کد خبر: ۵۷۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۳

۲۰ درصد جرائم خشن در استان فارس مربوط به اتباع بیگانه است‌

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه در استان معضلی برای فارس است، گفت: ۲۰ درصد جرائم خشن در استان مربوط به اتباع بیگانه است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، ذبیح الله خدائیان  شامگاه چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی مدیران، معاونان و شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دادگستری استان فارس، با اشاره به‌عنوان سال، اظهار کرد: عناوینی که در سال‌های اخیر بیان شده است نه یک شعار، بلکه یک نقشه راه و هدف‌گذاری است که وظیفه مسئولان و مردم را مشخص کرده اما کم لطفی نسبت به این عناوین صورت گرفته است.

خدائیان با اشاره به مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد، تمرکز دشمن را بر مسائل اقتصادی دانست و افزود: لازم است که همگان به ویژه متولیان اقتصادی به سرمایه گذاری و اشتغال توجه داشته باشند و با مراجعه به سند چشم انداز، برنامه پنج ساله و قانون‌های بودجه های سالانه از تصدی گری در اقتصاد خارج شوند و به امور نظارتی و هدایتی بپردازند.

وی‌ خاطرنشان کرد: هیچ اقتصاددانی باور ندارد که دولت باید کارخانه و شرکت بزند و اگر امور بخش خصوصی ضعیف شده علت اصلی دولت است و بررسی تراز شرکت‌های دولتی از زیان‌ده بودن آنها خبر می‌دهد.

خدائیان با اشاره به مشکلاتی که در واگذاری‌ها در اصل 44 قانون اساسی وجود داشته است، گفت: در واقع به ندرت شرکت‌ها از بخش دولتی گرفته شد و آنچه اتفاق افتاد واگذاری به مراجع شبه دولتی به جای بخش خصوصی بود و یا در واگذاری مالکیت، مدیریت دولتی حفظ شده است و در چنین وضعیتی بخش خصوصی تقویت نمی‌شود.

برخی واگذاری سبب ایجاد بیکاری بیشتر شده است

رئیس شورای قضائی استان فارس با طرح این پرسش که با واگذاری‌های بخش دولتی، مشکلات این بخش کمتر و یا بیشتر شده است؟، تصریح کرد: برخی از کارخانه‌ها به افرادی واگذار شده که کننده کار نیستند و با انگیزه هایی به جز فعالیت تولیدی، مدیریت کارخانه ها را بر عهده گرفته‌اند و در عمل هم این‌گونه شرکت‌های واگذار شده نه تنها مشکل اشتغال را رفع نکرده‌اند بلکه بر افزایش نرخ بیکاری نیز دامن زده‌اند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین فعالیت برای تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری، تشویق فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری است، افزود: تمامی دستگاه‌های مسئول شامل استانداری، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند تا با مدیریت جهادی و اختصاص تمام زمانشان مشکلات کارخانجات را بررسی کنند.

خدائیان اظهار کرد: اگر چه حمایت از سرمایه‌گذاری وظیفه مستفیم ما نیست، اما برای رفع مشکل کارخانجات کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری سالم تشکیل شده ‌و از هر کاری برای رونق اقتصادی و به ویژه رفع بیکاری کوتاهی نمی‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه فارس مورد بی‌مهری قرار گرفته است، افزود: استانی با ظرفیت‌های مختلف از جمله درمانی و توریستی، به جای اینکه سرآمد کشور باشد با مشکلاتی از جمله بیکاری روبه‌رو است حال آنکه بسیار از کشورها صرفا با تکیه بر توریسم، اقتصاد خود را رونق بخشیده‌اند.

20 درصد جرائم خشن در استان مربوط به اتباع بیگانه است

خدائیان با اشاره به حضور اتباع بیگانه در استان فارس، آن را معضلی برای استان معرفی و خاطرنشان کرد: وجود اتباع بیگانه غیرمجاز نه تنها سبب افزایش جرائم می شود بلکه بر افزایش نرخ بیکاری در استان نیز تاثیرگذار است زیرا فرصت‌های شغلی استان را اشغال می‌کنند.

خدائیان با اشاره به فرصت‌های شغلی که توسط اتباع بیگان در استان اشغال شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مجتمع‌ها، کارخانجات و ساختمان‌ها در اختیار این افراد است.

وی با اشاره به جرائمی که از سوی این اتباع صورت می گیرد، گفت: 20 درصد جرائم خشن مربوط به اتباع بیگانه در استان است و زمانی که این افراد مرتکب جرمی می‌شوند، از کشور خارج شده و دسترسی به آنها امکان پذیر نیست.

خدائیان با اشاره به طرحی که در آن باید روزانه 500 تبعه در استان جمع‌آوری و از استان خارج شوند، از عملیاتی نشدن این طرح خبر داد و برای مقابله با به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز و برخورد شدید با کارفرمایان متخلف تاکید کرد.

اختصاص شعب ویژه برای حل مشکل زیرمجموعه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به درخواست مدیریت‌های مختلف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس برای اختصاص شعبه‌ای ویژه برای حل مسائل و مشکلات آنها، گفت: با توجه به تعداد زیاد پرونده‌ها، جهت دایر کردن شعب ویژه برای شهر شیراز و در صورت نیاز برای سایر شهرستان‌ها در راستای حمایت از سرمایه کارفرما و نیروی کار مانند پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار آماده همکاری هستیم.

خدائیان با اشاره به اختلافات کارگر و کارفرما در جامعه، اظهار کرد: نباید همیشه متوسل به صدور حکم در هیئت‌های تشخیص باشیم، بلکه باید به سمت تشویق طرفین به صلح و سازش قدم برداشت.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین از آمادگی دادگستری برای راه اندازی شورای حل اختلاف تخصصی زیر مجموعه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس خبر داد و افزود: دادگستری شیراز نیز این آمادگی را دارد تا در زمینه اجرایی شدن فصل یازدهم قانون کار و در راستای حمایت از جامعه کارگری  برای دایر کردن شعب ویژه و همچنین شورای حل اختلاف و اجرای احکام با مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری کند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳
0
چرا اتباع بیگانه را از شهر بیرون نمی کنید فکر کنم باهاشون کنار میاید