کد خبر: ۵۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

صحن شاهچراغ به دانشکده علوم‌قرآنی تبدیل می‌شود

مدرسه‌ علمیه حکیم نیز از این پس تحت اشراف تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) اداره خواهد شد.
به گزارش شیرازه، رییس حوزه‌ی تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) از برنامه‌ریزی های این آستان برای راه‌اندازی دانشکده‌ی علوم قرآنی خبر داد.
حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پورگفت: با هدف آموزش علوم و معارف قرآنی در سطوح دانشگاهی ،فراگیر کردن بیشتر قرآن در حرم احمدی و محمدی(ع) و ارتقا سطح ارائه آموزشهای قرآنی و بهره گیری از اساتید مجرب کشوری به زودی دانشکده علوم قرآنی درآستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به عنوان سومین حرم اهلبیت(ع) در ایران اسلامی راه اندازی می شود.
وی افزود: با ارتقاء واحد دارالقرآنِ آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ، به اداره علوم و قرآن حدیث ،فعالیت های قرآنی در این حرم مطهر ساماندهی مناسبی شده و احداث  دانشکده علوم قرآن و حدیث با رویکردی  بین‌المللی به عنوان یکی از مهمترین اولویتها در نظر گرفته شده است.
بر اساس گزارش روابط عمومی حرم شاهچراغ (ع)، رئیس حوزه تولیت آستان سومین حرم اهلبیت در ایران اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون پیگیری های لازم برای دریافت مجوز از وزارت علوم  در حال انجام است که امیدواریم بزودی شاهد راه اندازی بزرگترین مرکز قرآنی کشور در سومین حرم اهلبت باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مدرسه‌ علمیه حکیم نیز از این پس تحت اشراف تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) اداره خواهد شد.

وی افزود: مدیر جدید این حوزه‌ علمیه به‌زودی منصوب می شود و این حوزه علمیه با چارت جدید زیر نظر حوزه‌ علمیه قم، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
این مقام مسئول ، یکی از محورهای اصلی فعالیت تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) را توجه به، تحقق نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری دانست و گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) باید جریان‌ساز اصلی فرهنگ قرآنی در جنوب کشور باشد که این مهم با مخاطب‌محوری، تخصصی کردن برنامه‌ها و بهره‌گیری از اساتید مجرب در حوزه های فرهنگی و مذهبی، ممکن می شود.
نظرات بینندگان