کد خبر: ۵۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

عزیمت زائران بیت الله الحرام و عتبات عالیات از حرم شاهچراغ(ع)

زمینه برگزاری دوره های توجیهی حجاج بیت الله الحرام و زائران عتبات عالیات در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) مهیا شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، تولیت سومین حرم اهلبیت (ع) در ایران اسلامی از آمادگی این آستان برای برگزاری کلاسهای توجیهی زائران بیت الله الحرام و عتبات عالیات در این آستان مقدس خبر داد.

در دیدار  مدیران و متولیات سازمان حج و زیارت فارس با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) آیت الله سید علی اصغر دستغیب گفت: شرایط لازم برای آموزش و توجیه زائران خانه خدا و زایران عتبات عالیات در حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) فراهم شده  است و از این پس زائران می توانند قبل از عزیمت در این کلاسها شرکت کنند.

وی افزود: روحانیون و کارشناسان مجرب مذهبی قبل از تشرف زائران با برگزاری کلاسهای آموزش مناسک حج و دیگر آداب زیارت حرم های مطهر عتبات  زائران را برای انجام هرچه بهتر و بهره بردن از این سفرهای معنوی آماده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با استقبال زائران در کلاسهای یاد شده با شکوه خاصی برگزارشود و شرکت کنندگان بهره های لازم را از این کلاسها ببرند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری در ادامه با بیان ایجاد شبهات وهابیون در خصوص شیعان خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی ذهن وسیعی دارند که دشمنان می خواهند مورد سو استفاده قرار دهند.

وی تصریح کرد: ما باید با استراتژی قوی منابع قوی معنوی و دینی را در اختیار آینده سازان کشورمان قرار دهیم تا کمترین میزان شبهه را در جوانان داشته باشیم.

حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب  خاطرنشان کرد: ایجاد کاروان های ارشاد، سلسله جریان های شیعه شناسی بصورت مدون، اعزام مبلغین مجرب، انتشار نشریه و تهیه فیلم، توجه ویژه به فضای سایبری از جمله برنامه هایی است که می توان اذهان جوانان را از این شبهات محفوظ نگه داشت.

سعید اوحدی، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت نیز با قدر دانی از فراهم شدن زمینه آموزش زائران در این حرم مطهر ،تعامل با آستان احمدی و محمدی(ع)و همکاری تولیت این آستان را فرصتی ارزشمند برای زائران دانست و از حجاج و زائران خواست از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده را ببرند.

وی تصریح کرد: این کلاسها قرار است از یک هفته قبل از عزیمت حجاج و زائران در سومین حرم اهلبیت با نشاط خاصی برگزار شود.

وی همچنین از اعزام حجاج عمره برای اولین بار پس از اربعین خبر داد و گفت: اعزام حجاج عمره از 28 صفر برای نخستین بار پس از 35 سال صورت گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: امسال 7000 کاروان زائر از فارس عازم سفر حج می شوند که نسبت به پارسال 70% افزایش داشته است


نظرات بینندگان