کد خبر: ۵۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 16 تیر

از آتش سوزی 90 میلیارد تومانی تا باز شدن پای روسیه به متروی شیراز

استاندار در چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی استان از تمایل روس‌ها برای اجرای خط سوم مترو شیراز خبر داده است

به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» تقریبا تمام عناوین صفحه اول خود را به تیترهای کشوری اختصاص داده، حتی موضوع افزایش قیمت شیر که بحث این روزهای مجلس است، تمام و کمال در همین نیم صفحه کار شده. ستون اشاره این روزنامه به بررسی میزان مصرف آب در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و مصرف روزانه مردم پرداخته است. نویسنده گفته فقط 5 درصد آب مصرفی استان را مردم مصرف می‌کنند، 90 درصد آب استان صرف کشاورزی می‌شود و 5 درصد باقی‌مانده در حوزه صنعت استفاده می‌شود و در نهایت گلایه کرده که وقتی با مدرنیزه کردن آبیاری زمین‌های زیر کشت می‌توان 30 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرد، چرا مردم که فقط 5 درصد از منابع آبی را مورد استفاده قرار می‌دهند، باید تاوان بدهند؟!! مدیرکل فرهنگ و ارشاد در گفت‌وگو با نیم‌ نگاه گفته: «توسعه فرهنگ قرآنی در ماه رمضان مورد توجه قرار گیرد». این مطلب را می‌توانید در صفحه 4 این روزنامه بخوانید.

«افسانه» احیای دریاچه‌های فارس را تیتر یک خود کرده و از تشکیل کارگروهی ویژه برای احیای دریاچه‌های فارس گفته. یادداشت امروز با تیتر «رکود لوکس» قلم نقد خود را به ساختمان سازی کشیده و از رکود در بازار ملک و املاک گفته. استاندار در چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی استان از تمایل روس‌ها برای اجرای خط سوم مترو شیراز خبر داده. این عنوان در صفحات داخلی افسانه به چاپ رسیده است.

«خبرجنوب» از ساخت اولین شهرک صنعتی خصوصی در استان تیتر زده. این شهرک صنعتی قرار است در حوزه شهرستان سپیدان احداث شود. این خبر را استاندار داده که شرح کامل آن را می‌توانید در صفحه اقتصاد خبرجنوب ببینید. دهه سوم ماه رمضان، بزرگ‌ترین نمایشگاه قرآنی فارس در شیراز شروع به کار می‌کند. این خبر را مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس داده و قرار است، باغ جنت شیراز میزبان این اتفاق فرخنده باشد. «شیوع سرطان به علت خشک شدن دریاچه بختگان» از جمله مطالب داخلی این روزنامه است. این خبر را نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس شوراس اسلامی داده. سقایی، نمک‌های این دریاچه را که آلوده به فاضلاب هستند و با باد در هوا پراکنده می‌شوند، علت بروز سرطان اعلام کرده و از رییس جمهور خواسته تا کارگروهی برای حل این معضل تشکیل دهد. جلسه اتاق فکر محیط زیست تشکیل شده که در این جلسه آمار وحشتناک 90 میلیارد تومان خسارت به محیط زیست عنوان شده است که به علت آتش سوزی های اخیر روی داده.

«عصرمردم» هم با تیتری کشوری کار خود را شروع کرده و از نامه 200 نماینده به رییس جمهور برای حمایت از عشایر تیتر زده. خبر واژگونی جرثقیل در پردیس ارم دانشگاه شیراز، با عکسی از این حادثه در صفحه اول خودنمایی می‌کند. این حادثه که دیروز رخ داد، منجر به کشته شدن 2 نفر شده است؛ علت این حادثه بروز مشکل در سیستم ترمز جرثقیل عنوان شده. این روزنامه دو صفحه را تمام و کمال به شهرداری اختصاص داده و به همین دلیل فقط در یک صفحه به اخبار فارس پرداخته و از کاریکاتور هم خبری نیست. استاندار در واکنش به خشک سالی اخیر و خشکی دریاچه‌های فارس گفته: «شاهد چندین دریاچه ارومیه در فارس هستیم» که در صفحات داخلی به چاپ رسیده است.

نظرات بینندگان