کد خبر: ۵۷۳۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

شهردار شیراز: در احداث پارکینگ در سطح شیراز انقلابی رخ داده است

شهردار شیراز گفته که 6 هزار واحد پارک به ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهر اضافه می شود.
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز گفت: قبل از جذب و جلب مشارکت بخش خصوصی امنیت سرمایه گذار و تضمین بازگشت قطعی سرمایه برای سرمایه گذار اهمیت دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک فطرت در بازدید از پارکینگ طبقاتی مهستان در خیابان انوری، افزود: بستر لازم برای حضور و مشارکت بخش خصوصی آنگونه که موجب جلب اعتماد و تضمین بازگشت سرمایه مهیا باشد، بحمدا... امروز دغدغه مجموعه مدیریتی شیراز و فارس است.

وی با تصریح اینکه گام برداشتن در جهت جذب سرمایه گذار اگر فارق از بررسی‌های دقیق میدانی، نیاز سنجی و انجام کار تخصصی و کار‌شناسی باشد، به نتیجه مطلوب نمی رسد، گفت: اگر قرار است سرمایه گذاری اقدامی منطقی باشد کار باید بر مبنای علمی و دقیق برنامه ریزی و مدیریت شود و تمامی جوانب امر سنجیده شود.

شهردار شیراز شرایط بوجود آمده در پروژه مهستان را بسیار مناسب برای سرمایه گذار و نیز شهروندان و شهرداری دانست و افزود: بازدید از پروژه های ساخت پارکینگ و برگزاری جلسات کارشناسیِ با معاونت اقتصادی شهرداری در هر ساعت از شبانه روز برای تمامی سرمایه گذاران امکان پذیر است و حاضریم همین شرایط که در پروژه مهستان صورت گرفت را برای دیگر سرمایه گذاران لحاظ کنیم.

ساخت همزمان ۶ هزار واحد پارکینگ در شیراز/کاربرد ثانویه پارکینگ ها در بحران ها
شهردار شیراز به تشريح برخي پروژه‌های ساخت پارکینگ در سطح شیراز پرداخت و اضافه کرد: ساخت همزمان ۶ هزار واحد پارکینگ ثابت و مکانیزه، اکنون شیراز را به الگویی مناسب برای دیگر کلانشهرها بدل کرده است. 

وی افزود: 6 هزار واحد پارک به ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهر اضافه می شود و خوشبختانه انقلابی در احداث پارکینگ در سطح شیراز رخ داده است.

علیرضا پاک فطرت در توضیح پارکینگ های در دست ساخت شهرداری شیراز ابراز داشت: پارکینگ نشاط در خیابان نشاط، پارکينگ صلاحي در بولوار زند، پارکينگ و مجتمع گردشگری سپهر در خيابان مشير شرقي که علاوه بر کاربري پارکينگ، تفريحي و ورزشي نيز هست، پارکينگ فخرآباد در تقاطع خیابان های فخرآباد و مشير شرقي، مجتمع اداري و پارکينگ دوستان در خيابان دوستان، پارکينگ حضرتي در خيابان حضرتي، پارکينگ خلدبرين در مقابل شهرداری منطقه یک، پروژه بين‌الحرمين با کاربري پارکينگ، اداري، فرهنگي و اقامتي و پارکینگ هلال احمر چند مورد از پروژه‌هاي ساخت پارکینگ است که اکنون مراحل مختلف ساخت را میگذراند که تلاش می کنیم تعداد زیادی از این واحدهای پارک را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به در نظر گرفتن اصل پدافند غیرعامل در این پارکینگ ها به لحاظ مقاومت بالای سازه ای، اظهار داشت: پارکینگ های طبقاتی می تواند در مواقع بحران نیز فضاهای مناسبی برای اسکان موقت و مدیریت بحران باشد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳
0
در همه جای دنیا پارکینگ ها رو در خارج از محدوده طرح ترافیک احداث می کنند تا شهروندان با پارک وسیله نقلیه در پارکینگ، با وسایل حمل و نقل عمومی وارد محدوده پر ترافیک شوند. حالا ببینید چند تا از این پارکینگ ها در محدوده طرح ترافیک واقع شده؟! ضمنا بحث مدیریت بحران فقط مربوط به استحکام سازه ای بنا نیست. مکان یابی بر اساس نوع دسترسی، کاربری های مجاور و خیلی مسائل دیگر باید انجام و بهترین گزینه برای احداث پارکینگ انتخاب شود. جناب پاک فطرت بفرمایند کدام یک از این پارکینگ ها با معیارهای شهرسازی مکان یابی علمی شده؟! در شیراز شهرداری هر جا یه قطعه زمین داشته پارکنیگ طبقاتی به انضمام چند طبقه تجاری ساخته!!