کد خبر: ۵۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
علی رغم تلاش های صورت گرفته؛

داراب از کمبود پزشک متخصص و تجهیزات درمانی می نالد!

دلایلی نظیر نبود درمانگاه های دولتی در شهرستان، حجم زیاد تصادفات و حوادث اورژانسی، کمبود تخت های بیمارستانی و از همه مهم تر کمبود تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز و پزشکان متخصص باعث شده است تنها بیمارستان داراب علی رغم تلاش های شبانه روزی پرسنل زحمت کش آن نتواند همه نیازهای درمانی مردم را تامین کند.
به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، بهداشت و درمان یکی از نیازهای جدی هر انسانی است که با توجه به شیوع بیماری ها و وقوع حوادث متعدد غیر قابل پیش بینی، این نیاز در جامعه امروزی بیش از پیش احساس می شود.

مردم شهرستان داراب علی رغم تلاش های صورت گرفته توسط مسئولین همیشه از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی رنج برده اند، به طوری که مشکلات بیمارستان داراب یکی از موضوعات تکراری مورد بحث در جمع های خانوادگی، مراسم عزاداری و عروسی، تاکسی، اتوبوس و ... می باشد!

دلایلی نظیر نبود درمانگاه های دولتی در شهرستان، حجم زیاد تصادفات و حوادث اورژانسی، کمبود تخت های بیمارستانی و از همه مهم تر کمبود تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز و پزشکان متخصص باعث شده است تنها بیمارستان داراب علی رغم تلاش های شبانه روزی پرسنل زحمت کش آن نتواند همه نیازهای درمانی مردم را تامین کند.

در سال های اخیر با تلاش های فراوان اعضای مجمع خیرین تامین سلامت و تعامل و همکاری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و نماینده مردم در مجلس اتفاقات امیدبخشی در حال انجام است. هرچند که روند کند پیش می رود اما از آنجا که در این حوزه مشکلات بسیار زیادی داریم و قرار نیست یک شبه همه آنها حل شود، باید از یک نقطه شروع کرد و صبور بود!

احداث دو درمانگاه خیرساز، دو پایگاه اورژانس شمال و جنوب شهر داراب، تکمیل و تجهیز فاز دوم بیمارستان فعلی، احداث درمانگاه جدید بخش فرگ، بیمارستان دوم 160 تخت خوابی، درمانگاه تامین اجتماعی، دانشکده پیراپزشکی و ... از موضوعاتی است که در صورت اجرای کامل، بخش زیادی از مشکلات مردم داراب و زرین دشت در حوزه درمان حل می شود.

همه اینها یا در دستور کار و پیگیری است یا در حال اجرا، هرچند با توجه به کمکاری مسئولین گذشته و تزریق قطره چکانی بودجه در این سالها سرعت کندی دارد! اما تا زمانی که پزشک متخصص کافی و تجهیزات مناسب وجود نداشته باشد فضای فیزیکی کاربردی نخواهد داشت. بحمد ا... در سال های اخیر با ایجاد شرایط مناسب، پزشکان متخصص زیادی جذب شده اند به طوری که تقریبا از هر تخصص یک نفر یا بیشتر در داراب وجود دارد هر چند که در بعضی تخصص ها مانند "مغز و اعصاب" یک نفر هم جوابگوی حجم زیاد مراجعات بیماران تصادفی و ... نیست.

در دنیای امروزی که دستگاه سونوگرافی یکی از عادی ترین تجهیزات پزشکی مورد استفاده مردم می باشد، تا همین چند سال پیش در داراب وجود نداشت! یکی از دستگاه های ضروری دیگر که در تشخیص پزشکان بخصوص در موارد تصادفی کاربرد زیادی دارد دستگاه "MRI" است که بیماران دارابی را روانه بیمارستان های فسا، جهرم و شیراز کرده است.

وقتی دو سال پیش مسئولین اعلام کردند به خرید «دستگاه ام آر آی» توسط دولت امیدی نیست وعده جذب سرمایه گذار بخش خصوصی جهت خدمت رسانی به مردم داراب را دادند، وعده ای که بر اساس شنیده ها در حال پیگیری است و امیدواریم با همکاری استاندار محترم که به طور مرتب بر جذب سرمایه گذار تاکید زیادی دارند و شخص دکتر ایمانیه به زودی محقق شود و یکی از آرزوهای دیگر مردم این شهرستان تحقق یابد.

نظرات بینندگان