کد خبر: ۵۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

مشکلات گندمکاران لارستانی؛ از عدم آمادگی سیلوها تا پرداخت با تاخیر کرایه‌ها

عدم آمادگی سیلوها و کارخانجات آرد جهت تحویل گندم و عدم رغبت رانندگان و کامیونداران به حمل گندم به دلیل بعد مسافت تامرکز استان و پرداخت با تأخیر کرایه حمل، از مهمترین مشکلات درسالهای گذشته و امسال بوده است.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه ، رضائیان فرد رئیس اداره تعاون روستایی لارستان در گفت و گو با لادستان اظهار داشت: با مشارکت اتحادیه تعاونی روستایی لارستان و شرکتهای تعاونی روستایی و تولید شهرستان ، بالغ بر ۲۷ هزارتن گندم به ارزش حدود ۲۹۰ میلیارد ریال توسط مراکز خرید ( لارستان – بلغان - درز و سایبان – بنارویه – صحرای باغ و بیرم ) خریداری و به کارخانجات آرد و سیلوهای داخل و خارج از شهرستان و استان حمل گردید.

وی گفت: فعالیت مراکز خرید گندم درسطح شهرستان لارستان از اواسط فروردین ماه در منطقه بیرم آغاز و تا اوایل تیرماه در منطقه درز و سایبان پایان یافته است.



رئیس اداره تعاون روستایی لارستان با اشاره به پرداخت وجه گندم خریداری شده از کشاورزان اشاره داشت: وجه گندم خریداری شده توسط بانک سپه و به طور مستقیم به حساب کشاورزان تحویل دهنده گندم واریز شده است.



وی در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه برداشت گندم در استان فارس، از شهرستانهای جنوبی به ویژه لارستان شروع می شود. لارستان با مشکلاتی مواجه میگردد که عدم آمادگی سیلوها و کارخانجات آرد جهت تحویل گندم و عدم رغبت رانندگان و کامیونداران به حمل گندم به دلیل بعد مسافت تامرکز استان و پرداخت با تأخیر کرایه حمل، از مهمترین مشکلات درسالهای گذشته و امسال بوده است.

نظرات بینندگان