کد خبر: ۵۴۷۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
آیت الله ایمانی:

باید تولید صنعتی و کشاورزی بالا برود/ شوراها باید به نظرات کارشناسی توجه کنند

امام جمعه شیراز توجه به نظرات کارشناسی و رعایت معماری در شهر اسلامی را از نکات مرتبط با شوراها دانست.
آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز با دعوت به ترک رذایل و اکتساب فضایل اخلاقی اظهار داشت :پنجم اردیبهشت ماه سالروز حمله نظامی آمریکا به ایران با پیاده کردن قوای نظامی در صحرای طبس در سال 59 است.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ وی گفت: سنت الهی از آغاز آفرینش تا به امروز بر این جریان داشته که در مواقع حساس از بندگان شایسته و مومنان صالح دفاع کرده و با عنایات و امداد غیبی ، آنها را از خطرات و گرفتاری ها نجات داده این سنت همواره پایدار و باقیست و امروز هم این سنت در جامعه ما جریان دارد.

وی با اشاره به آیه ای از سوه آل عمران بیان کرد: در آیه هایی از این سوزه آمده که اگر دو شرط را رعایت کنید خداوند همواره شما را حمایت می کند یکی تقوا و پاکی و دوم مقاومت و ایستادگی است.

آیت الله ایمانی با اشاره اینکه به ایمان نشانه تقواست و مقاومت در راه ایمان ، باعث می شود خدای متعال از شما حمایت کند و شما را مورد لطف خودش قرار دهد، بیان کرد: آنچه در صحرای طبس انجام گرفت از همین مقوله بود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز از سوی نظام دچار شکستهایی شده که  می توان به شکست کودتای امریکایی نوژه ، شکست حمله نظامی در صحرای طبس ، شکست در جنگ غیر مستقیم هشت ساله ای که صدام به دستور آمریکا انجام داد، شکست در جنگ نفت کش ها در دوران حکومت ریگان در خلیج فارس و... اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر، افزود: مسئله کار و کارگر در اسلام از یک اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است ما باید کارگر را تکریم کنیم.

آیت الله ایمانی گفت: تکریم واقعی کارگر در این است که ما بتوانیم معیشت او را معیشت سالم و صالحی قرار بدهیم، دولت و نظام باید نسبت به کارگران و معیشت آنان توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: حفظ استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی ، استقلال علمی در گرو استقلال اقتصادی است اگر ما استقلال اقتصادی نداشته باشیم در سایر عرصه ها هم دچار گرفتاری خواهیم شد. امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اقتصاد روی اساس تولید حرکت می کند، اظهار داشت:  باید تولید چه تولید صنعتی و چه تولید کشاورزی بالا برود، تولید بر دو پایه کار و سرمایه استوار استاز این رو  باید فضا را آماده بکنیم مسئولین ما باید فضا را برای سرمایه گذاری آماده کنند.

وی اظهار داشت: در این خصوص امیدوارم یک مقدار نسبت به آینده حساستر باشیم و با عرض معذرت از خواب غفلت بیدار بشویم بعضی از گردانندگان امور هنوز در خوابند و یا خود را به خواب می زنند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها و هفته شهر و شهروند نیز بیان کرد:  شوراهای اسلامی یکی از برکات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و یکی از آثار و پیامدهای نظام جمهوری اسلامیست.

وی گفت: هدف از شوراها حل عمل گرایانه مشکلات شهر و روستاست که نمایندگان مردم در شهرهای کلان و روستاهای کوچک برای حل مشکلات در چارچوب قانون اقدام کنند.

آیت الله ایمانی با اشاره به ضرورت  تفاهم و همدلی اعضای شورا در میان خود و مجموعه شهرداریها اظهار داشت: پرهیز از انگیزه های جنایی و منافع شخصی یک وظیفه است مخصوصا در کلانشهرها، اختلافات سیاسی باعث درگیری در درون شوراها نشود، برخورد قاطع با فساد هر کجا که دیدیند، ویژگیهای یک شهر اسلامی را در معماری ها رعایت کردن به نظرات کارشناسی توجه داشتند، شفاف سازی در کارها مدنظر قرار دادن ؛ این ها نکات کوتاهی در ارتباط با شوراهاست.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
بنده خدا دیگه با چه زبانی بگه به اعضای شورا که مجتمع تجاری اسمش سرمایه گذاری و اشتغالزایی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
قابل توجه آقایان حقدل اصنافی محمدیان و معین