کد خبر: ۵۶۲۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
مدیرکل ارشاد فارس:

جنایات سلفی‌ها و تکفیری‌ها، محصول اسلام منهای امامت و ولایت است

بنیاد مهدی موعود(عج) فارس آمادگی برپایی دوره‌های معارف مهدوی در ادارات مختلف را دارد و ساعت آموزش ضمن خدمت برای کارمندان در نظر گرفته می‌شود.
به گرازش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه آزمایش‌های الهی در عصر غیبت سخت است، گفت: عصر غیبت زمانی است که امام حضور دارند اما ظهور ندارند لذا هوشیاری بیشتری از سوی مسلمانان و شیعیان لازم است.

احمد همتی در نشست خبری تشریح برنامه‌های نکوداشت دهه مهدویت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه ما موظف هستیم که در این عصر با تمسک به امام عصر خود بستر تحقق جامعه مهدوی را فراهم کنیم، افزود: به تعبیر امام کسی که در انتظار مصلح است خود باید صالح باشد و بستر جامعه را برای ظهور فراهم کند.

همتی ضمن اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در جامعه منتظر برای ایجاد بستر مناسب تحقق ظهور، گفت: جامعه مهدوی آرمان‌های انبیاء و اولیاء را که در طول تاریخ به دلیل حاکمیت ظلم و ستم فراموش و یا تحریف شده است را تحقق می‌بخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر ضرورت ترویج سبک زندگی مهدوی در برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان تأکید و اظهار کرد: تمام مجالس ایام دهه مهدویت باید پیوست فرهنگی داشته باشد و تمام کارشناسان در این زمینه فعالیت کنند.

وی ضمن بیان اینکه ایران اسلامی زیر نگین ولی‌فقیه توانسته است نظام اسلامی را برپا کند، گفت: روزانه صدها نفر از مسلمانان در نقاط مختلف دنیا به شهادت می‌رسند که همگی این‌ جنایات سلفی‌ها و تکفیری‌ها، محصول اسلام منهای امامت و ولایت است چراکه جامعه منهای امامت و ولایت، به نزاع و جنگ و مسلمان‌کشی ختم می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: علمای گروه‌های سلفی و تکفیری هر روز با فتواهای جدیدی آبروی خود را می‌برند و در واقع ابزارهای دشمن جهت تحقق اسلام‌هراسی در دنیا هستند.

مدیرکل ارشاد فارس در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های این اداره‌کل در ایام دهه مهدویت اشاره کرد و گفت: 12 ویژه برنامه جهت ترویج سبک زندگی مهدوی از سوی اداره‌کل ارشاد فارس در ایام دهه مهدویت به منظور ارتقای سطح علمی جامعه در زمینه مهدویت اجرا می‌شود.

برگزاری مسابقه کتابخوانی مهدویت، جشن بزرگ مهدویت در هزار و 100کانون فرهنگی‌هنری مساجد فارس، برپایی جنگ‌های شادی در نقاط مختلف شهر، شب شعر مهدوی در شهرستان‌های مختلف با محوریت مساجد، پخش‌ کلیپ‌های موسیقی‌ مناسب در رابطه با امام زمان(عج)، ارسال پیامک‌ با موضوع مهدویت، چاپ ویژه‌نامه با همکاری مطبوعات و رسانه‌ها، فعال کردن رسانه‌ها جهت ترویج سبک زندگی مهدوی و چاپ و انتشار مسائل این چنینی، برپایی نمایشگاه‌های خطاطی و نقاشی با موضوع دلنوشته‌های حضرت مهدی(عج)از جمله برنامه‌هایی بود که همتی از آن‌ها نام برد.

به گفته وی، از چند کتاب بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) با عناوین تفسیر سوره واقعه، زیارت آل یاسین، ولایت فقیه و بیداری اسلامی، غنچه‌های قیام، آسیب‌شناسی مهدوی نیز در این ایام رونمایی خواهد شد.

برگزاری دوره‌های معارف مهدوی در ادارات و نهادها

معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود(عج) فارس هم در این نشست با تأکید بر اینکه هدف اصلی در بحث آموزش این بنیاد توسعه فرهنگ مهدویت است، گفت: در این راستا تلاش می‌کنیم تا دانش، بینش و رفتار مهدوی را در سطح جامعه افزایش دهیم.

لطف‌الله صادقی‌زاده با بیان اینکه برای تحقق توسعه فرهنگ مهدویت در جامعه، برنامه‌های مختلفی را تاکنون دنبال کرده‌ایم، گفت: جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری درخصوص شکل‌گیری نهضت کتابخوانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی را در دستور کار قرار دادیم. همچنین در این راستا یک سبد کتاب مهدوی حاوی حدود 45 جلد کتاب مهدوی برای دوره ابتدایی، 40 جلد برای دوره متوسطه اول و حدود 40 جلد نیز برای دوره متوسطه دوم تعریف کردیم و به مدارس سطح استان فارس معرفی شده است که مدارس آموزش و پرورش سبد کتاب مهدوی داشته باشند.

وی تبلیغ معارف مهدوی را یکی از وظایف بخش معاونت آموزشی بنیاد اعلام و اظهار کرد: با تربیت اساتیدی که در سطح استان فارس داشتیم، گروه تبلیغ معارف مهدوی در این استان فعال است و برای دستگاه‌های اجرایی و محافل مهدوی، جشن‌ها و همایش‌های مهدوی در سطح عموم، ادارات، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها مبلغ اعزام می‌کنیم.

معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی معارف مهدویت در سه سطح مقدماتی،‌ تکمیلی و تربیت مربی، گفت: سطح یک دوره مقدماتی معارف مهدوی است که در دوره مقدماتی به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود(عج) فارس اظهار کرد: در دستگاه‌های اجرایی، پایگاه‌های مقاومت، مؤسسات خصوصی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و ادارات دولتی از افراد جهت کلاس‌های حضوری ثبت نام می‌شود و اساتید این کلاس‌ها از قم و فارس هستند.

وی با بیان اینکه مدت زمان کلاس‌های حضوری 20 ساعت است، گفت: این دوره‌ها دارای مجوز از معاون راهبردی رئیس جمهور است که 20 ساعت آموزش ضمن خدمت برای کارمندانی که دوره را با موفقیت طی کنند در نظر گرفته می‌شود.

صادقی‌زاده ‌عنوان کرد: در دوره‌های حضوری در سال گذشته حدود 3 هزار نفر از نهادهای دولتی، خصوصی، آموزشی و دانشگاه‌های فارس آموزش مهدویت را پشت سر گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه دوره مقدماتی به‌صورت غیرحضوری و مجازی نیز برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مهدویت به آدرس http://mahdaviat.org در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

نماینده آموزش و پرورش فارس فارس در بنیاد مهدی موعود(عج) گفت: سطح دو که دوره تکمیلی است برای کسانی در‌نظر گرفته شده است که دوره مقدماتی را پشت سر گذاشته‌اند و مدت زمان این دوره نیز 20 ساعت است.

معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود(عج) فارس اظهار کرد: سطح 3 آموزش معارف مهدوی به دوره آموزشی تربیت مربی اختصاص دارد یعنی کسانی‌که دوره مقدماتی و تکمیلی را پشت سر گذاشته باشند با شرط اینکه در امتحان ورودی و مصاحبه قبول شوند، می‌توانند در دوره تربیت مربی مهدویت شرکت کنند و کسانی که دوره سطح تخصصی را پشت سر بگذارند به‌عنوان مربی دوره‌های مهدویت از وجود آن‌ها استفاده خواهیم کرد و گروهی از آنان نیز به‌عنوان مبلغ خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 16 دوره در سه سطح را در نهادهای مختلف فارس برگزار کردیم، گفت: یکی از وظایف مهم بنیاد آموزش در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و تربیت مربی است لذا این بنیاد آمادگی کامل جهت برپایی دوره‌های معارف مهدوی در ادارات مختلف را دارد.


برچسب ها: شیراز ، شیرازه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
1
سلفی ها و تکفیری ها حاصل اعمال شیطانی سرویس های جاسوسی امریکا اسرائیل انگلیس و فرانسه است
Safa
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
1
اين همتي كي تشريفشو ميبره؟بايد با زشتي بيرونش كنن؟اويزون كرده خودشو به دولت تدبير
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
1
این بووو نمی خواد بره ...؟؟؟