کد خبر: ۵۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

شیاطین به دنبال تحریف سخنان امام هستند/ برپایی جشن طلاق ننگ است

آیت الله ایمانی گفت که نباید اجازه ندهیم قداست خانواده شکسته شود بلکه باید کانون خانواده پایدار بماند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز به سیاست‌های کلی جمعیتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: نظام به مجموعه کلمه هم شامل دستگاه قانون‌‌گذاری،‌اجرایی و قضایی و هم شامل نخبگان فرهنگی وظیفه دارند تا برای آسان‌سازی ازدواج تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در مقابل جامعه جوان و نسل امروز و فردا مسئولیت داریم که باید آن را ادا کرده و انجام دهیم، افزود: خانواده واحد بنیانی جامعه اسلامی است و همه قوانین، مقررات و برنامه‌ریزی‌های مربوط باید برای آسان‌سازی تشکیل خانواده،‌ پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد، بنابراین دولت، مجلس و همه دستگاه‌های اجرایی را مسئول می‌کند که برای آسان‌سازی ازدواج و تحکیم خانواده تلاش لازم را داشته باشند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به بند دوم سیاست‌های کلی جمعیت، تصریح کرد: رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنها در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد مواردی است که در اشارات مقام معظم رهبری وجود دارد و باید همسو کردن همه مقررات و برنامه‌ها برای ازدواج آسان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگ، فعالان نباید اجازه دهند که تشریفات و افزایش سن رواج یابد، در عرصه کار وزارت صنعت و تجارت باید کار را تعریف و فضای ایجاد کار را فراهم کرده و مجلس نیز باید قوانین لازم را به تصویب برساند.

نباید قداست خانواده شکسته شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید هماهنگی تمامی دستورالعمل‌های اجرایی برای پایداری کانون خانواده و پاسداری از قداست آن باشد یعنی اجازه ندهیم قداست خانواده شکسته شود بلکه باید کانون خانواده پایدار بماند و در این راه مسئولان باید از رشد آمار طلاق جلوگیری کنند.

آیت‌الله ایمانی برگزاری جشن طلاق را برای جامعه ننگ معرفی و اظهار کرد: این ننگ است که برای طلاق که نزد خدا بدترین موارد است جشن برگزار شود بلکه باید تعالیم اسلامی بر فضای خانواده حاکم شود این به معنای انطباق زندگی بر‌اساس سبک زندگی اسلامی است.

وی تأکید کرد: باید موانع ازدواج را از سر راه جامعه برداشت، در گسترش ازدواج آسان با هدف افزایش نسل سالم و صالح و کاهش سن ازدواج هر چه بیشتر و از هر راه ممکن تلاش کرد.

آیت‌الله ایمانی گفت: حمایت از زوج‌های جوان در تأمین نیازهای زندگی با مسائل مالی متفاوت است و به این معناست که زیرساخت های زندگی را برای جوانان فراهم کنیم.

وی با تأکید بر تحکیم پایه‌های زندگی مشترک، تصریح کرد: صدا و سیما مسئول است که در ساخت سریال‌ها و فیلم‌هایی که به جامعه عرضه می کند، سبک زندگی اسلامی را در محیط خانه و خانواده حاکم کند.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: آنچه از اصل دهم قانون اساسی و ابلاغیه رهبر معظم انقلاب استفاده می شود، شش بند آسان‌سازی ازدواج، تحکیم کانون خانواده، انطباق محیط زندگی با سبک زندگی، رفع موانع ازدواج، کاهش سن ازدواج و حمایت لازم در عرصه‌های مختلف از زوج‌های جوان است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به آیاتی از قرآن، خاطرنشان کرد: ازدواج در آئین پروردگار آسان گرفته شده است که نمونه آن ازدواج دختران حضرت شعیب (ع) با حضرت موسی (ع) موسی است.

وی گفت: منطق پدرزن‌های امروز باید منطق حضرت شعیب (ع) باشد و این منطق برای تمام خانواده‌ها است و ازدواج باید آسان باشد و راحت انجام گیرد با مشکلات و سختی‌هایی که جامعه با آن روبرو شده، همراه نباشد.

امام خمینی (ره) شاخص‌ترین فرد شیعه پس از پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)

آیت‌الله ایمانی به وقایع تلخ 14 و 15 خرداد نیز اشاره و اظهار کرد: 14 خراد 68 مصادف با ارتحال امام خمینی (ره) و معرفی آیت الله العظمی خامنه ای، شاگرد حضرت امام به عنوان مقام معظم رهبری برای ملت ما فراموش نشدنی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به عنوان شاخص ترین چهره شیعه بعد از ائمه اطهار (ع) و پیامبر اکرم (ص) معرفی شده است که کسی به پای او نرسیده است، افزود: امام کسی است که حاکمیت اسلام را بعد از امیرالمومنین (ع) در جامعه تبلور بخشید و عملیاتی بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه میان حاکمیت اسلام و حاکمیت مسلمان تفاوت است، تصریح کرد: امام حکومت اسلام و نه حکومت مسلمانان را دنبال کرد چرا که برای حکومت اسلام باید نظام اسلامی برقرار شود و رهبری ایشان و فداکاری مردم سبب تحقق نظام سیاسی جمهوری اسلامی شد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه حکومت اسلامی میراث امام خمینی (ره) است باید برای حفظ آن تلاش کرد،‌ اظهار کرد: باید بهای این حکومت اسلامی را پرداخت کرد و نباید اجازه داد که اصول و محکمات نظام تحریف شود.

وی افزود: متاسفانه شیاطینی هستند که به دنبال تحریف سخنان امام خمینی (ره) هستند و می خواهند حاکمیت اسلام را با تغییر و تحریف همراه کنند.

نباید جوانان از حضور در اجتماع طرد شوند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبری باید چهار محور اقتصاد مقاومتی،‌ فرهنگ، علم و دانش و مسئله جمعیت در تدوین این برنامه مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله ایمانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در باره دعوت جوانان به انجام کار فرهنگی،‌ گفت: کانون و مجموعه های فرهنگی فراوانی در استان فارس فراهم است که من از همه تشکر می کنم اما باید توسعه داده شوند.

وی تصریح کرد: جوانان باید دست به‌کار شوند چرا که دشمن در کمین است و اگر جوانان نباشند، دشمن در مسائل فرهنگی رخنه می کند و لذا جوانان هر کجا هستند، کار فرهنگی و دینی صحیح انجام دهند.

آیت‌الله ایمانی افزود: رویش انقلاب بیش از ریزش‌های آن است و اگر جوانان کار فرهنگی انجام می دهند، طردشان نکنید؛ مسئولان و صاحبان هیئت‌ها اجازه دهند که جوانان حضور داشته باشند و کار کنند و اجازه ندهند جوانان از صحنه اجتماع طرد شوند.


نظرات بینندگان