کد خبر: ۵۷۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۳
نظرات مردمی درباره وضعیت حجاب

خانم خانه‌دار: برخی حجاب‌ها آنقدر زننده است که از زن بودن خجالت می‌کشم

خبر اوضاع خراب بدپوششی و بدحجابی این روزهای کشور به مجلس هم رسیده تا وزیر کشور با ۱۳۵ رای مخالف کارت زرد بگیرد.
خبر اوضاع خراب بدپوششی و بدحجابی این روزهای کشور به مجلس هم رسیده تا وزیر کشور با ۱۳۵ رای مخالف کارت زرد بگیرد با این امید که شاید این تذکر کارت زردی، مسأله بدحجابی را حل کند!
 
به گزارش شیرازه به نقل از جهان؛ از آن طرف هم علی آقای مطهری عکس های ساپورت پوشان را در مجلس به نمایش گذاشت تا نمایندگان محترم اوضاع را بیشتر دریابند! دریغ از اینکه ساپورت پوشی نوعی ناهنجاری و یا بهتر بگوییم هنجارشکنی بود که حالا ظاهرا از مد افتاده! و برداشتن روسری در ماشین و حتی درخیابان، قالب جدید این هنجارشکنی است و متاسفانه باید بگوییم تا عکسهای این ناهنجاری ها به دست مسؤولان برسد، قطعا مدلهای بی حجابی به روزتر خواهد شد! 

اما وضعیت حجاب نه تنها مورد اعتراض مسؤولان است بلکه مردم نیز از وضعیت پیش آمده ناراضی اند و بخشی از مشکلات را ناشی از نظارت ناکافی می دانند.

خانمی که خود را خانه دار معرفی می کند درباره وضعیت حجاب در جامعه می گوید: "برخی حجاب ها آنقدر زننده است که من از زن بودن خودم خجالت می کشم و معتقدم در این زمینه خانواده ها نقش مهمی دارند." وی به فرهنگ سازی در مدارس و خانواده اشاره می کند و می گوید: "یک مادر آگاه بهتر می تواند خوب و بد زندگی را به فرزندش آموزش دهد و به نظرم مشکلات زندگی موجب شده بزرگترها اندکی از این مسائل مهم غافل شوند."
 
آقای کاظم زاده که خود را کارمند یک شرکت خصوصی معرفی می کند نقش رسانه ها و بخصوص صدا و سیما را در این باره اساسی می داند و معتقد است بدحجابی موجود در جامعه ناشی از گسترش ماهواره در جامعه است. او معتقد است، مردم بدلیل کسالت آور بودن برنامه های تلویزیونی به سراغ ماهواره ها می روند و ظاهرا گردانندگان این شبکه ها در ترویج بدحجابی موفق تر از صدا و سیما در معرفی پوشش ایرانی اسلامی بوده اند. 

خانم "ع" که خود را کارمند بانک معرفی می کند با لحن معترضانه می گوید: "برای خرید یک مانتوی مناسب که بلند باشد تمام شهر را گشته ام و نتوانسته ام پیدا کنم. آیا این نشانه عدم نظارت مسؤولان نیست؟! تمام مانتوهایی که در بازار عرضه می شود کوتاه و تنگ است و من یک هفته است بدنبال یک مانتوی ساده می گردم و پیدا نمی کنم؛ اگر بر فروشنده ها و تولیدکننده ها نظارت می شد وضع جامعه اینگونه نبود!"

خانم جوانی که خود را دانشجوی رشته میکروبیولوژی معرفی می کند معتقد است:"بر پوشاک کشور هیچ نظارتی نیست." وی می گوید:"بسیاری از مردم نمی دانند لباسی با استانداردهای اسلامی و ایرانی را از کجا تهیه کنند و بعضا مجبور می شویم لباسی را که چندان با معیارهای ما همخوانی ندارد را تهیه کنیم و در نهایت هم بدلیل اعتقاداتمان آن را نمی پوشیم! سؤال من از مسؤولان این است که شما مدعی نظارت هستید، آیا برای خانواده خودتان هم از همین مغازه ها خرید می کنید؟ چرا یک دختر ایرانی باید لباسهایی را در ویترین مغازه ها ببیند که الگو گرفته از فرهنگش نیست؟!"

معمولا با آغاز فصل تابستان و گرما همه به فکر مشکل حجاب در کشور می افتند و با پایان این فصل، این موضوع کم کم به دست فراموشی سپرده می شود تا همچنان مردم به دنبال لباس هایی با ویژگی های فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در شهرهای یک کشور اسلامی سرگردان باشند!
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳
1
متاسفانه جای ارزش ها وضدارزش ها عوض شده اگه خانمی با پوشش مناسب در جامعه حاضر شود با دید عقب مانده به او نگاه میکنند .. چرا در جامعه ایی که نپوشیدن جوراب زشت بود حالا به یک مد وارزش تبدیل شده مگر چه اتفاقی رخ داده که نظرات این گونه تغییر میکند گاهی اوقات زنان جامعه ما از غربی ها نیز در بد حجابی جلوتر هستند به نظر من اینها در عقده حقارت وکم بینی هستد