کد خبر: ۵۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
رئیس امور قرآنی مدارس اهل سنت جنوب ایران:

اقدامات «داعش» را باید جهل و حماقت نامید/ آنها هیچ حجتی از خدا و پیامبر ندارند

این عالم اهل سنت ضمن محکومیت جنایات گروهک داعش، اقدامات این گروهک را جهل و حماقت عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، رئیس امور قرآنی شورای عالی مدارس اهل سنت جنوب ایران در گفتگو با پایگاه خبری خنج کهن، با اشاره به جنایات گروهک تروریستی موسوم به "داعش" در عراق، گفت: ما به هیچ عنوان این کارها و این اعمال تروریستی را قبول نداریم؛ امنیت در جامعه یک موضوع بسیار مهم می باشد، چرا که مسلمانان در سایه این امنیت، می توانند به عبادت خدای متعال بپردازند.



شیخ عبدالله حسینی ادامه داد: مسلمانان باید برای دیگران الگو باشند، نه اینکه بدون هیچ دلیل و حجتی، جنگ، خونریزی و آدم کشی راه بیندازند. اگر جنگی نیز بخواهد صورت بگیرد، مسلمانان باید با هم متحد باشند. ما مسلمانان به هیچ گروه و قشری حمله نخواهیم کرد، مگر اینکه جنبه دفاعی مدنظر باشد.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت خنج در ادامه افزود: اینکه یک گروهی بیایند، افرادی را کشته و خونریزی به راه بیندازند، کتاب خدا، سنت رسول الله (ص) و علمای راستین، این را ﺗﺄیید نمی کنند. لازم است ما به خود آمده و این اقدامات را محکوم کنیم.

این عالم دینی با اشاره به جنایات گروهک داعش در عراق، اضافه کرد: ان شاءالله که همه آنها به عقل آمده، از خدا بترسند و از خونریزی در جامعه اسلامی و بشری، خودداری نمایند.

شیخ عبدالله حسینی در پاسخ به این سؤال که هدف گروهک تروریستی داعش چیست و آنها از کجا دستور می گیرند، گفت: من این دانش را ندارم که به طور قطعی و علمی عنوان کنم اما ظاهر قضیه، کار درستی نیست. اینها حتماً از جایی سرچشمه می گیرند و دلیل و حجتی ندارند. اگر دلیل و حجتی از خداوند و رسول الله (ص) داشتند، این کارها را انجام نمی دادند.

رئیس امور قرآنی مدارس اهل سنت جنوب ایران در پایان با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید در امنیت باشد، افزود: اینها واقعاً شاید علم و دانشی به آن صورت نداشته باشند. اقدام این گروهک را باید جهل و حماقت نامید.



نظرات بینندگان