کد خبر: ۵۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

هجوم گرازها به مزارع کشاورزان قادرآبادی

براثر هجوم گله ای از گرازها ،30 هکتار از مزارع کشاورزان قادرآبادی به صورت پراکنده نابود گردید.

به گزارش شیرازه به نقل از  بام فارس،عصر روز گذشته یک گله گراز وحشی که تعداد آنها به گفته کشاورزان 45 راس بوده، با هجوم به  مزارع کشاورزان منطقه علفی قادرآباد، باعث تخریب سی هکتار زراعت گندم شدند.

سیدحکمت موسوی مسئول جهاد کشاورزی قادرآباد درمصاحبه با خبرنگار ما دراین زمینه گفت: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر آب رودخانه ها و چشمه سارات منطقه به شدت کاهش یافته و این امر سبب تخریب نی زارهای حاشیه رودخانه ها گردیده است.

وی افزود: پائین آمدن سطح آب  رودخانه و خشک شدن نی زارها در بخش مشهدمرغاب سبب هجوم  گراز ها  به مزارع کشاورزان و در پی آن خسارت به آنها شده است.

هم چنین کشاورزان نیز در مصاحبه با خبرنگار ما، از مسئولین مربوطه خواستند تا قبل از اینکه جان و  مال آنها بار دیگر به خطر نیفتاده، تدبیری بیاندیشند.

گفتنی است هر  ساله  به دلیل  بی توجهی و فقدان قانون جامع و کامل در حوزه محیط زیست ، اراضی کشاورزی مزارع شهرستان های خرم بید و بوانات به ویژه حاشیه رودخانه ها  به محلی جهت تاخت و تاز گرازهای وحشی تبدیل می شود. این حیوانات که زیستگاه اصلی آنها حاشیه رودخانه هاو جنگل ها می باشد با یورش دسته جمعی به مزارع، علاوه بر به خطر انداختن جان کشاورزان، محصولات زراعی آنها را نیز که با زحمات طاقت فرسا به بار نشسته است بی رحمانه درو می کنند.


نظرات بینندگان