کد خبر: ۵۷۳۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۳

اظهار تاسف رئیس دانشگاه شیراز از برخورد نامناسب با یک استاد

رئيس دانشگاه شيراز گفت : جاي تاسف دارد كه يكي از اعضاي هيئت علمي، نظر كارشناسي خود را ارائه دهد و به او اتهام تشويش اذهان عمومي بدهند.
دكتر مجيد ارشاد در جمع اساتيد و كاركنان دانشكده هنر و معماري بيان داشت: همه ي مسئولان نظام بر اين نكته تاكيد كرده اند كه دانشگاهيان در جامعه حضوري فعال و پويا داشته باشند.
وي افزود : مگر مي شود كه كارشناسان و صاحب نظران دانشگاهي نسبت به مسائل شهر و استان و كشور بي تفارت باشند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز؛ رئيس دانشگاه شيراز با اشاره به نامه اعضاي هيئت علمي بخش شهرسازيِ دانشكده هنر و معماري به رئيس شوراي شهر شيراز و واكنش نسبت به مصوبه اخير اين شورا مبني بر ساخت برج ۲۵ طبقه در باغ فرزانه ، اظهار داشت : وقتي به صورت كارشناسي از موضوعي انتقاد مي شود ؛ پاسخ آن هم بايد كارشناسانه ارائه گردد و در چنين حالتي است كه فضاي گفتگو و تبادل نظر در جامعه فراهم مي شود.
وي حضور در جامعه را رسالت دانشگاه برشمرد و خاطر نشان كرد : يكي از راه هاي حضور؛ همين اظهارنظرهاست و نبايد از عواقب اظهارنظر ترسيد.

دكتر ارشاد با اعلام حمايت دانشگاه شيراز از اظهارنظرها و انتقادات تخصصي اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه ، خاطر نشان كرد : اداره ي حقوقي دانشگاه شيراز پيگير موضوع است.
گفتني است دكتر خليل حاجي پور، رئيس سابق دانشكده هنر و معماري دانشگاه شيراز و يكي از امضا كنندگان نامه اعتراضي به شوراي شهر ؛ با شكايت شهرداري شيراز ، به اتهام تشويش اذهان عمومي و نشر اكاذيب ، به دادسراي عمومي و انقلاب شيراز احضار شد.
در ادامه اين جلسه رئيس دانشگاه شيراز با تجليل از اقدامات موثر دكتر حاجي پور در زمان رياست دانشكده هنر و معماري ؛ دكتر حميدرضا شريف را به عنوان رئيس جديد اين دانشكده منصوب كرد.
دكتر ارشاد گفت : دانشكده هنر و معماري مي تواند آثار مشهود خود را در سه بخش هنر، شهرسازي و معماري در معرض ديد جامعه قرار دهد و جايگاه خويش را تثبيت كند.

در ابتداي اين نشست، دكتر حاجي پور ، رئيس سابق دانشكده هنر و معماري دانشگاه شيراز به بيان گوشه اي از فعاليت هاي اين دانشكده در 4 حوزه آموزشي و تحصيلات تكميلي پژوهشي؛ فرهنگي دانشجويي؛ و اداري و مالي پرداخت.(گزارش عملكرد دكتر حاجي پور در فايل ضميمه موجود مي باشد.)

دكتر شريف هم به عنوان رئيس جديد دانشكده هنر و معماري دانشگاه شيراز با تاكيد بر ضرورت شناسايي نقاط قوت و ضعف فعاليت ها، گفت : حمايت و مشاركت ؛ 2 ركن اساسي براي اجرايي امور است و برنامه ريزي ، نظام مند سازي و سامان دهي امور سرلوحه كار مديريت جديد دانشكده مي باشد.
اهداي لوح تقدير و هدايا از سوي رئيس دانشگاه، اساتيد و كاركنان دانشكده و رئيس بسيج اساتيد دانشگاه شيراز به دكتر حاجي پور، پايان‏بخش اين مراسم بود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳
2
حیف که شورای شهر قدر و جایگاه ایشون را ندانست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳
1
آقای رئیس شما چرا ایشون رو تو این موقعیت عوض کردین؟!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳
0
جناب آقای دکتر ارشاد کاش شماهم می فرمودید که چرا ایشان را از ریاست برکنار کردید
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳
0
با سلام
جناب آقای دکتر حاجی پور شما اگر با دقت عمل بیشتری شرایط نقد می کردید فرصت برای هرکسی و به هرشکلی اظهار نظر کردن پیش نمیامد.