کد خبر: ۵۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

«ج- ا - ن - ب - ا - ز» یعنی ...

باشد که به خود آییم و بدانیم که از کجا آمده‌ایم، در کجاییم، و به کجا خواهیم رفت و یاد شهیدان‌مان را زنده نگه داریم که گفتند: «نماز اول وقت (جماعت بهتر است)، قرآن بخوانید و زیارت عاشورا فراموش نشود».
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جانباز شهید «حمید رضا مدنی قمصری» یکی از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس است که در عملیات خیبر در طلائیه با عوارض شیمیایی جانباز شد. خانواده‌اش اهل شهرستان قمصر از توابع کاشان در استان اصفهان بودند که بعدها به تهران عزیمت کردند و حمید در آنجا به مدرسه رفت و تحصیلات خود را تا اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق ادامه داد. مهندس مدنی قمصری، سال 58 به عضویت بسیج در آمد و بعد از آن هم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد.
 
این جانباز شهید، برخی خاطرات و ناگفته‌های خود را مکتوب کرده بود که پس از شهادتش برخی از آنها توسط همسرش انتشار یافت. گفتگو با همسر این شهید والامقام به همراه بخشی از خاطرات مکتوب شده این شهید در خبرگزاری فارس منتشر شد. در ادامه یکی از دل‌نوشته‌های این شهید گرانقدر در خصوص "جانباز" خواهد آمد.
 
*جانباز یعنی...
 
جانباز  (ج- ا - ن - ب - ا - ز)
 
ج: جانم را او داد و سپس با فرمان او بود که روحی در کالبدم دمیده شد و در جهان هستی زندگی‌ام را شروع کردم.
 
ا: آفریننده‌ای مهربان که در تمام مراحل زندگی مرا امتحان‌های مختلف می‌کند.
 
ن: نائب امام زمان (عج) را در زمان خود دیدم و به او عشق ورزیدم و سخنش را به جان و دل خریدم.
 
ب: با فرمان خدایی و حکم ولایت فقیه به جهاد رفتم و خود را آماده رزم با کفار نمودم.
 
ا: آشنا بودم که در راه این جهاد باید سختی‌ها و مشکلات فراوانی را تحمل کنم تا بتوانم اسلام ناب محمدی(ص) را زنده کنم.
 
ز: زحمات رهبرم را نمی‌گذارم از بین برود، تا پرچم اسلام ناب محمدی(ص) توسط حضرت مهدی(عج) در جهان به اهتزاز در آید.
 
آیا با این وجود که از بند بند "جانباز" این‌گونه گوهر می‌روید که همه از اطاعت الله و ولایت الله است، من باید در این مقطع کنونی اسوه مقاومت باشم؟! یا در این مکان و بلاد کفر تأثیرات فساد و فحشا و دیگر خرابی‌های جامعه غرب مرا در برگیرد و بس.
 
باشد که به خود آییم و بدانیم که از کجا آمده‌ایم، در کجاییم، و به کجا خواهیم رفت و یاد شهیدان‌مان را زنده نگه داریم که گفتند: «نماز اول وقت (جماعت بهتر است)، قرآن بخوانید و زیارت عاشورا فراموش نشود».
 
و شما ای عزیزی که خود را خدمتگزار جانبازان می‌دانید، آیا در این مقطع فکر نموده‌اید که در برابر متواضع‌ترین فرد عالم هستی، ایستاده‌ای و در خدمت ایشان هستی و هرگونه خدمت به او حسنات بی‌شمار و هرگونه کوتاهی برای او، عذاب دوزخ را به همراه خواهد داشت. من و شما از باب امر به معرف و نهی از منکر به خود آییم، تا خدای نخواسته مدیون خون شهدا و زجر و درد جانبازانمان نباشیم. انشاء الله
 
حمید رضا مدنی قمصری
 
انتهای پیام/

نظرات بینندگان