کد خبر: ۵۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
فرماندار شیراز:

انتخاب «لپویی» برای طرح «مسکن مهر» اشتباه بود/ دنبال پرونده سازی نیستیم

اين آخرين بازديدم از پروژه‌ي مسكن مهر لپويي نيست و موضوع را تا پايان كار و رسيدن به نتيجه قابل قبول دنبال خواهيم كرد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، فرماندار شیراز گفت: انتخاب شهر لپویی برای اجرای طرح مسکن مهر درحاشیه کلانشهر شیراز تصمیمی نادرست و اشتباه بوده است.
مصطفی امیری در حاشیه بازدید از شهر لپویی و شهرک مهر امام رضا (ع) گفت: انتخاب این نقطه برای مسکن مهر مناسب نبود و مشکلاتی را برای مردم این شهر ایجاد کرده است و حال این که می توانستند با انتخاب نقاطی در شهر شیراز، جمعیت متقاضیان مسکن مهر را پخش کنند.
فرماندار شیراز تصریح کرد: هنوز زیرساخت های این طرح از جمله مدرسه و فاضلاب فراهم نشده است که اگر همین امروز هم در این راستا کارها را آغاز کنند نمی توانند آن را در موعد مقرر به پایان برسانند.
وی این مشکلات را در سایه ناکارآمدی مدیریت ها در گذشته دانست و گفت: اگر مدیری کارآمد انتخاب می شد، این مشکلات ایجاد نمی شد.
وي تصريح كرد: اين آخرين بازديدم از پروژه‌ي مسكن مهر لپويي نيست و موضوع را تا پايان كار و رسيدن به نتيجه قابل قبول دنبال خواهيم كرد.
فرماندار شیراز در پاسخ به سوالی در خصوص هدف از بازدید خود از شهر لپویی بخش زرقان، ارتباط نزدیک مسوولان و مردم را از ویژگی های ممتاز نظام اسلامی برشمرد و گفت: مسوولان باید در بین مردم حضور پیدا کنند و علاوه بر استفاده از چفیه به عنوان ارادت به دفاع مقدس، روحیه جهادی بر آنان حاکم باشد.
وی با بیان این که در بازدید ها از شهرها و مناطق مختلف شهرستان شیراز به دنبال پرونده سازی نیستیم، طرح برخی شایعات درباره برخی مناطق را یادآور شد و گفت: به دنبال کشف واقعیت ها هستیم که بتوانیم خدمتی را انجام دهیم.
این مقام مسوول در خصوص هدف از این بازدیدها گفت: شایعاتی در خصوص برخی شهرها به ما رسیده است که در بازدیدها، این امکان فراهم می شود که واقعیت ها را می بینیم.
فرماندار شیراز ادامه داد: دیروز وظیفه ما خوب جنگیدن بود و امروز وظیفه ما این است با خوب کار کردن و خدمت صادقانه به مردم، به فرمایشات رهبری و شعار سال جامه عمل بپوشانیم.
رییس شورای اسلامی شهر لپویی نیز در ارایه گزارشی از مشکلات این شهر گفت: این منطقه با میزبانی جمعیت 10هزار نفری از کمبود شدید فضای آموزشی رنج می برد؛ به گونه ای که سرانه فضای آموزشی در این شهر از روستاها نیز پایین تر و حتی در حد صفر است.
رضا امینی تصریح کرد: شهرک مسکن مهر به طور ناخواسته به شهر لپویی تحمیل شده است و تا قبل از ایجاد این شهرک، ساکنان لپویی هیچگونه دغدغه ای برای زندگی در این منطقه نداشتند.
وی همچنین با اشاره به ایجاد نشدن مسیرمناسب دسترسی به پروژه مسکن مهر امام رضا (ع) گفت: تاکنون جاده ای محقق نشده است و مسوولان در این زمینه ما را به پیمانکار ارجاع می دهند و پیمانکار هم علت را نبود بودجه اعلام می کند و این در حالی است که در نبود جاده ایمن و مناسب در مسیر این شهر به شهرک مسکن مهر، چندین نفر کشته شده اند.
فرماندار شیراز پیش از بازدید از شهر و طرح مسکن مهر لپویی از توابع بخش زرقان، از کارخانجات کاشی حافظ و شرکت پگاه فارس بازدید کرد
نظرات بینندگان