کد خبر: ۵۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

30 هکتار از جنگل های خرامه در آتش سوخت + عکس

30 هکتار از جنگل های منطقه سردشت تنگاب در مناطق جنگلی غرب خرامه شب گذشته در آتش سوخت.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، حسین رنجبر سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته اظهار داشت: 30 هکتار از جنگل های منطقه سردشت تنگاب در مناطق جنگلی غرب خرامه شب گذشته در آتش سوخت.

وی با اشاره به علت این حادثه ادامه داد: تاکنون علت این حادثه مشخص نشده اما احتمال دارد که سهل انگاری افرادی همچون چوپانان و یا شکارچیان دلیل این اتفاق ناگوار باشد.

رنجبر گفت: این آتش سوزی از ساعت 5 عصر روز یکشنبه آغاز و تا ساعت 8 شب مهار شد اما به دلیل شرایط جوی، این آتش سوزی دوباره جریان گرفت که خوشبختانه تا ساعت 2 بامداد روز دوشنیه به کلی مهار شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه ضمن تشکر از همه افرادی که در مهار آتش همکاری کردند بیان داشت: جمعیت هلال احمر، نیروی های بسیج و سپاه، دامپزشکی، محیط زیست، شهرداری و همچنین اعضای هیئت های ورزشی کوهنوردی، فوتبال، کاراته و بسیاری افراد دیگر دست به دست هم دادند تا از خسارت بیشتر جلوگیری کنند.

وی گفت: از افرادی که قصد رفتن به دامان طبیعت را دارند خواهشمندیم که در صورت امکان برای پختن غذا از کپسول و پیک نیک استفاده کنند، در صورتی که مایل به روشن کردن آتش هستند ابتدا اطراف محل آتش را از علف های خشک خلوت کرده و پس از سنگ چین کردن  آتش کنند، پس از آن هم با آب یا خاک آن را خاموش کنند.

رنجبر ضمن ابراز ناراحتی از خرافاتی که بین مردم رواج پیدا کرده ادامه داد: برخی ها بر این باورند که ریختن آب روی آتش معصیت دارد، این حرف ها خرافات است و نگهداری از مراتع و جلوگیری از آتش سوزی بسیار مهمتر از این حرف های بیهوده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه در مورد درخواست هلیکوپتر از مرکز استان پاسخ داد: درخواست هلیکوپتر را به استان دادیم اما متاسفانه هلیکوپتری که توانایی خاموش کردن آتش را داشته باشد در استان فارس وجود ندارد.

وی در پایان گفت: از آنجا که خرامه یک شهرستان تازه تاسیس است امکانات و تجهیزات قابل توجهی جهت مقابله با اینگونه حوادث در این شهرستان وجود ندارد چرا که اگر یک خودروی آتش نشان در اداره منابع طبیعی وجود داشت، این آتش سوزی بسیار سریعتر مهار می شد.


http://sedaykherameh.ir/files/images/93/khordad%2093/26%20atashsouzi/26%20khordad%20tangab%203.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/93/khordad%2093/26%20atashsouzi/26%20khordad%20tangab%204.jpg

نظرات بینندگان