کد خبر: ۵۶۲۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

استاندارد ملی ، فالوده را به نام شیراز ثبت کرد

بیشتر مردم ایران و حتی برخی از مردم دنیا ، فالوده را با پسوند شیراز می شناسند و اینک مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفته است:از سوی تولید کنندگان کارشناسان ، استانداردهای فالوده شیراز تصویب شد و به ثبت ملی رسید.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، مرتضی رهنما افزود:علت تدوین و تصویب استاندارد فالوده در فارس این بود که ریشه تهیه آن در این استان بوده است.

وی ادامه داد:همچنین سال گذشته 35 استاندارد ملی دیگر نیز در جلسه کمیته ملی استاندارد که در فارس برگزار شد پس از تدوین به تصویب نهایی رسید.

رهنما اضافه کرد:این استانداردها مربوط به موضوع هایی از جمله مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک، رایانه و فرآوری داده ها، صنایع غذایی و کشاورزی، شیمی و پلیمر، مهندسی پزشکی و هشت استاندارد کارخانه ای بود.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم از نظرات دانشگاهیان و صاحبنظران در تدوین استانداردهای جدید در صنایع مختلف استفاده کنیم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بونات
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
7
هرچند فلوده وبستنی از بوانات شرو شده وبعد بوانات ها به شیراز بردند و آن را به نام شیراز تمام کردند راستش را بگو چیزی دیگر نبود استاندارد بشه ه فالوده
شيرازي اصيل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
0
پالوده دسر مخصوص شيراز هست و در تمام ايران به شيراز معروفه نه به يزد و نه به کرمان نه بوانات چون اولا پالوده کرمان کاملا فرق ميکنه و نسبت به پالوده ي شيراز اصلا حرفي براي گفتن نداره و دوما بقيه حرفا که اين مال فلان جا بوده آووردن شيراز يه توهم هست.پالوده رو زمان برف اومدن بيشتر درست مي کردن چون قبلا چيزي به نام برق وجود نداشته که بشه باهاش يخچال روشن کرد و اين يخ پالوده ي شيرازي از ارتفاعات دراک تامين مي شده و سابقه ي تاريخي خيلي قديمي داره.
شیراز من
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
0
فالوده غذای سلطنتی است اولا در تخت جمشید در جشن ملل سرو می شد وقتی ایران بود و یونان دوما حضرت علی برایش فالوده اوردن د گفت برای چیست گفتند ما در اعیاد می خوریم می گوید امیدوارم همیشه عید باشد جهت اطلاع کسانیکه نم دانند جد بر جد من شیرازی است از نسل سلمان و یار پیامبر خوشحال شیراز سربلند شده به امید موفقیت