کد خبر: ۵۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/چهارشنبه 10 اردیبهشت

بیابانی شدن فارس در برهوتِ اعتبارات!

افزایش سطح بیابان ها در استان و عدم تخصیص بودجه برای جلوگیری از این پدیده از معضلات پیش روی استان در سال جاری است که می بایست با تخصیص بودجه مناسب و عملکرد درست جلوگیری به موقعی از این اتفاق صورت پذیرد.

به گزارش شیرازه، «با پول بیت المال دولت مردم را تخریب می کنند» این تیتری است که روزنامه «افسانه» از میان حرف‌های بیشتر یارانه‌ای  رئیس جمهور در تلویزیون انتخاب کرده است.این روزنامه تمام و کمال، به پروژه باغ‌موزه مشاهیر شیراز و نیاز مالی 70 میلیارد تومانی این پروژه برای تکمیل، پرداخته و تمام صفحه آخر را به این موضوع اختصاص داده. در صفحات داخلی به همایش روز شورا در شیراز و صحبت های استاندار در این مراسم پرداخته و در پایان خبری از دیدار استاندار فارس با شرکت «کیسون» آورده است.

«خبرجنوب» در صفحه کشوری خود به صحبت های رییس جمهور از دریچه گشت ارشاد نگاه کرده و تیتر زده «صاحبان فرهنگ به گشت ارشاد نیاز ندارند». استاندار در جمع اعضای شورا های استان گفته: «فارس در برخی از شاخص های توسعه از هرمزگان و بوشهر هم عقب تر است» که تیتر یک این روزنامه را از آن خود کرده است. همین طور موضوع افزایش سطح بیابان های فارس که با تیتر «بیابانی شدن فارس در برهوتِ اعتبارات!» که در صفحه اول این روزنامه خودنمایی می کند که از افزایش سطح بیابان ها در استان و عدم تخصیص بودجه برای جلوگیری از این پدیده خبر می دهد. خبر «برگزاری آیین استقبال و گرامیداشت شهدای گمنام در شیراز» به نقل از فرماندار که قرار است امروز برگزار شود از جمله اخبار صفحات داخلی است. صفحه گردشگری امروز جای خود را به اطلاع رسانی داده و تمام قد از پروژه مهستان و گزارشی در این رابطه گفته. صفحه ورزشی امروز هم مانند روزهای قبل تیتر خود را پیرامون بازی امروز فجر و پیکان زده و گفته: «شیران زردپوش پیکان را زمین گیر می کنند؟»


اما «عصرمردم» هم مثل خبرجنوب، «صاحبان فرهنگ به گشت ارشاد نیاز ندارند» را از میان صحبت های رییس جمهور به عنوان تیتریک خود انتخاب کرده. خبر استقبال از شهدای گمنام هم از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است که با عکسی در این رابطه در صفحه اول این روزنامه چاپ شده. صفحات داخلی امروز بیشتر حاصل دسترنج این روزنامه است تا ایسنا و ایرنا؛ «استاندار فارس ریشه مشکلات را گره های مدیریتی دانست» از این دست مطالب است. همین طور رییس شورای شهر شیراز که توصیه کرده «مخالفان روند سرمایه گذاری در شیراز خود را خسته نکنند» از دیگر مطالب داخلی این روزنامه است.

«نیم‌نگاه» هم به گفتوگوی تلویزیونی رییس جمهور پرداخته و هم صحبت های روحانی در افتتاحیه نمایشگاه تهران را تیتر صفحه اول خود کرده حتی بخشی از صحبت ها را در صفحه اول آورده. صفحات داخلی امروز زیاد چنگی به دل نمی زند؛ «نماینده ولی فقیه در استان فارس: اگر در شوراها برنامه ریزی و اولویت بنده باشد، به نتایج خوبی دست می‌یابد» و «هنوز برای افزایش نرخ کرایه تاکسی ها تصمیم گیری نشده است» به نقل از فرماندار شیراز از جمله تیتر های داخلی این روزنامه است.




نظرات بینندگان