کد خبر: ۵۵۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
معاون فرهنگی کانون رهپویان در گفتگو با شیرازه:

متولیان فرهنگی استان به بزرگترین اعتکاف کشور کمک نمی‌کنند

سال‌های قبل به دلیل حمایت‌هایی که صورت می‌گرفت، این کانون در دو مرحله از 25000 نفر جمعیت معتکف پذیرایی می‌کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، استان فارس هرسال رکورد جمعیت معتکف را از آن خود می‌کند و امسال نیز مانند سالهای گذشته مقدمات برگزاری اعتکاف باشکوه در فارس فراهم شده و مساجد و حسینیه‌ها برای برگزاری آیین اعتکاف آماده شده‌اند. کانون رهپویان وصال شیراز از جمله مراکز فرهنگی است که آمار بالاترین جمعیت معتکف را داراست و سال 93 شانزدهمین سالی است که اعتکاف بزرگ جوان کشور در شیراز به همت این کانون برگزار می شود.

معاون فرهنگی کانون رهپویان وصال شیراز در گفتگو با شیرازه گفت: ثبت نام از معتکفین از روز یکشنه آغاز شده و تا پایان امروز ادامه دارد.

احد پاریابی افزود: ثبت نام از براردان روز گذشته پایان یافت و خواهرانی که می‌خواهند اسامی آنها در لیست معتکفین 93 باشد تا پابان روز می‌توانند به این کانون واقع در خیابان شهید آقایی مراجعه و ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ما پیش بینی می کنیم امسال بیش از 10 هزار نفر در اعتکاف بزرگ جوانان شرکت کنند٬ لذا روز شنبه 20 اردیبهشت چنان‌چه ظرفیت تکمیل نشده باشد مجددا ثبت نام خواهیم داشت.

معاون فرهنگی کانون رهپویان وصال شیراز خاطر نشان کرد: سال‌های قبل به دلیل حمایت‌هایی که صورت می‌گرفت، این کانون در دو مرحله از 25000 نفر جمعیت معتکف پذیرایی می‌کرد.

وی با گلایه از عدم همکاری و همراهی مناسب متولیان اصلی فرهنگ در شیراز با این کانون گفت: برخی از نهادها امثال سپاه، شهرداری و شورای شهر همکاری مناسبی برای برگزاری با برگزاری بزرگترین اعتکاف جوانان کشور دارند اما اداراتی همچون اوقاف، سازمان تبلیغات و فرهنگ و ارشاد که حمایت از چنین برنامه‌هایی وظیفه ذاتی آنهاست، کمک چندانی نکرده به طوری‌که حتی در جلسات هماهنگی٬ برخی مدیران این ادارات شرکت نمی‌کنند.

پاریابی با اشاره به هزینه 30 هزار تومانی هر معتکف برای حضور در این مراسم گفت: نه اعتقادی به رایگان بودن پذیرایی از معتکفین داریم و نه مبلغ 30 هزار تومان. چرا که معتقدیم نبایستی مردم برای حضور در اعتکاف دغدغه داشته باشند.

معاون فرهنگی کانون رهپویان وصال شیراز نیاز کانون را حمایت‌های ریالی و مادی عنوان کرد و گفت: امسال با توجه به این که سالیان گذشته خانواده‌ها به خاطر فرزندان خردسال خود نمی‌توانستند تمام و کمال در این مراسم شرکت کنند، تصمیم گرفتیم مهد کودکی برای پذیرایی از کودکان معتکف ایجاد کنیم تا خانواده‌ها با دغدغه کمتری در اعتکاف شرکت کنند.

احد پاریابی تصریح کرد: این اعتکاف به این سبب بزرگترین اعتکاف جوانان کشور است که جوانان بین 10 تا 44 سال در آن شرکت می کنند.

اعتکاف در روزهای 13 تا 15 رجب المرجب همزمان با 23 تا 25 اردیبهشت در سراسر کشور برپا می شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
قطعا این برنامه هم مثل همه برنامه های استان خود اهلبیت(ع) کمک میکنند و مردم حامی اصلی هستند . اگر به امید مسوولین باشیم فایده ندارد حمایتی هم داشته باشند باید کلی باج داد و توقع دارند.
جالبه سایت اوقاف خبری زده که مکتب القرآن مراسم اعتکاف برگزار میکند. این موسسه وابسته به یکی از مسوولین است که متاسفانه به جای حمایت از مجموعه ها ، حمایت ها به جاهای خاص میرسد.
بچه های کانون امیدتون به خدا باشد...