کد خبر: ۵۵۰۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
جای خالی نقد در شبکه استانی

آیا ادعای «خوشا شیراز»، باب «نقد» را در «سیمای فارس» باز خواهد کرد؟

پس از واکنش شیرازه به آن‌چه که در برنامه هفته گذشته خوشا شیراز رخ داد، امروز مجری این برنامه منتقدین را دعوت به گفتگو در یک فضای دوستانه کرد.

به گزارش شیرازه؛ پس از واکنش شیرازه به آن‌چه که در برنامه هفته گذشته خوشا شیراز رخ داد، امروز مجری این برنامه منتقدین را دعوت به گفتگو در یک فضای دوستانه کرد.

در «خوشا شیراز» جمعه گذشته، دو میهمان برنامه یعنی شهید‌ی‌فر مجری معروف و توانمند تلویزیون و احمد مهران‌فر بازیگر نقش ارسطو در سریال پایتخت 3 به نوعی نسبت به میزبان برنامه یعنی مردم شیراز، رعایت ادب و احترام را به‌جا نیاورند و از فرهنگ کار و تلاش در استان، با بیان جملات‌ کنایه‌ای و طعن‌آمیز یاد کردند. شیرازه در واکنش به این رویه بی‌اساس که متاسفانه از سوی برخی دیگر از هنرمندان نیز در سال‌های اخیر تکرار شده است، مطلبی با عنوان منتشر کرد: توهین ارسطو و شهیدی‌فر در خوشاشیراز به مردم نجیب سومین حرم اهل بیت»

اما این بار، خوشا‌ شیرازی‌ها بودند که در مقام واکنش قرار گرفتند. مجری این برنامه امروز با بین این مضمون که ما به جایی وصل نیستیم و کسی به ما خط نمی‌دهد، از منتقدان دعوت کرد تا در فضایی دوستانه مطالب خود را بیان کنند.

این‌که برای اولین بار «خوشا شیراز» بالاخره سخن منتقدان را شنید و نسبت به آن موضع گرفت، فی‌نفسه یک امر پسندیده است اما پسندیده‌تر، عملی شدن این ادعا از سوی این برنامه و در سطحی بالاتر، صدا و سیمای مرکز فارس است. آیا صدا و سیمای مرکز فارس اهل این هست تا سخن منتقدان را در تلویزیون پخش کند؟

نبود برنامه‌های چالشی و عدم توجه به نظرات مختلف در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های شهری و استانی و صرفا بیان نظرات رسمی مسئولین در حالی از سوی سیمای 24 ساعته فارس ادامه دارد که حالا رسانه ملی توانسته با برنامه‌های تحلیلی‌ای چون «مناظره»، «پایش» و «ثریا» و بخش‌های خبری‌ای چون «حساس نشو» از شبکه خبر، «صرفا جهت اطلاع» و «زیر ذره‌بین» و ... از بخش خبری 20:30 و هم‌چنین «مجله خبری» از اخبار ساعت 19 شبکه یک سیما و موارد دیگر، تا حدی در ارائه نظرات متفاوت از یک سو و انتقاد صریح به مسئولین از سوی دیگر، فضای یک طرفه رسانه‌ای را شکسته و علاوه بر بالا بردن جذابیت‌های خبری تحلیلی خود، مخاطبان خاص خود را نیز جذب کند.

اما در سیمای فارس، هر آن‌چه بر قاب تلویزیون‌ها می‌آید، سخنان،‌ اقدامات و تصمیمات رسمی مسئولین است؛ انگار که اصلا این طرح‌ها و اقدامات منتقدانی ندارد! این مسئله عملا باعث شده تا در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... سیمای فارس جذابیت قابل توجهی نداشته و صرفا انتقال دهنده فضای رسمی مسئولین به فضای غیررسمی مردم و منتقدان باشد.

به نظر می‌رسد حالا که مجری خوشا شیراز از منتقدان این برنامه دعوت کرده تا در گفتگویی دوستانه نظرات آن‌ها را بشنود، می‌توان این سوال را به صورت جدی مطرح کرد که؛ آیا ساختار حاکم بر سیمای فارس، اجازه تحقق چنین دعوتی را خواهد داد؟

البته شکی نیست که در صورت برگزاری چنین گفتگویی، منتقدان خوشا شیراز، حضور پررنگی خواهند داشت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقیقت
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
برید گمشید آشغالهای بی درد و هوچی- شما مگه فضول مردمید؟ فقط ریش بلندی میذارید-خداوند به همین ایام رجب عزیز رسواتون کنه کثافتها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
فقط می خواید برید از خوشا شی راز انتقاد کنید یعنی؟!
هیییییچ مشکل دیگه ای نیست؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
صدا و سیمای فارس و انتقاد هیچ سنخیتی باهم ندارند.
انتقاد برای مدیرانی است که مجهز به سلاح علم و عقل باشند
ali
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
بابا یه چیزی گفتن
اصلا شاید منظورش سایت شما نبوده.