کد خبر: ۵۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۳

پرداخت یک یارانه جدید به نیازمندان

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از فعالیت 1200 مرکز مشاوره دولتی و خصوصی در کشور خبر داد و گفت: بهزیستی به زوجهای بی بضاعت و نیازمند یارانه مشاوره پرداخت می کند.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی در راستای ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف، نیازمندان و همچنین اقشار مختلف نسبت به راه اندازی مراکز مشاوره اقدام کرده است که البته به جز مراکز حضوری مراکز غیر حضوری، تلفنی، اینترنتی و آن لاین نیز وجود دارد .

وی به مشاوره هایی که در مراکز انجام می شود اشاره کرد و گفت: مشاوره در زمینه های آموزش مهارت های زندگی و سبک زندگی ، پیشگیری از طلاق، مشاوره تحصیلی ، انواع مشاوره به زوجین و ... از جمله اقداماتی است که در این مراکز انجام می شود .

به گفته رضازاده، همچنین بعد از انجام مشاوره ،زوجینی که همچنان قصد طلاق دارند از افراد پیشکسوت فامیل برای نزدیک شدن به سازش استفاده می شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در مورد مشاوره افراد بی بضاعت تاکید کرد: بهزیستی به زوجینی که با مشکل مالی مواجه هستند و نمی توانند از مراکز مشاوره بهره مند شوند یارانه مشاوره پرداخت می کند با عنوان یاری برگ و این افراد می توانند از تمامی مشاوره ها و آموزشها بصورت رایگان برخوردار شوند.

رضازاده به طرح پیشگیری از طلاق اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای کاهش طلاق و اجرای سیاستهای افزایش جمعیت انجام می شود و زوجین بی بضاعت می توانندبا مراجعه به  ادارات بهزیستی در سراسر استانها از مشاوره رایگان برخوردار شوند و البته در این خصوص با قوه قضاییه تفاهم نامه ای امضا کرده ایم که بتوانیم در راستای کاهش طلاق میان خانواده ها اقدام کنیم.

به گفته وی، براساس این تفاهم نامه زوجینی که قصد جدایی دارند باید حتما قبل از انجام این کار دوره های مشاوره سازمان بهزیستی را گذرانده و نامه دریافت و به دادگاه ارائه دهند و در بسیاری موارد گذراندن همین مشاوره ها و انجام این پروسه باعث انصراف زوجین از طلاق شده است.

نظرات بینندگان