کد خبر: ۵۶۹۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

روح عبدالله اسکندری بین جوانان فارس در حال تکثیر است

فارس یک اسکندری را در سوریه تقدیم اسلام و انقلاب کرد، اما هزاران اسکندری این روزها منتظر روز نبرد در عراق‌اند.
به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه؛ «فارس در قله است»؛ این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی را نمی‌توان به یک حوزه محدود کرد. در میزبانی از امام‌زادگان، ادبیات، تاریخ، علوم انسانی هم چون فلسفه، پزشکی، گردشگری، تمدن ایرانی و ... فارس یا در قله است یا نزدیک به قله. اما آن‌چه پس از انقلاب اسلامی 57 و سال‌ها مبارزه با نظام پهلوی، به طور ویژه‌‌ای در شیراز و فارس برجسته شد، پای‌بندی به این انقلاب و آرمان‌های امام خمینی(ره) بود. از آن زمان تا کنون، اگرچه مقاومت در قاموس مردم این استان یک نکته بارز بود اما حالا آشکارتر از همیشه، این مقاومت در مسیر ارزش‌های الهی قرار گرفت. نفس قدسی حضرت روح‌ الله با جوانان استان فارس چنان کرد که علاوه بر شهدای انقلاب اسلامی، 14600 شهید نیز در هشت سال دفاع مقدس تقدیم به این انقلاب شد. شهدای برجسته‌ای که شهادت را سال‌ها آرزو می‌کردند؛ از عباس دوران و هاشم اعتمادی گرفته تا اسلامی نسب، مجید سپاسی، خادم الصادق، جاویدی، عارف و ... همه چنان زیستند و شهید شدند که حالا نمادهای مقاومت این استان‌اند.

اما این مسیر با پایان جنگ، تمام نشد. مقاومت، آن‌گونه که حضرت روح‌الله گفته بود، یک استراتژی برای زمینه‌سازی ظهور بود. جبهه خوزستان و غرب شاید دیگر محل نبرد اسلام با کفر نبود اما خط مقاومت، هم‌چنان پررنگ‌ترین خط برای استان فارس بود و هست. حالا شهید عبدالله اسکندری که یادگار آن مقاومت هشت ساله بود، نماد مقاومت فارس در عصری شده است که به نظر باب شهادت برای خیلی‌ها بسته شده. سر شهید اسکندری که این‌ روزها در شام (سوریه) بر سر نیزه تکفیری‌‌ها که شبیه‌ترین مردمان به یزیدیان‌اند می‌گردد، پیام‌های بسیاری دارد که به طور حتم، یکی از این پیام‌ها، اثبات وجود شیرمردانی در استان فارس است که هم‌چنان شهادت را درخلوت‌های شبانه‌شان از خدا طلب می‌کنند.

حالا که داعش، وحشیانه سایه سیاه خود را بر سر بخشی از عراق گسترانده، جوانان فارس به تاسی از نمادهای مقاومت در استان؛ دوران‌ها، جاویدی‌ها، سپاسی‌ها، اسکندری‌ها و... لحظه‌ شماری می‌کنند تا شهادت را به آغوش کشند. فارس یک اسکندری را در سوریه تقدیم اسلام و انقلاب کرد، اما هزاران اسکندری این روزها منتظر روز نبرد در عراق‌اند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
استاد دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
1
خداوند به ايشان علو درجات عنايت كند و شر داعش را از سر اسلام كم كند
mehdi
راستی از خودتان پرسیدید که این ایرانی برای چه چیزی جانش را از دست داده؟
سوریه چه ربطی به ما داره؟
آن حضرت زینب کبری بر اساس گواهی مستندات تاریخی در مدینه دفن شده است و این آرامگاه زینبدختر عقیل است نه دختر مولا علی (ع) که کسی بخواهد به خاطرش کشته بشه
شیرازه لطفا این کامنت را منتشر کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
0
همه با هم متحد شویم تا ریشه تروریست و اسرائیل را بخشکانیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
0
سلام وقتی اینقدر شعور کم باشه که نفهمی چرا اینا شهید شدن دفاع از حرم اهل بیت رو زیر سوال میبری چه دخترعلی علیه السلام یا عقیل چه فرقی میکنه هدف دفاع از اسلام هست نه سوریه
امام حسین علیه السلام اهل مدینه بود ینی کشور عربستان تا حالا پرسیدی چرا تو عراق شهید شده
اسلام مرز نداره