کد خبر: ۵۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۳
جام جهانی 2014 - برزیل

آلمان و آرژانتین فینالیست شدند

تیم ملی فوتبال آرژانتین با شکست هلند در ضربات پنالتی توانست حریف آلمان در فنیال جام جهانی 2014 برزیل شود.
به گزارش شیرازه، تیم ملی فوتبال آلمان در آخرین دیدار خود مقابل برزیل با ارائه نمایشی تحسین برانگیز با برتری قاطع 7 بر 1 فینالیست شد و در ادامه رقابت های جام جهانی 2014  برزیل دیشب ارژانتین و هلند به مصاف هم رفتند. تیم ملی آرژانتین توانست در ضربات پنالتی برتری خود راثابت کند و رقیب آلمان در فینال جام بیستم شود تا فینالهای جام 86 و 90 برای سومین بار تکرار شود.

گزارش بازی هلند و آرژانتین/ناکامی هلند در ضربات‌پنالتی

به گزارش مشرق، برخلاف بازی اول نیمه نهایی بین آلمان و برزیل که پرگل از آب درآمد، نیمه نخست این دیدار آرام پیگیری شد و هر دو تیم سعی می‌کردند با احتیاط به دروازه حریف نزدیک شوند. در ابتدا آرژانتین به دروازه هلند بیشتر نزدیک می‌شد اما هلندی‌ها هم بیکار نبودند و به دروازه حریف چشم داشتند. در پایان 45 اما دو تیم بدون زدن گل به رختکن رفتند.


ناکامی هلند در ضربات‌پنالتی/ آرژانتین حریف‌ آلمان در فینال شد

در نیمه دوم هم دو تیم احتیاط را در دستور کار خود قرار دادند و به همین دلیل این نیمه هم چندان جذاب نبود و به جز یکی دو فرصت روی دروازه‌ها اتفاق خاص دیگری رخ نداد تا بازی با تساوی بدون گل در وقت‌های قانونی، به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه هم تلاش دو تیم راه به جایی نبرد و بازی در شرایطی به وقت پنالتی کشیده شد که فن خال سه تعویض خود را انجام داده بود و نتوانست بر خلاف دیدار برابر کاستاریکا تیم کرول، دروازه‌بان ذخیره‌اش را برای ضربات پنالتی وارد میدان کند.

ناکامی هلند در ضربات‌پنالتی/ آرژانتین حریف‌ آلمان در فینال شد

سرخیو رومرو، سنگربان آرژانتین در ضربه‌های پنالتی توانست ضربه‌های وزلی اسنایدر و یان ولار را مهار کرد تا نقشی پر رنگ در چهارمین راهیابی تیم ملی کشورش به دیدار نهایی جام‌های جهانی داشته باشد و خاطره گوئیکوچه آ دروازه بان پنالتی گیر آرژانتین در جام جهانی 1990 را در یادها زنده کند.

برای آلبی‌سلسته لیونل مسی، اسکوئل گارای، سرخیو آگوئرو و ماکسی رودریگس پشت توپ رفته و ضربه‌های خود را به گل تبدیل کردند. در سوی دیگر آرین روبن و درک کویت توانستند ضربه‌های خود را به گل تبدیل کنند.

ناکامی هلند در ضربات‌پنالتی/ آرژانتین حریف‌ آلمان در فینال شد
همانگونه که انتظار می رفت سرخیو رومرو، دروازه‌بان آلبی سلسته به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. او در طول 120 حضورش در دروازه آرژانتین یک مهار داشت و 37 پاس داد و در پنالتی هم با مهار 2 ضربه نقش اصلی را در صعود تیمش به فینال ایفا کرد.


به این ترتیب آلبی‌سلسته برای پنجمین بار به فینال رسید و این فرصت را دارد که گذشته از گرفتن انتقام فینال جام‌جهانی 1990 ایتالیا از آلمان همانند سال‌های 1978 و 1986 قهرمانی جهان را از آن خود کند. این دو تیم در جامهای جهانی 2006 و 2010 نیز به مصاف هم رفتند که هر دو بار آلمان به برتری رسید، یک بار در ضربات پنالتی و یک بار با نتیجه قاطع 4-0.

ناکامی هلند در ضربات‌پنالتی/ آرژانتین حریف‌ آلمان در فینال شد
آرژانتین آخرین بار در سال 1986 و آلمان آخرین بار در سال 1990 قهرمان جام جهانی شده اند. این دو تیم در فینال جام جهانی 1990 ایتالیا هم به مصاف هم رفتند که در آن بازی آلمان با تک گل دقیقه 85 آندریاس برمه در دقیقه 85 با نتیجه یک بر صفر آرژانتین را شکست داد و قهرمان جام جهانی شد.

یکشنبه آینده ساعت 23:30 آرژانتین برای قهرمانی باید با آلمان بجنگد و هلند هم با برزیل دیدار رده بندی را ساعت 00:30 بامداد یکشنبه  برگزار خواهد کرد.


نظرات بینندگان