کد خبر: ۵۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

رئیس دادگستری قیروکارزین: ضریب امنیت در شهرستان 8 درصد افزایش یافته است

در این مدت 107 فقره پرونده طلاق اتفاق افتاده است با میانگین 9 طلاق در هر ماه و همچنین 140 فقره پرونده مطالبه مهریه که طلاق در این میان در صدر پرونده های حقوقی است.
به گزارش شیرازه به نقل از پرگون سیدعلی هاشمی رئیس دادگستری شهرستان قیروکارزین در جلسه شورای اداری قیروکارزین با تبریک هفته قوه قضائیه که از یکم تا هفتم تیر ماه خواهد بود با اشاره به آمار یکسال گذشته دادگستری قیروکارزین گفت: موجودی پرونده های قضائی در تیرماه سال گذشته در دادگاه قیروکارزین 1251 پرونده بود و در این مدت نیز 10100 پرونده به دادگاه وارد شده که جمع حجم قبلی پرونده ها در این مدت 10114 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است و موجودی فعلی پرونده ها 1240 فقره پرونده می باشد که در حال رسیدگی است.

هاشمی ادامه داد: در یکسال گذشته شهرستان قیروکارزین شاهد 3 فقره قتل، 25 فقره سرقت عادی، 56 فقره صدمه غیر عمدی، 382 فقره ضرب و شتم عادی، 455 فقره توهین و 85 فقره مزاحمت تلفنی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به پرونده های محاکم حقوقی دادگستری قیروکارزین افزود: در این مدت 107 فقره پرونده طلاق اتفاق افتاده است با میانگین 9 طلاق در هر ماه و همچنین 140 فقره پرونده مطالبه مهریه که طلاق در این میان در صدر پرونده های حقوقی است.

رئیس دادگستری قیروکارزین مشکلات فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین عوامل ایجاد پرونده های دادگستری دانست و افزود: یکی از بهترین راه ها برای کم کردن این معضلات پیشگیری است که از وظایف تعریف شده دادگستری می باشد اما با وجود اینهمه پرونده در یک دادگاه با شش قاضی وقتی دیگر برای انجام برنامه های پیش گیری باقی می ماند.

هاشمی ادامه داد: امر پیشگیری یک کار عمومی است و باید همه ادارات و نهاد ها در این زمینه کمک کنند تا معضلات جامعه که به همه اقشار بر می گردد حل شود و ما آماده ایم تا با همکاری سایر نهاد ها تمرکز خود را بر روی کارهای فرهنگی و اجتماعی بیشتر کنیم. هاشمی بیکاری و وضع نابسامان اشتغال را از دیگر عوامل ناهجاری ها در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر مشکل اشتغال حل شود بسیاری از معضلات اجتماعی که به تبع آن ایجاد می شود حل خواهد شد.

وی در پایان با مطلوب ارزیابی کردن امنیت در شهرستان گفت: در نتیجه بررسی های انجام شده 8 درصد ارتقاء ضریب  امنیت در قیروکارزین نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است یعنی مردم 8 درصد بیشتر از سال گذشته احساس امنیت می کنند.

نظرات بینندگان