کد خبر: ۵۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
دروازه بان تیم ملی فوتبال:

آبرومندانه بازی می‌کنیم/ به صعود از گروه ناامید نیستم

علیرضا حقیقی گفت: باید بگویم در حال حاضر فشار زیادی روی ما نیست و ما فشار بیشتر از این را هم تحمل کرده‌ایم.
کارلوس کی‌روش قبل از شروع جام‌جهانی عنوان کرده بود در بازی اول «سورپرایز»‌هایی خواهد داشت، مطمئنا یکی از سورپرایزهای سرمربی تیم‌ملی قراردادن علیرضا حقیقی در درون دروازه بود. حقیقی در شرایطی در ترکیب اصلی تیم‌ملی در این بازی قرار گرفت که در یکی، دوسال گذشته بازی‌های کمی انجام داده بود، اما کی‌روش نشان داد چقدر به این دروازه‌بان اعتقاد دارد و مزد این ریسک و اعتماد را هم گرفت.
به گزارش شیرازه به نقل از شرق؛ علیرضا حقیقی در بازی با نیجریه یک رکورد تاریخی ثبت کرد. او به اولین دروازه‌بان ایرانی تبدیل شد که توانست در یک بازی جام‌جهانی دروازه ایران را بسته نگه دارد؛ کاری که قبل از او مرحوم ناصر حجازی، نیما نکیسا، احمدرضا عابدزاده و ابراهیم میرزاپور در 9 بازی ایران در جام‌های جهانی 1978، 1998و 2006 انجام نداده بودند. حقیقی حالا به بازی مهم زندگی‌اش مقابل آرژانتین فکر می‌کند.
 
*****
مطمئنا با نمایشی که در بازی با نیجریه داشتی در بازی بعدی مقابل آرژانتین هم در درون دروازه ایران قرار می‌گیری... .
 
معلوم نیست، در تیم ما با توجه به تفکرات مربی‌مان هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید فیکس است. هیچ بازیکنی مطمئن نیست در تیم‌ملی جایگاه ثابتی دارد. من هم از این قاعده مستثنی و از بازی‌کردنم مطمئن نیستم. اگر در ترکیب باشم که با تمام وجود بازی می‌کنم و اگر نباشم با تمام وجود تیم کشورم را حمایت خواهم کرد.
 
قبول ‌داری در بازی با آرژانتین بیشتر فشار روی دروازه‌ات خواهد بود، به اینکه آرژانتین با ستاره‌هایش فشار زیادی روی دروازه وارد خواهند کرد فکر می‌کنی؟
 
نه اتفاقا خیلی به این فکر نمی‌کنم. باید بگویم در حال حاضر فشار زیادی روی ما نیست و ما فشار بیشتر از این را هم تحمل کرده‌ایم. ما به داخل زمین می‌رویم که آبرومندانه بازی کنیم و هیچ استرسی هم نداریم.
 
فکر می‌کنی شانس نتیجه‌گرفتن برابر آرژانتین را داریم؟
 
چرا نداشته باشیم؟ بچه‌ها داخل زمین می‌روند تا با تمام وجود بازی کنند. ما نشان دادیم در کارهای دفاعی عالی هستیم.
 
این برای اولین‌بار بود که ایران جام‌جهانی را با امتیاز شروع می‌کرد، این موضوع چقدر به ایرانی‌ها امیدواری می‌دهد که به صعود امیدوار شوند؟
 
من شخصا از همان ابتدا به صعود ناامید نبودم. همه دیدند که ایران چگونه توانست با تفکرات آقای کی‌روش جلو نیجریه نتیجه بگیرد، پس مطمئنا این اتفاق می‌تواند برابر آرژانتین هم تکرار شود.
 
قرارگرفتن تو در ترکیب اصلی تیم‌ملی در جام‌جهانی خیلی‌ها را غافلگیر کرد. در این‌باره توضیح بده... .
 
من در چندماه اخیر خیلی تلاش کردم، البته همه بازیکنان تلاش کردند و مزد زحمتم را گرفتم. جا دارد از کادرفنی هم تشکر ویژه‌ای داشته باشم. امیدوارم بتوانم جواب اعتماد مربی را بدهم و مردم را خوشحال کنم.
 
کی متوجه شدی در ترکیب اصلی قرار داری؟
 
تا روزهای آخر مشخص نبود کدام دروازه‌بان فیکس است.
 
توانستی به اولین دروازه‌بان ایران تبدیل شوی که دروازه ایران را بسته نگه می‌دارد؟
 
خدا را شکر می‌کنم. با دعای مردم دروازه تیم‌ملی در بازی اول بسته ماند.
نظرات بینندگان