کد خبر: ۵۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 11 تیر

بررسی مافیای بلیط هواپیما در روزی که پرونده تیم فوتبال فجر بسته شد

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز گفته: «دلیل عدم استفاده از رودخانه خشک برای مترو مبهم است».

به گزارش شیرازه؛ «عصرمردم» تیتر یک خود را از میان صحبت‌های رییس جمهور انتخاب کرده. همچنین از کودکان سرطانی گفته که چشم به راه مشارکت خیرین هستند. دادستان شیراز به روزه‌خواران و واحدهای صنفی که زمینه روزه‌خواری را ایجاد می‌کنند هشدار داده که اگر رعایت نکنند با ضابطین قضایی طرف خواهند بود. این خبر در صدر اخبار داخلی امروز به چشم می‌خورد و انتظار می‌رود دادستان در عزم خود برای جلوگیری از این قضیه مصمم باشند. در جلسه‌ای بین شرکت‌های هواپیمایی و فرماندار شیراز، مشکلات این شرکت‌ها بررسی شد و قرار شده برای کاهش این مشکلات سرمایه گذاران وارد صحنه شوند. در این دیدار فرماندار از وجود بازار سیاه در فروش بلیط گلایه کرد و از شرکت‌ها خواسته تا تمام توان خود را در کاهش این معضل به‌کار گیرند.

«نیم‌نگاه» تمام قد کشوری تیتر زده و فقط چند موردی را به تیترهای استانی اختصاص داده. رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز گفته: «دلیل عدم استفاده از رودخانه خشک برای مترو مبهم است». وی در ادامه اظهارات خود گفته: «در صورت استفاده از بستر رودخانه خشک، به یقین سرعت اجرای این پروژه بسیار بیشتر و هزینه اجرا کمتر می شد ضمن آن که این همه نظم شهر به هم نمی خورد و مردم متحمل زحمت نمی شدند». این خبر از جمله عناوین داخلی است که امیدواریم مسئولین پاسخی قانع کننده برای این پرسش داشته باشند. این روزنامه همچنین از مردود شدن شکایت شیرازی‌ها اشاره کرده و تیتر زده: «پرونده دیدار فجر – پیکان بسته شد».

«خبرجنوب» با تیتری بسیار ناراحت کننده کار خود را شروع کرده: «آبرسانی به 800 روستای فارس با تانکر». به علت کمبود بارش‌ها و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل استفاده بی‌رویه از این منابع، در بسیاری از مناطق ایران از جمله فارس با بحران کم آبی روبرو هستیم که اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند این آمار قطعا افزایش خواهد یافت. «بازار سیاه بلیط هواپیما در دست مافیا» تیتر دیگر امروز این روزنامه است که به موضوع دیدار فرماندار شیراز با شرکت‌های هواپیمایی شیراز اشاره دارد. این روزنامه در صفحات داخلی خود به سراغ موضوعات متنوعی رفته مثل «تا دو سال دوروبر فلکه ستاد آفتابی نشوید!» که به موضوع احداث ایستگاه مترو در این میدان اشاره دارد که دو سالی قرار است این میدان بسته باشد. همچنین «هماهنگی و همدلی مطلوبی بین مسئولان استان فارس وجود دارد» که به نقل از آیت الله ایمانی به چاپ رسیده، از دیگر عناوین داخلی است که به موضوع دیدار ایشان و فرمانده جدید نیروی انتظامی اشاره دارد.

«افسانه» صحبت رییس جمهور را در جلسه با استاندارن تیتر یک خود کره و تیتر«پرونده فجر در لیگ برتر بسته شد» را در قالب عکس صفحه اول خود به چاپ رسانده. «سفربه خیال» عنوان یادداشت امروز است که به موضوع گردشگری انتقادی کرده که هزینه بلیط‌ها زیاد است و هزینه اقامت گزاف و کمتر کسی این روزها می‌تواند به سفر و گردشگری برود. همچنین گلایه‌ای هم از آزادسازی قیمت هواپیما کرده و گفته: «این قضیه باعث فانتزی شدن سفر با هواپیما برای بیشتر مردم می‌شود». خبر انتصاب دکتر کاکایی به ریاست دانشکده الهیات دانشگاه شیراز از جمله عناوین داخلی این روزنامه است. «یک میلیون تن به ظرفیت تولید کشاورزی فارس اضافه می شود» دیگر عنوان داخلی است که به نقل از مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان فارس آورده شده. این درحالی است که این روزها فارس با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند، حال سوال این جاست که این میزان آب برای افزایش یک میلیون تنی تولیدات فارس از کجا می‌خواهد تامین شود؟

نظرات بینندگان