کد خبر: ۵۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

اختراع سنگ فرز با موتور درون سوز بنزینی توسط جوانان جهرمی

سجاد فرد دهزیری، محمد غلامی، علی غلامی سنگ فرز با موتور درون سوز بنزینی را اختراع کردند.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، سجاد فرد دهزیری دانشجوی رشته معماری و  یکی از این مخترعان با اعلام اینکه مدت زمان طراحی و ساخت دستگاه سنگ فرز  با موتور درون سوز بنزینی 3 ماه طول کشید  افزود:  هزینه تمام شده دستگاه یک میلیون و 200 هزار تومان است.

وی به ویژگی های  سنگ فرز با موتور درون سوز بنزینی اشاره و افزود:  این دستگاه در مکانهایی که مانند ساختمان های نو ساخته و مناطق محروم  که برق وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

این مخترع جهرمی تصریح کرد: سنگ فرز با موتور درون سوز بنزینی در نهادهایی از قبیل آتش نشانی و ... قابل حمل و همراه بوده و  در مکان های مختلف از جمله  هوای بارانی و مرطوب نیز قابل استفاده است.

فرد دهزیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون  هشت دستگاه دیگر از جمله موتور برق تراکم هوای فشرده،تغییر موتور درون سوز به موتور هوای فشرده و بخار، سنگ فرز با رابط چرخشی، سنگ سرویس استاندارد،سیستم سرمایش و گرمایش خودرو بدون گرفتن انرژی از موتور، رنگ پاش کوله ای بنزینی همراه ،فوق سبکترین شمشاد زن چند کاره با سوخت فسیلی، فرایند جدید هوای فشرده با موتور سوخت فسیلی به اداره ثبت اختراعات جهت ثبت نهایی ارسال کرده اند.

گفتنی است، سنگ فرز موتور درون سوز بنزینی در تاریخ 10/7/92 به  شماره ثبت 83075 در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است.
نظرات بینندگان