. از تیتر بنزینی امروز افسانه که بگذریم به یادداشت «معمای شیب» می رسیم که نقدی بر شیب تند افزایش قیمت ها زده و گفته: «در افزایش 26 درصدی قیمت برق که از اسفندماه کلید خورد معلوم شد که شیب یا شیب ملایم چقدر است». در صفحات داخلی همان طور که اشاره شد فقط از سعدی سخن به میان آمده و تنها در صفحه آخر شاهد مطالبی هستیم که اکثرا در مورد روز زن و تقدیر و تشکرهایی به این مناسبت است. افسانه در راستای دغدغه استاندار به نقل از رییس جهاد کشاورزی فارس تیتر زده؛ «کشاورزی صنعتی اولویت اول فارس است».


«نیم‌نگاه» اما در کنار تیترهای مربوط به سعدی، نیم‌نگاهی هم به صحبت‌های رهبر انقلاب در جمع مداحان داشته. در صفحات داخلی «یک روز فرماندار چگونه گذشت؟» که به جلسات فرماندار با ادارات و دستگاه‌های مختلف اشاره کرده، از جمله عناوینی است که به چشم می خورد. همین طور مصاحبه این روزنامه با قاضی رحمانیان، معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری فارس با عنوان «امنیت لازمه تحقق اقتصاد برتر است» که یک صفحه را به خود اختصاص داده است. در آخر هم عنوان «امیدواریم با آغاز بهار یخ بازار مسکن شیراز آب شود» که در صفحه انتهایی و به نقل از رییس اتحادیه املاک شیراز به چاپ رسانده.

اما «عصرمردم» بیانات رهبر معظم انقلاب را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده و نسبت به مابقی روزنامه‌ها کمتر به خبر بزرگداشت سعدی پرداخته. در صفحات داخلی هم شاهد عناوینی هستیم از قبیل: «توجه مسئولان شهری به شهرسازی ایرانی اسلامی» به نقل از نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز و «گربه کشی در شهر» که به روند زیر گرفتن گربه ها توسط ماشین‌ها نگاهی انداخته است. مدیر کل صداوسیمای فارس از دسترسی 29 شهر استان به تلوزیون دیجیتال خبر داده. و در آخر هم کاریکاتوری ما را به یاد بعضی از مسئولین شهر می اندازد که 45 میلیون عیدی گرفتند و...!

«خبرجنوب» خبر بزرگداشت سعدی را بر روی صفحه اول کشوری خود قرار داده ولی در صفحه اول استانی خود هم از آن غافل نشده و به عنوان تیتریک خود به چاپ رسانده. اولین عنوان صفحات داخلی هم در شرایط کنونی که بحث برج 25 طبقه مطرح شده، بدجوری جلب نظر می کند؛ رییس کل دادگستری فارس گفته: «با مسئولانی که در مسیر سرمایه گذاری مشروع مانع تراشی می کنند برخورد می شود». امام جمعه شیراز اما گفته: «شهردار و شورای شهر نسبت به مسایل فرهنگی حساس باشند». صفحه گردشگری امروز هم از سعدی تیتر زده «بالاخره سنگ قبر سعدی حفاظ دار شد». در پایان هم عناوین صفحه ورزشی؛ «فجر میزبان دیدار پلی اف» و «دو مربی و 3 بازیکن فارس در جمع امید های فوتبال ایران».

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
بهتره صحبت کنید نیم صفحه اول را براتون ایمیل کنند .
اینجوری اسکن کردن تو ذوق میزنه