کد خبر: ۵۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز رییس انجمن دانشجویان پزشکی کشور شد

کمیته محلی انجمن دانشجویان پزشکی شیراز نیز از سال گذشته، فعالیت خود را در همین راستا آغاز کرده است.

شیرازه- سرپرست علمی کمیته محلی انجمن دانشجویان پزشکی شیراز از انتخاب پرستو نعمت اللهی، یکی از دانشجویان این دانشگاه به ریاست انجمن دانشجویان پزشکی ایران خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر حسین مروج با اعلام این خبر گفت: این انتخاب، در مجمع سالیانه انجمن دانشجویان پزشکی ایران و بر اساس آرای هفت کمیته تخصصی این انجمن صورت گرفت.

وی اظهار کرد: با این انتخاب، پرستو نعمت اللهی، دانشجوی ترم 12 پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به مدت یک سال، ریاست انجمن دانشجویان پزشکی کشور را به عهده خواهد داشت.

دکتر مروج با بیان اینکه انجمن دانشجویان پزشکی، یک انجمن بین المللی و هدف آن مشارکت در عرصه های مختلف سلامت است، تصریح کرد: کمیته محلی انجمن دانشجویان پزشکی شیراز نیز از سال گذشته، فعالیت خود را در همین راستا آغاز کرده است.

سرپرست علمی کمیته محلی انجمن دانشجویان پزشکی شیراز ابراز داشت: این انجمن متشکل از هفت کمیته تخصصی، شامل کمیته آموزش پزشکی، سلامت عمومی، بهداشت باروری و جلوگیری از بیماری ایدز، حقوق بیمار و صلح، تبادل در زمینه پژوهش و تبادل در زمینه آموزش است که با سه شاخه حمایتی آموزش، پروژه و مشورتی به فعالیت می پردازند.

وی با اشاره به شعار این انجمن، افزود: این انجمن با توجه به شعار " شما جهانی فکر کنید و منطقه ای عمل کنید"، با تعریف پروژه هایی توسط دانشجویان، در راستای ارتقاء سلامت عمومی جامعه، به ویژه با راهکارهایی مانند آموزش های چهره به چهره گام برمی دارد.

دکتر مروج اظهار کرد: هم اکنون هفت دانشگاه بزرگ کشور، شامل دانشگاه شهید بهشتی، تهران، مشهد، کرمانشاه، ایران، اصفهان و شیراز، به صورت فعال در این انجمن عضویت دارند و انتخاب این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ریاست انجمن، با حضور کمیته های محلی این دانشگاه ها بوده است.

نظرات بینندگان