کد خبر: ۵۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 11 تیر

از جهانی شدن ساسانیان تا خروج 11 میلیاردی درآمدهای میراث فرهنگی از فارس

خبر نشست خبری نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی در تمام روزنامه ها به چاپ رسیده و هرکدام از آنها از زاویه ای به این موضوع پرداخته اند.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» امروز با تیتر «میراث ساسانی فارس در راه یونسکو» کار خود را شروع کرده که مدیر کل میراث فرهنگی گفته پرونده ثبت کاخ اردشیر، قلعه دختر فیروزآباد و کاخ ساسانی سروستان تهیه می‌شود. قادری نماینده شیراز در مجلس هم در پاسخ به مدیر کل راه و شهرسازی استان که گفته بود: «ایجاد ایرلاین برای فارس توسعه نمی آورد»، گفته: «نبود ایرلاین در فارس بازار سیاه بلیت هواپیما را رقم زده است». آیت الله ایمانی خواستار راه اندازی قرارگاه قرآنی در استان شده و گفته ایجاد یک قرارگاه قرآنی ساختار مناسبی برای تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور فراهم می‌کند. کمبود نوع خاصی از انسولین باعث شده تا دیابتی‌های فارس به مشکل برخورد کنند و بعضا برای جبران این کمبود به روش‌های غیرعلمی روی بیاورند. این خبر را مدیر عامل بنیاد دیابت بوعلی فارس اعلام کرده و از تلاش برای تهیه این نوع انسولین خبر داده که به گفته وی در استان‌های دیگر کشور نیز این مشکل وجود دارد؛ شرح کامل این خبر را می‌توانید در صفحه جنوب این روزنامه مطالعه کنید. نقش «قندیل» که به عنوان یکی از ظریف‌ترین نقوش برجسته باستانی شناخته می‌شود این روزها به حال خود رها شده و اطراف آن گوسفندان در حال چرا هستند. این خبر تامل برانگیز در صفحه گردشگری به چاپ رسیده است.

«افسانه» تمام قد در مورد دولت تیتر زده؛از تیتر اصلی امروز که در مورد جلسه مشترک استانداران با هیات دولت است تا عکس امروز که از مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن انتخاب شده. یادداشت امروز با عنوان «خورده سالی» به پدیده‌ی پیری جمعیت اشاره کرده و در این خصوص با ارایه آمار و ارقامی از کل کشور و برخی از استان‌های پیشتاز، به بررسی آسیب‌های این پدیده در آینده پرداخته است. افسانه هم به نوبه خود به نشست خبری نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی پرداخته و این نشست را با تیتر «مسکن مهر دارای مصوبه قانونی نبود»، به چاپ رسانده. دادستان شیراز در بازدید از زندان مرکزی شیراز از عزم قوه قضاییه برای کاهش جمعیت کیفری خبر داده و گفته: «تلاش می کنیم از ورود افراد به زندان جلوگیری شود». این خبر را می‌توانید در صفحه پارس این روزنامه بخوانید.

«نیم‌نگاه» هم تمام صفحه اول خود را به سخنان رییس جمهور اختصاص داده و از میان اخبار استانی صرفا نشست خبری نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی در صفحه اول تیتر شده. شرح کامل این خبر را که با تیتر «فضای کنونی استان فضای مناسبی نیست» به چاپ رسیده، در صفحات داخلی این روزنامه قابل رویت است. در صفحه آخر این روزنامه مطلبی با تیتر «بلاتکلیفی کارگران در خصوص اجرای پروژه مسکن مهر امام رضا در شهر صدرا» آمده که مربوط به انتقاد نماینده جامعه کارگری استان فارس است که گفته: «مسایل و مشکلات مختلف در شهر شیراز چوب بازی های سیاسی را می خورند».

«عصرمردم» تیتر امروز خود را از میان صحبت‌های رییس جمهور انتخاب کرده که طبق معمول همه تقصیرها را به گردن دولت قبل انداخته است. عکس امروز این روزنامه هم مربوط به تشییع جنازه باقر صحرارودی است که دیروز از مقابل خانه هنرمندان تشییع و به خاک سپرده شد. عصرمردم هم نشست خبری نمایندگان شیراز پوشش داده و «گنجشگ ها در شهرک صنعتی آب باریک لانه ساخته اند» را تیتر کرده واز این موضوع در صفحه آخر خود کاریکاتور کشیده است.



نظرات بینندگان