کد خبر: ۵۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنجشنبه 4 اردیبهشت

برج‌های دوقلوی شیراز اشتغال‌زایی می‌کنند یا اشتغال‌زدایی؟

بالاخره دو روزنامه استان فارس صدای منتقدان احداث برج 25 طبقه را منعکس کردند.
به گزارش شیرازه بعد از گذشت بیش از یک ماه از تصویب پروژه برج های 25 طبقه امروز بالاخره برخی و نه همه روزنامه‌ها صدای مخالفان این طرح را هم شنیده و پوشش داده‌اند. «سبحان» با تیتر «با روند رو به رشد احداث مجتمع های تجاری، تمام تئوری های اقتصادی در شیراز نقض می شود» به سراغ این موضوع رفته و با سه گزارش به پوشش نشست خبری اساتید، روحانیون و دانشجویان در این خصوص پرداخته است. در این جلسه با ارایه آمار و ارقامی از میزان واردات و ارتباط آن با میزان نرخ بیکاری، این سوال مطرح شده که «آیا ساخت این دو برج اشتغالزایی است یا اشتغال زدایی؟»

اما «خبرجنوب» عنوان این نشست را به صفحه اول خود آورده و آن را با «یک باغ و دو برج، یک طرح و دو نگاه!» تیتر کرده که در صفحات داخلی مفصلا به این موضوع پرداخته شده. این روزنامه موضوع استقرار هیات های بازرسی در 18 ارگان در استان فارس را هم تیتر یک خود کرده. در صفحات داخلی شاهد عنوان «مهندسان کشاورزی فارس فردا پای صندوق رای می روند» هستیم. در این خبر گفته شده که قرار است فردا اعضای شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس انتخاب شوند. اما این روزنامه در صفحه ورزشی باز هم مسابقه فجر و پیکان را با عنوان «شنبه فجر از پیکان سبقت میگیرد» به عنوان تیتر انتخاب کرده.

«افسانه» یارانه ای تیتر زده و گفته «2 میلیون نفر انصراف دادند؛ 73 میلیون یارانه می خواهند». در یادداشت امروز با عنوان «بیمه ها و انصراف» به افزایش نرخ بیمه ها و تاثیر آن در عدم انصراف مردم از دریافت یارانه اشاره شده و گفته اگر حق‌بیمه‌ها را دولت افزایش نمی داد، امکان داشت تعداد بیشتری از دریافت یارانه انصراف دهند. «چراغ سبز افزایش قیمت به پارکینگ داران بخش خصوصی» به نقل از مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شیراز از عناوین صفحات داخلی است که آدم را بدجوری به یاد وعده‌ی عدم افزایش قیمت ها ازسوی دولت می اندازد که ظاهرا قرار است محقق نشود!

«عصرمردم» ازمیان صحبت های تولیت آستان شاهچراغ(ع) تیتریک خود را انتخاب کرده و خبر تحویل مسکن مهر شهرهای بیش از 25 هزار خانوار تا پایان سال را در صفحه اول خود به چاپ رسانده. آیت الله ایمانی خواسته «طرح جامع گردشگری شیراز تدوین شود» که از جمله تیترهای داخلی امروز این روزنامه است که امروز با دست خالی خود را به روزنامه فروشی ها رسانده.

«نیم‌نگاه» هم با عکسی از شهردار جمله وی را که گفته «شیراز بهشت سرمایه گذاران است» تیتر یک خود کرده. در صفحات داخلی هم شاهد عناوینی با موضوع گردشگری در شیراز هستیم که این روزها دغدغه خیلی از مسئولین شده و این روزنامه با عناوینی از قبیل: «مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: شیراز، جهان را به سوی خود فرامی‌خواند» و «رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز: تاکنون از ظرفیت های گردشگری شهر شیراز استفاده نشده است» به آنها پرداخته است. در آخرین صفحه هم شاهد عنوان «پیش بینی صادرات 1026 میلیون دلاری برای فارس در سال جاری» به نقل از یکی از مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت، هستیم.

نظرات بینندگان