کد خبر: ۵۶۴۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

نسل سوم انقلاب در انقلابی بودن کمتر از نسل اول نیست/ عده ای مانند کبک سر به زیر برف فرو برده و عظمت ولایت را نمی بینند

آن روزی که تمام قدرت‌ها آمدند و گفتند محور مقاومت در همسایگی اسرائیل باید شکسته شود رهبری بر لزوم تعیین سرنوشت سوریه توسط مردم آن تاکید کرد و امروز این موضوع تحقق یافته است.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: تمام تحولات این کشور به برکت حضور جوانان رقم خورده و از تظاهرات پیش از انقلاب تا حضور در عرصه‌های دفاع مقدس، سازندگی و باروری علمی و فنی، جوانان سخن اول را بیان داشته و می‌دارند.

وی افزود: نسل سوم انقلاب در انقلابی و آشنا بودن با مسئولیت اگر بهتر از نسل اول نباشند کمتر از آن نیستند.

بر اساس گزارش فارس، ایمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برای جوانان سه توصیه دارند که توجه به تحصیل، تهذیب و ورزش است.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب انتظار دارند جوانان در عرصه‌های فرهنگی فعال باشند و به صحنه بیایند و با حضور فعالانه در این عرصه جامعه را به سمت پویایی و تلاش و فعالیت حرکت دهند.

جوانان ازدواج را مقدمه کمال و وسیله رشد بدانند

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تدوین قوانین در زمینه ازدواج آسان تاکید و اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که جوانانی که در دوران جوانی ازدواج کرده‌اند از نظر سلامت روح، جسم و خانواده به مراتب از کسانی که در سنین بالا ازدواج می‌کنند، سالم‌تر بوده‌اند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای آسان‌سازی ازدواج بسیار مهم است که جوانان ازدواج را نه قید و بند که مقدمه کمال و وسیله رشد بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه تصریح کرد: در آستانه بیست و ششمین سالگرد آغاز زعامت مقام معظم رهبری هستیم که 25 سال در کوران حوادث، بحران‌ها و سختی‌ها سکاندار انقلاب بودند و کشور را از تلاطم‌ها و امواج شکننده نجات دادند.

رهبری با مهار چالش‌ها فضای حرکت کشور را مهیا ساخت

وی بیان کرد: مهار چالش‌های پس از رحلت امام(ره) نشانگر عظمت مدیریت این مرد آسمانی است که خدا بر ما و بر دنیای اسلام منت نهاد و بعد از امام(ره) به مستضعفان جهان ارزانی داشت.

اشاره به اینکه رحلت حضرت امام(ره) شوک عظیمی برای جامعه بود، مقدمه سخنان خطیب نماز جمعه شیراز شد تا اشاره کند که دشمنان در آن مقطع با از بین رفتن زیرساخت‌های کشور در جنگ و پایین آمدن ذخائر ارزی، چنگ و دندان‌ها نشان می‌دادند.

ایمانی افزود: تنظیم سیاست‌ها و اولویت‌های بازسازی و مدیریت پیامدهای قهری بازسازی به سبب بالا رفتن نرخ تورم و کاهش قیمت نفت به زیر 10 دلار و همچنین ضعف بنیه علمی و فنی کشور که میراث دوران طاغوت بود، همگی شرایط کشور را با بحران مواجه ساخته بود اما در این شرایط رهبر معظم انقلاب سکان کشتی را به دست گرفت و آن را به ساحل امن رساند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در همان ابتدا بر بالا بردن امید و نشاط و ادامه خط امام تاکید کردند، گفت: در طول این سال‌ها فتنه 78 و 88 رخ داد، مجلس ششم تحصن کرد، مدیران نظام در آن روز استعفا کردند و رهبری تمام این طوفان‌ها را مهار کرد و فضای حرکت را برای جامعه آماده ساخت.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: مقام معظم رهبری نه تنها کشور را در عرصه علم و فناوری و دانش‌های مختلف رشد دادند بلکه با یک برنامه‌ریزی دقیق و نامگذاری سال‌ها، فرهنگ مقاومت را بستر‌سازی کرد که مقدمه اقتصاد مقاومتی شد.

به گفته وی، آن روزی که تمام قدرت‌ها آمدند و گفتند محور مقاومت در همسایگی اسرائیل باید شکسته شود رهبری بر لزوم تعیین سرنوشت سوریه توسط مردم آن تاکید کرد و امروز این موضوع تحقق یافته است.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: این ملت چقدر در نزد خدا اعتبار دارد که رهبری فرزانه، حکیم، آشنا، مدیری مدبر، سیاستمداری کاردان به عنوان رهبر به آن ارزانی شده که امیر کویت در دیدار اخیر خود می‌گوید ایشان مرشد و راهنمای منطقه هستند.

ایمانی در پایان گفت: آنان که مانند کبک سر به زیر برف فرو برده و این عظمت و بزرگی را نمی‌بینند و در صدد تضعیف پایه اصلی انقلاب هستند با تمام وجود آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ولایت
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
0
سخنران قبل از خطبه های ایت الله ایمانی امام جمعه معزز جناب دکتر ضرغام صادقی بودند و فرمایشات بسیار منسجم و زیبایی داشتند از اقتصاد مقاومتی و جایگاه رهبر عزیز و فرزانه مان برایم عجیب هست که انعکاس خبری نداده اید.خسته نباشید صلوات
ugd
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
0
سلام چرا صحبتهاي جديد ايشون رو درباره برجهارو در برنامه ثريا نمي نويسيد