کد خبر: ۵۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۳

امام جمعه قیروکارزین: داعش فرزند نامشروع وهابیت است

حضور گروه های تکفیری و داعش در منطقه برنامه ای است که توسط آمریکا طراحی شده تا اهداف این کشور و دنیای سلطه را به پیش ببرند.
به گزارش شیرازه حجت الاسلام اکبری امام جمعه قیروکارزین در گفتگو با خبرنگار پرگون اظهار داشت: عالم اسلام مبتلا به دسیسه قدرت‌های بزرگ و اهریمنی شده است، درحالی که اگر آمریکا و اروپایی‌ها بخواهند در عرض یک روز بساط جنایتکاران داعش را از منطقه جمع می‌کنند، همچنان که به راحتی صدام و قذافی را از منطقه محو کردند.

وی گفت: آنها تماشاگر جنایات وحشتناک داعشی‌ها هستند و حمایت قاطع خود را انجام می‌دهند چراکه آنها بسیار دوست دارند دولت‌های منطقه را مدیریت و مهار کنند.

وی با اشاره به پشت پرده برنامه داعش در منطقه تصریح کرد: حضور گروه های تکفیری و داعش در منطقه برنامه ای است که توسط آمریکا طراحی شده تا اهداف این کشور و دنیای سلطه را به پیش ببرند.

وی ادامه داد: این برنامه به گونه ای نیست که به همین راحتی از بین رود، دیروز در سوریه بود، امروز در عراق و فردا در جایی دیگر سر بیرون خواهد آورد.

اکبری گفت: آنها با مسلح کردن گروه‌های تکفیری می‌خواهند در وهله اول بالاتر از دولت‌های منطقه، اهرم فشار داشته باشند تا امتیاز بگیرند و در مرحله بعد دولت‌های منطقه را در داخل خاک خود درگیر کنند و در مرحله بعد برای حضور در منطقه و احیانا دخالت نظامی بهانه داشته باشند.

امام جمعه قیروکارزین بیان کرد: در این باب نخبگان شیعه و سنی بسیار خوب عمل کردند و علمای سیستان و بلوچستان، داعشی‌ها را خوارج معرفی کرده و آیت‌الله سیستانی نیز به صراحت در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند که نباید اهل سنت و برادران شیعه به جان هم بیفتند.

وی گفت: امثال داعش، القاعده و طالبان فرزندان نامشروع وهابیت هستند و پیدایش این گروه‌ها ثابت کرده که فکر تکفیری و وهابی از اسلام نیست و با پیدایش اینها وهابیت کاملا مهر باطل خورده است.

نظرات بینندگان