کد خبر: ۵۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
شانزدهمین «معجون وبلاگی» شیرازه:

سه قفل با یک کلید!/ تولید ملی از کجا شروع می شود؟/ اعتصاب یا اعتکاف؟

هیچ وقت لباس خارجی بر تن نمی کرد، از خیاط می خواست با پارچه های تولید داخل برایش لباس بدوزد و این روش را مبارزه با استکبار می دانست.

شیــــرازه: وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر، شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخش ارتباط با ما ارسال نمایند.

                                                 *******

وبلاگ بازمانده نوشت: ساده ترین و سخت ترین قسمت زندگی/ کمربندها رو محکم کنید!

بسم الله و بالله و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

صغری:

در ایام آغازین زندگی که آن را نوجوانی و جوانی می نامند، همان ایامی که اوج طراوت و انگیزه ای، همان اوقات که ایام بکندی می گذرد تا درین سربالایی به نقطه اوج زندگی، یعنی قله کمال و معرفت برسی، در آن ایام قبل از چهل سالگی، برای رهیدن و پریدن و دنیا را به اهل آن سپردن، کافیست :بتوانی از وابستگی ها خود را برهانی .

و این ساده ترین قسمت زندگانی ست !

در ایام و روزهایی که از اوج کمال به سمت خاک باز می گردی و ایام به سرعت برق و باد می گذرد و بازخوانی روزهای از دست رفته تو را مشغول به خویش می کند، این جای کار برای رهیدن و پریدن، باید: دل از وابسته شده ها ببری .

و این سخت ترین قسمت زندگانی ست!

کبری :

یا علی گفتن اولین کلامی ست که به برکت زائیده شدن در ملک علوی بر زبان کودکان این مرز و بوم جاری می شود .

این یا علی ذکری لسانی ست که باید از زبان تو بر جنان تو ذاکر باشد تا ارکان تو را به قیام و حرکت وادارد و ارکان بفرمان جنان ـ عقل ـ در مسیر علی باز بحرکت در آیند و جنان علوی تو ابرها و حجاب های ظلمانی و نورانیوابستگی ها و وابسته شده ها را بدرد و ارکان علی در اندام تو رخ نماید تا بفرمان علی گوش بر ولی بسپاری و از سجده گاه عبودیت تا منزلگاه حیات رنگ و بوی نجفی را بگیری که معمولا فقط به ایوان طلایش دلخوش کرده ای!

نتیجه :

فرهنگ نوریست که بفرمان ولی باید درین سال کسب کنی و این نور ممکن ست در منزل یا محفلت باشد یا در اخلاق و مرامت یا در سفری به شامت !!

کشف نور وظیفه اولیه هر مجاهدست چه در عرصه فرهنگ و چه در اقتصاد .

کمربندها را محکم کنید . دندان ها را بهم بفشارید . سرها را بخدا بسپارید و بازوبند خط شکنان را بر بازو نصب کنید و بر آن بنویسید : اللهم اجعلنی فی درعک الحصینه .

آنوقت یا علی باید گفت و باید رفت تا دور دستی که اگر نروی ترا خواهند برد و اگر رهایت کنند تا بمانی ، خواهی ماند آنهم نه سال ها بلکه قرن ها و مرداب وجودت گندابی خواهد شد که بیش از همه خودت را آزار خواهد داد .

مغلق گفتم و فشرده تا همگان ندانند سودایت را و همگان نشناسند شیدایت را و هرگاه فشار همگانی را بر گرده استوارت احساس کردی ، محکم بایست و آرام بنواز و در سماعی عاشقانه برقص عشق درآ که :

نشود فاش کس آنچه میان من و توست //// تا اشارات نظر نامه رسان من و توست

همین !

******

وبلاگ سحاب نوشت: همه چیو به خدا میگم


آخرین جمله‌ای که این کودک ۳ ساله سوری لحظه ای قبل از مرگ گفت این بود: همه چیو به خدا میگم

حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام مى‏فرماید: از پیامبر صلى اللَّه علیه و آله شنیدم، در روز جمعه ساعتى است که هیچ مسلمانى مراقب آن نبوده که حاجت خیرى از خداى عزوجل بخواهد مگر آنکه حاجت او را برآورده ساخته است.

حضرت فاطمه علیهاالسلام مى‏گوید عرض کردم یا رسول ‏اللَّه آن چه ساعتى است؟ فرمود: آن هنگامى است که نصف قرص خورشید در موقع غروب پنهان شود. پس از آن فاطمه به غلام خود فرمود: بر فراز بام درآى و چون دیدى نصف قرص خورشید در هنگام غروب پنهان شد به من خبر ده تا دعا کنم.

بیایید تابرای رهایی کودکان سوری ازشر دشمنان انسانیت دعاکنیم.

******

وبلاگ رفاقت های ماندگار نوشت: اعتصاب یا اعتکاف؟

سه روز، اعتصاب خود را به او اعلام می‌‏کنم؛ اعتصابی به معنای اعتراض در برابر بت‏های درون؛ اعتصابی به مفهوم مبارزه با جاذبه‏ های پوشالی دنیا؛ اعتصابی به عمقِ ادراک و به ژرفنای تَعقّل.

خدا، نام اعتصاب را، اعتکاف می‌‏گذارد، تا موافقت خویش را اعلام کرده باشد.
ایام البیض، سه روزی است که کارنامه زندگی من، به روشنایی و سفیدی دعوت می‏شود و خداوند، نگاه عفوآمیز خود را بر من منتشر می‏‌سازد.

******

وبلاگ صدفی در مروارید نوشت: چادر یعنی چه؟

چادر یعنی من زنم ، به من احترام بزار !

چادر یعنی به راحتی نمیتونی منو به دست بیاری !

چادر یعنی به طرز فکرم اهمیت بده نه به اندامم!

چادر یعنی من فقط برای یک نفرم !

چادر یعنی هیچ وقت اجازه نمیدم مرز بین ما شکسته بشه!

چادر یعنی امام زمان, هنوز کسایی هستن که منتظرت موندن!

چادر یعنی من هنوز دنبال لذتم ( اما از نوع بهشتی)

چادر یعنی من میتونم خلاف جهت آب شنا کنم !

چادر یعنی انتهای یک نگاه هرزه !

چادر یعنی شاید هیچ وقت نفهمی من چی میگم !

******

وبلاگ پساشهر نوشت: سه قفل با یک کلید!

با نزدیک شدن به سالروز با سعادت میلاد مولای متقیان حدیثی ماندگار از امام علی(ع) به همه هم وطنان عزیز هدیه می دهیم:

امام علی (ع) : آن که در حال معرفت به حق نماز، به آن درآید، خدا از گناهان وی در گذرد.

جوانے نزد شیخ حسنعلے نخودکی آمد و گفت : سـه قفل در زندگی ام وجود دارد و سـه کلید از شما مےخواهم.

قفل اول اینست کــه دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم.

قفل دوم اینکــه دوست دارم کارم برکت داشته باشد.

قفل سوم اینکـه دوست دارم عاقبت بخیر شوم.

شیخ فرمود : براے قفل اول نمازت را اول وقت بخوان.

براے قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان.

براے قفل سوم نمازت را اول وقت بخوان.

جوان عرض کرد: سـه قفل با یک کلید ؟!

شیخ فرمود : نماز اول وقت « شاه کلید » است !

******

وبلاگ لامرد ما نوشت: تولید ملی از کجا شروع می شود؟

وقتی خاطره ای از آیت الله مرعشی نجفی خواندم با خود گفتم تولید ملی از کجا شروع می شود؟ شما هم بخوانید و نظرتون را بدهید:

هیچ وقت لباس خارجی بر تن نمی کرد، از خیاط می خواست با پارچه های تولید داخل برایش لباس بدوزد و این روش را مبارزه با استکبار می دانست، آن روزها دکمه در داخل تولید نمی شد، خیاط هم از دکمه استفاده کرده بود، بعد از اینکه لباس را دید، از دکمه های خارجی خوشش نیامد، به همین دلیل به خیاط " یاد داد" تا با قیطان دکمه درست کند و به لباس بدوزد نمونه این لباس در کتابخانه ایشان موجود است.

******

وبلاگ کلام فارس نوشت: مدیریت جهادی الی ماشاالله

بهزاد فیروزی راوی یکی از خاطرات روزهای پایانی جنگ در تپه های قلاویزان - منطقه عملیاتی غرب مهران بود .

فیروزی می گفت: هر وقت میشنوم مثلا در فلان نقطه مناطق جنگی یه چوپان یا کودکی رفته رو مین های باقیمانده از زمان جنگ این خاطره یادم میاد :

قرار بود میدون مین رو پاکسازی کنیم .

بچه ها با طراوت و روحیه و خنده و شوخی بعد از حدود سه شبانه روز کار مداوم میدون مین رو پاکسازی کردن . حاج ماشاءلله آخوندی فرمانده تخریب اومد برای تحویل گرفتن میدون . حاجی گفت : پاکه پاکه ؟

با هم گفتیم بله پاکه پاک ! گفت خوبه . پس همه آماده بشید کل میدونو غلت بزنید!

با تعجب بهم نگاه کردیم ...... حاجی گفت :

ببینید . شما مردای رزمنده و اماده اید . اونم آمبولانس آماده و منم حاضر و آماده . سال ها میگذره ...... یه روز یه زنی ، مردی ؛ کودکی چیزی میاد اینجا . نه امبولانس هست و نه آمادگی . پاک نشده باشه خونش گردن شماست گرچه کسی نفهمه . اکی ؟

بچه ها شروع کردن به پاکسازی مجدد و اتفاقا چن تا مین پیدا شد و بعد همه با اشک و گریه غلت زدن..... کل میدون. پاک بود. پاکه پاک !

******

وبلاگ ولایت فقیه نوشت: پله پله تا سران فتنه؛ موضوع بعدی کدام است؟

هیچ «انحراف و گمراهی» و هیچ «ذلت و شکستی» به‌صورت دفعی و یکباره اتفاق نمی‌افتد و هیچ‌شخص و ملتی، یک‌دفعه و بدون مقدمه، به عمق چاه فاجعه، سقوط نمی‌کند؛ بلکه این روند، به‌شکل تدریجی انجام می‌شود و به اصطلاح، آرام‌آرام و قدم‌به‌قدم شکل می‌گیرد.

اشاره‌ی قرآن‌کریم در نهی همراهی و تبعیت از «گام‌های شیطان»[۱] نیز تصدیق‌کننده‌ی همین واقعیت است که اگر قرار باشد شکست و انحرافی اتفاق بیفتد آرام‌آرام و تدریجی خواهد بود و برای در امان ماندن از این عاقبت سوء، از همان ابتدا نباید به شیطان اعتماد و او را همراهی کرد.

در ماه‌های اخیر و به دنبال اتفاقات جدید در سیاست خارجی، رفتارهایی از سوی شیطان بزرگ به نمایش درآمد که حاکی از همین روحیه‌ی شیطانی در تحمیل تدریجی و گام‌به‌گامِ خواسته‌های زیاده‌خواهانه و غیرمنطقی است. در ابتدای کار، بهانه‌ی اصلی برای غرزدن و بداخلاقی، عبارت بود از برنامه‌ی هسته‌ای ایران که پس از کش‌وقوس‌های فراوان و البته با ابهامات بسیار، منجر به امضای توافق‌نامه‌ی ژنو شد.

برخی خوش‌خیالان تصور می‌کردند که بهانه را از دست آمریکا گرفته‌اند و دیگر موضوعی برای ایجاد چالش جدید، وجود ندارد. اما همانطور که قبلاً، بارها تذکر داده شده بود (والبته گوش شنوایی وجود نداشت) بهانه‌های تازه و حرف‌های جدیدی از سوی مقامات کاخ‌سفید، بیان گردید. «برچیده‌شدن تأسیسات هسته‌ای ایران»[۲] و ابراز تمایل شخصِ اوباما برای بازکردن تمام پیچ‌ومهره‌های صنعت هسته‌ای کشورمان و تعطیلی کامل آن[۳] نشان داد که چه اهدافی در ذهن طرف مقابل، وجود دارد.

در این میان، اظهارات صریح «وندی شرمن» (معاون وزیر خارجه‌ی آمریکا) آب پاکی را روی دست همه‌ی مدعیان فتح‌الفتوح بودنِ نوافق ‌ژنو ریخت. این مقام آمریکایی گفت: «تنها تعهدی که ما در توافق ژنو به ایران داده‌ایم این است که تحریم جدیدی در ارتباط با پرونده‌ی هسته‌ای وضع نکنیم. کنگره‌ی آمریکا می‌تواند بدون بکار بردن کلمه هسته‌ای، اقدام به وضع تحریم های جدید علیه ایران کند.»[۴]

عجیب اینجاست که هیچکدام از این اتفاقات و اظهارات نه تنها عینک‌ خوش‌بینی به آمریکا را از چشم بعضی‌ها برنداشت و آنان را بیدار نکرد بلکه کار به ثناگویی اوباما و مؤدب نامیدن وی از سوی برخی از مقامات دولتی رسید![۵]

اندکی بعد بود که بهانه‌ی جدیدی از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای فشار بیشتر بر ایران، به‌وجود آمد و در پیِ آن، در مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه‌ای حقوق‌بشری علیه ایران، تصویب شد.[۶] مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور آمریکا در همین زمینه گفت: «در حالیکه ما امکان حل و فصل دیپلماتیک مسئله‌ی هسته‌ای ایران را می‌آزماییم اما معتقدیم که آزمون کلیدی دیگر، وضعیت پیشرفت حقوق بشر در ایران است تحریم‌های ما درباره‌ی ناقضان حقوق بشر در ایران ادامه خواهد داشت.»[۷]

اما بهانه‌جویی‌ها به همین‌جا ختم نشد. آمریکا از موضوع دیگری هم پرده‌برداری کرد و اعلام نمود که بحث موشک‌های بالستیک ایران هم از مواردی است که باید در توافق نهایی به آن پرداخته شود تا معلوم گردد که عقب‌نشینیِ پی‌درپی دربرابرِ آمریکا، نتیجه‌ای جز وقاحت بیشتر دولتمردان نابخرد آمریکایی ندارد.[۸]

جدیدترین گستاخیِ مطرح‌شده از سوی شیطان بزرگ، انتشار بیانیه‌ای رسمی از سوی وزارت خارجه‌ی این کشور در خصوص حمایت از سران فتنه‌ی ۸۸ است که در آن با نام بردن از موسوی، کروبی، و رهنورد خواستار آزادی این سه فتنه‌گرِ خائن شده است.[۹] صرف‌نظر از اینکه همین سینه‌چاکی آمریکا برای سران فتنه، برای بی‌آبرویی آنها کافی است، اما باید به این نکته توجه کرد که عدم مقاومت دربرابر زیاده‌خواهی‌های دشمن، سبب می‌شود تا او میدان را برای ابراز نظرات سخیف و مداخله‌جویانه باز ببیند و هر روز، به طرح موضوع جدیدی بپردازد.

یادمان باشد که حرکت تدریجی و قدم‌به‌قدم، از ویژگی‌های شیطان است که در صورت عدم برخورد مناسب، منجر به سقوط در دره‌ی تباهی و از دست رفتن همه‌ی دست‌آوردها خواهد شد.

————————————

پی‌نوشت:

[۱]. «یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِی السِّلْمِ کَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ.»[بقره/۲۰۸]؛ اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید، همگى در تسلیم و طاعت (خدا) درآیید و پیروى از گام‏هاى شیطان نکنید، که او براى شما دشمنى آشکار است.

[۲]. «کارنی و کری» چرا از برچیده شدن برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گویند؟

[۳]. اگر می‌توانستم تک‌تک پیچ و مهره‌های برنامه هسته‌ای ایران را حذف می‌کردم

[۴]. کنگره می‌تواند تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کند

[۵]. اوباما مودب و باهوش است

[۶]. رسواترین ناقضان حقوق بشر، علیه ایران قطعنامه جدید تصویب کردند

[۷]. تهاجم فرهنگی با آتش تهیه تحریم های اقتصادی

[۸]. ایران نیازی به تاسیسات فردو و اراک ندارد

[۹]. دولت آمریکا آزادی سران فتنه را خواستار شد

برای دسترسی به بهترین مطالب وبلاگنویسان به باشگاه وبلاگ نویسان فارس بپیوندید.

نظرات بینندگان