کد خبر: ۵۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

انتقاد امام جمعه قیروکارزین از برخی کارشکنی‌ها در شهرستان

اگر مسئولین در همان زمانی که رهبر معظم انقلاب سخن از شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی کردند به اینکه نکته ظریف توجه کرده بودند امروز کشور مشکل فرهنگی نداشت.
به گزارش شیرازه به نقل از پرگون حجت السلام اکبری امام جمعه قیروکارزین در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور گفت: اگر مسئولین در همان زمان که رهبر معظم انقلاب سخن از شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی کردند به اینکه نکته ظریف  توجه کرده بودند امروز کشور مشکل فرهنگی نداشت.

وی ادامه داد: وقتی سخن از عزم ملی می شود یعنی تمام مردم کشور درگیر یک امر هستند و امروز وظیفه هر فردی است که در زمینه فرهنگی تلاش مضاعفی را نشان دهد.

اکبری گفت: کار فرهنگی یعنی اینکه هر کسی به هر نحوی و هر شکلی که می تواند در خصوص ترویج فرهنگ صحیح اسلامی شریک باشد.

امام جمعه قیروکارزین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی کارشکنی ها در زمینه فرهنگی در شهرستان اضافه کرد: اگر کارهای فرهنگی با عزم جدی و محکم دنبال نشود در چند سال آینده تمام افراد حاضر در مساجد بالای 30 سال خواهد بود و در این خصوص عزم همگانی برای کار می طلبد.

وی تصریح کرد: شهرستان قیروکارزین 20 سال نماز جمعه نداشته است و ادارات فرهنگی چند سالی است که در این شهرستان استقرار یافته اند و امروز وظیفه ما در این شهرستان دوچندان نسبت به شهرستان های دیگر است.

امام جمعه قیروکارزین درپایان اظهار داشت: فعال کردن هیأت های مذهبی، تلاش برای فراهم کردن شرایط حضور مردم شهرهای همجوار جهت حضور در نماز جمعه، شرکت مسئولان شهرستان در نماز جمعه ، پخش برشورهای فرهنگی در تجمع های مردمی، برگزاری کلاس های مشاوره و استفاده از علائم فرهنگی در برنامه های ورزشی از جمله کارهایی است که باید جهت ارتقای سطح فرهنگی جامعه انجام دهیم.

نظرات بینندگان